محمدرضا رضایی: اصلاح قانون نظام مهندسی شنبه تحویل هیات رئیسه مجلس می گردد محمدرضا رضایی: اصلاح قانون نظام مهندسی شنبه تحویل هیات رئیسه مجلس می گردد

محمدرضا رضایی: اصلاح قانون نظام مهندسی شنبه تحویل هیات رئیسه مجلس می گردد

محمدرضا رضایی: اصلاح قانون نظام مهندسی شنبه تحویل هیات رئیسه مجلس می گردد ، نشست اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با شهردار و اعضای شورای شهر مشهد برگزار شد

کد خبر: 010807005 تاریخ انتشار: شنبه ۷ آبان ۰۱ - ۱۰:۱۹ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، محمدرضا رضایی: اصلاح قانون نظام مهندسی شنبه تحویل هیات رئیسه مجلس می گردد ، نشست اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با شهردار و اعضای شورای شهر مشهد برگزار شد

محمدرضا رضایی: اصلاح قانون نظام مهندسی شنبه تحویل هیات رئیسه مجلس می گردد

محمدرضا رضایی: اصلاح قانون نظام مهندسی شنبه تحویل هیات رئیسه مجلس می گردد
اصلاح قانون نظام مهندسی شنبه تحویل هیات رئیسه مجلس می گردد
رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اصلاح قانون نظام مهندسی در دستور کار کنونی این کمیسیون بوده و قرار است تا روز شنبه، هفته آینده پس از بررسی و تکمیل به هیات رییسه مجلس تحویل داده شود.
محمدرضا رضایی روز پنج‌شنبه در حاشیه نشست اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با شهردار و اعضای شورای شهر مشهد، گفت: اصلاح قانون نظام مهندسی در دستور کار کنونی این کمیسیون بوده و قرار است تا روز شنبه، هفته آینده پس از بررسی و تکمیل به هیات رییسه مجلس تحویل داده شود.
وی ادامه داد: مشهد شهری متعلق به تمام مردم ایران و اسلام بوده و تلاش ما بر این است که سفر را برای زائران آسان و ارزان کنیم.
رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر جاده های منتهی به شهر مشهد برای تردد زائران وضعیت مناسبی ندارند، نقاط حادثه خیز این جاده‌ها زیاد بوده و روکش آسفالت آن مناسب نیست، از سوی دیگر سرعت قطار نیز بسیار پایین است.
وی تصریح کرد: راه اندازی قطار سریع السیر مشهد – تهران نیز مورد تاکید رهبر معظم انقلاب بوده که کار آن روی زمین مانده بود، به همین منظور وزیر راه و شهرسازی به نشست امروز دعوت شدند تا موضوع این قطار تعیین تکلیف شود، بطور قطع قطار سریع السیر مشهد– تهران در اولویت برنامه‌های شبکه ریلی کشور است.
رضایی به موضوع حمل و نقل هوایی اشاره و بیان کرد: تعداد پروازها از نقاط مختلف کشور به مشهد هم کم و هم قیمت بلیت هواپیما گران است.
رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: در تلاش هستیم برای زائران در داخل مشهد زائرسراهای ارزان قیمت ایجاد کنیم که این موضوع در طرح تفصیلی شهر مشهد مورد توجه قرار گرفته تا بتوان از این طریق فرصت مزبور را برای اقامت ارزان زائران بوجود آورد.
وی ادامه داد: در حوزه حاشیه نشینی و بافت پیرامونی حرم مطهر رضوی مشکلات متعددی وجود دارد که بهمین منظور رییس ستاد بازآفرینی کشور به نشست امروز دعوت شده و تلاش کرده تا منابع مالی لازم برای احیای بافتهای فرسوده فراهم گردد.
رضایی گفت: در بودجه سال ۱۴۰۱ تصویب گردید که بیست درصد از زمینهای دولتی در اختیار ستاد بازآفرینی برای احیای بافت فرسوده قرار گیرد، شهر مشهد بیشترین بافت حاشیه ای را در بین سایر شهرها دارد و باید سهمی از این بخش داشته باشد.
بیست درصد از زمینهای دولتی باید در اختیار ستاد بازآفرینی قرار گیرد
وی اظهار داشت: با اینکه باید بیست درصد از زمینهای دولتی در اختیار ستاد بازآفرینی برای احیای بافت‌های فرسوده قرار می گرفت، اما این قانون اجرایی نشده و زمینهای دولتی در اختیار ستاد قرار نگرفته است که این موضوع پیگیری و اجرایی می گردد.
وی با اشاره به طلب شهرداری‌ها از دولت گفت: شهرداری‌ها هم از دولت طلبکار و هم به دولت بدهکار هستند، در این راستا توافق شده است که در بودجه سال ۱۴۰۲ در قالب انجام تهاتر و برنامه هفتم توسعه که در شرف ارسال آن هستیم، این موضوعات حل و فصل شود.
رضایی هم‌چنین پی‌گیری برای تامین واگن های قطار شهری مشهد را از دیگر برنامه های کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در حوزه حمل و نقل درون شهری این شهر ذکر کرد و افزود: اعتبار این بخش در بودجه سال ۱۴۰۲ گنجانده خواهد شد.
وی، پی‌گیری برای تسریع در اجرای قطار سریع السیر مشهد-گلبهار- چناران را از دیگر موضوعات مورد بررسی در نشست ۳ روزه اعضای کمیسیون عمران مجلس با شهردار و شورای شهر مشهد با حضور مدیران دستگاه های اجرایی مربوطه ذکر کرد.
منبع: فارس

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۷ آبان ۰۱
178 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0