مجتبی فرهمند: ضرورت آموزش و تبادل تجربه در اجرای موفق مبحث 19 مجتبی فرهمند: ضرورت آموزش و تبادل تجربه در اجرای موفق مبحث 19

مجتبی فرهمند: ضرورت آموزش و تبادل تجربه در اجرای موفق مبحث ۱۹

مجتبی فرهمند: ضرورت آموزش و تبادل تجربه در اجرای موفق مبحث 19 ، همایش انرژی های تجدید پذیر با برنامه ریزی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گیلان برگزار گردید

کد خبر: 030302007 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲ خرداد ۰۳ - ۵:۴۲ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، مجتبی فرهمند: ضرورت آموزش و تبادل تجربه در اجرای موفق مبحث ۱۹ ، همایش انرژی های تجدید پذیر با برنامه ریزی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گیلان برگزار گردید

مجتبی فرهمند: ضرورت آموزش و تبادل تجربه در اجرای موفق مبحث ۱۹

مجتبی فرهمند: ضرورت آموزش و تبادل تجربه در اجرای موفق مبحث 19
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد تاکید کرد: ضرورت آموزش و تبادل تجربه در اجرای موفق مبحث ۱۹
همایش انرژی های تجدید پذیر با برنامه ریزی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گیلان برگزار گردید.
در این همایش مجتبی فرهمند، رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد و رئیس کمیسیون انرژی شورای مرکزی یکی از سخنرانان اصلی همایش بود. این همایش با حضور مهندسان، معماران، و کارشناسان حوزه ساخت و ساز برگزار گردید و به بررسی جزئیات و اهمیت مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان پرداخت.
اهمیت مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد در ابتدای سخنان خود به اهمیت مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان اشاره کرد و افزود: “مبحث ۱۹ یکی از مباحث کلیدی مقررات ملی ساختمان است که به موضوع صرفه‌جویی در مصرف انرژی و بهینه‌سازی عملکرد انرژی در ساختمان‌ها می‌پردازد.”
فرهمند ادامه داد: رعایت این مبحث نه تنها به کاهش هزینه‌های انرژی و هم‌چنین کاهش هزینه های ساخت کمک می‌کند، بلکه نقش مهمی در حفظ محیط زیست و کاهش انتشار گازهای گل‌خانه‌ای دارد.
وی در ادامه به چالش‌ها و فرصت‌های موجود در اجرای مبحث ۱۹ پرداخت.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد گفت: “یکی از چالش‌های اصلی، عدم آگاهی کافی زنجیره ساخت وساز از جزئیات این مبحث و نحوه اجرای صحیح آن است. بنابراین، برگزاری دوره‌های آموزشی و همایش‌های تخصصی مانند این همایش می‌تواند به افزایش دانش و مهارت‌های لازم کمک کند.”
رییس کمیسیون کمیسیون انرژی، استاندارد مصالح و محیط زیست شورای مرکزی هم‌چنین به فرصت‌های موجود در این زمینه اشاره کرد و افزود: “با اجرای صحیح مبحث ۱۹، می‌توان به بهبود کیفیت ساختمان‌ها و افزایش بهره‌وری انرژی دست یافت. این موضوع نه تنها به نفع مالکان و ساکنان ساختمان‌ها است، بلکه به توسعه پایدار و اقتصادی ملی و نیز اقتصاد خانواده ها کمک می‌کند.”
بازخوانی ارزش‌های معماری گذشته راهنمای آینده کشور
در بخش دیگری از اظهارات، فرهمند به معرفی برخی از ارزش‌های معماری گذشته و رویکرد توسعه ای پایدار در شهرهای مختلف ایران پرداخت. او به نمونه‌هایی از برخورد گذشتگان با موضوع محیط زیست،مصالح و انرژی اشاره کرد و افزود: “با حفظ ارزش‌های معماری گذشته و تلاش در جهت برقراری رابطه عمیق و منطقی ایده های جدید با آن ارزشها، می‌توان به نتایج بسیار خوبی در زمینه توسعه پایدار در شهرهای کشورمان دست یافت.”
عضو شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان کشور گفت: “تجربیات موفق نشان می‌دهد که استفاده از عایق‌های حرارتی مناسب، نصب پنجره‌های با کارایی بالا، و سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی کارآمد، تاثیر قابل توجهی در کاهش مصرف انرژی دارد.”
نقش فناوری‌های نوین در بهبود عملکرد انرژی
فرهمند در ادامه به نقش فناوری‌های نوین در بهبود عملکرد انرژی ساختمان‌ها اشاره کرد و افزود: “فناوری‌های نوین مانند سیستم‌های مدیریت هوشمند انرژی، پنل‌های خورشیدی و سیستم‌های تهویه مطبوع پیشرفته می‌توانند به طور قابل توجهی مصرف انرژی را کاهش دهند و بهره‌وری انرژی را افزایش یابد.”
لزوم همکاری‌های بین‌بخشی
یکی از نکات مهم دیگری که فرهمند به آن اشاره کرد، لزوم همکاری‌های بین‌بخشی برای اجرای موفق مبحث ۱۹ بود. او تاکید کرد: “برای دستیابی به اهداف مبحث ۱۹، همکاری بین طراحان، ناظرین و سازندگان ذی صلاح و نهادهای دولتی و خصوصی ضروری است. تنها با هم‌افزایی و تبادل دانش و تجربیات می‌توان به اجرای موفق و گسترده این مبحث دست یافت.”
جمع‌بندی و توصیه‌ها
مجتبی فرهمند در پایان اظهاراتش به جمع‌بندی نکات مطرح شده پرداخت و چند توصیه مهم برای حضار داشت.
فرهمند ادامه داد: “همه ما به عنوان مهندسان و دست‌اندرکاران صنعت ساختمان، مسئولیت داریم تا با رعایت اصول مبحث ۱۹ به بهینه‌سازی مصرف انرژی و حفظ محیط زیست کمک کنیم. هم‌چنین تاکید کرد با توجه به اینکه آینده صنعت ساختمان و کسب و کارهای وابسته به آن با محوریت انرژی خواهد بود، همه افراد فعال در این حوزه، با استفاده از منابع آموزشی موجود و شرکت در دوره‌ها و همایش‌های تخصصی، دانش و مهارت‌های خود را به‌روز و ارتقا نمایند.”
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲ خرداد ۰۳
189 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0