محسن خیری: نبود نقشه مصوب در پنجاه درصد ساختمان‌ های استان البرز محسن خیری: نبود نقشه مصوب در پنجاه درصد ساختمان‌ های استان البرز

محسن خیری: نبود نقشه مصوب در پنجاه درصد ساختمان‌ های استان البرز

محسن خیری: نبود نقشه مصوب در پنجاه درصد ساختمان‌ های استان البرز ، همایش تبیین فرایند‌ها و انتقال سطح دانش فنی حقوقی و علمی سازندگان برگزار شد

کد خبر: 010509002 تاریخ انتشار: یکشنبه ۹ مرداد ۰۱ - ۹:۱۱ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، محسن خیری: نبود نقشه مصوب در پنجاه درصد ساختمان‌ های استان البرز ، همایش تبیین فرایند‌ها و انتقال سطح دانش فنی حقوقی و علمی سازندگان برگزار شد

محسن خیری: نبود نقشه مصوب در پنجاه درصد ساختمان‌ های استان البرز

محسن خیری: نبود نقشه مصوب در پنجاه درصد ساختمان‌ های استان البرز
نبود نقشه مصوب در پنجاه درصد ساختمان‌ های استان
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز بیان کرد: بیش از پنجاه درصد ساختمان‌ های استان با نقشه مصوب ساخته نشده است.
خیری در همایش تبیین فرایند‌ها و انتقال سطح دانش فنی حقوقی و علمی سازندگان بیان کرد: دو نقشه‌ای بودن ساخت و ساز‌ها و مغایرت نقشه اجرایی با نقشه مصوب مشکلاتی در بحث کاربری‌ ها و ساخت و ساز‌ها ایجاد کرده است، مثلا مالکی که جواز شهرداری می‌ گیرد و می‌ خواهد بنا احداث کند با این موضوع روبرو می گردد که ساختمان هم‌جوار جلو‌تر از نقشه وی هست و این فرد سازنده هم حاضر نیست ساختمان را طوری بسازد که به لحاظ بصری و امثال آن مشکلاتی بوجود آورد.
وی گفت: ضعف طرح تفصیلی سبب شده تا برخی مالکان طبق نقشه پیش نروند و بنا‌ها با تخلفات در ساخت وساز مواجه بوده و ناهمسان هستند.
به گفته وی، ساختمان‌ ها سرمایه ملی بوده و احداث آن‌ ها با دو رویکرد چشم نواز و دلنواز احداث می‌ گردد تا بهره برداری از آن‌ها با آرامش همراه باشد.
خیری به اهداف همایش اشاره کرد و افزود: هدف از برگزاری این همایش بالا بردن سطح علمی و دانش فنی، حقوقی برای تمام سازندگان سازمان نظام مهندسی ساختمان البرز است که بتوانیم با استمرار این همایش‌ ها سازندگان ذیصلاح نظام مهندسی استان البرز را در یک مسیر قرار دهیم که ساختمان‌ هایی که احداث می‌ گردد، بهینه و دارای استحکام، زیبایی و با ضوابط خاص خود باشد.
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز گفت: اگر مجریان و سازندگان با جدیت و دانش کامل این موضوعات را انجام دهند و بخشی از معضلات شهری با همکاری و همیاری مسوولان شهری برطرف شود، مردم در ساختمان‌ های ایمن و امن ساکن خواهند شد.
خیری تصریح کرد: اکنون دویست و هشتاد شرکت حقوقی در بخش ساختمان استان البرز نقش آفرینی می‌ کنند که باید مورد توجه قرار گیرند؛ امروز احداث ساخمان‌ های سبز در دستور کار است؛ در سال آینده تمام مهندسان مکلفند این موضوعات را در دستور کار قرار دهند.
منبع: خبرگزاری صداوسیما

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۹ مرداد ۰۱
314 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0