محمدرضا آلوستانی: اکثر ساختمان ‌های نا ایمن گلستان درحریم شهرها قرار دارد محمدرضا آلوستانی: اکثر ساختمان ‌های نا ایمن گلستان درحریم شهرها قرار دارد

محمدرضا آلوستانی: اکثر ساختمان ‌های نا ایمن گلستان درحریم شهرها قرار دارد

محمدرضا آلوستانی: اکثر ساختمان ‌های نا ایمن گلستان درحریم شهرها قرار دارد ، مردمی که در حاشیه‌ شهرها زندگی می ‌کنند توان مالی بالایی ندارند

کد خبر: 010320003 تاریخ انتشار: جمعه ۲۰ خرداد ۰۱ - ۶:۵۷ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، محمدرضا آلوستانی: اکثر ساختمان ‌های نا ایمن گلستان درحریم شهرها قرار دارد ، مردمی که در حاشیه‌ شهرها زندگی می ‌کنند توان مالی بالایی ندارند

محمدرضا آلوستانی: اکثر ساختمان ‌های نا ایمن گلستان درحریم شهرها قرار دارد

محمدرضا آلوستانی: اکثر ساختمان ‌های نا ایمن گلستان درحریم شهرها قرار دارد
اکثر ساختمان ‌های نا ایمن گلستان درحریم شهرها قرار دارد
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گلستان بیان کرد: به دلیل اینکه وضعیت مالی ساکنان حریم شهرها مناسب نیست اغلب ساختمانهای نا ایمنی که احداث می گردد، در این مناطق است.
محمدرضا آلوستانی گفت: مردمی که در حاشیه‌ شهرها زندگی می ‌کنند توان مالی بالایی ندارند و برای ساخت ساختمان به سازمان نظام مهندسی مراجعه نمی‌کنند و بدون رعایت مقررات ملی ساختمان مسائل ایمنی، ساختمان سازی می‌کنند.
آلوستانی تصریح کرد: این افراد پس از این که ساختمان سازی را آغاز می ‌کنند از طریق کمیسیون ماده صد جریمه می دهند که مبلغ این جریمه کم است. همین باعث می‌ شود تا مجموعه‌ای از این ساختمان‌ های ناایمن در حریم شهرها احداث گردد که می ‌تواند حوادثی مانند فاجعه متروپل آبادان اتفاق بیفتد.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گلستان افزود: عدم رعایت طرح تفصیلی که طبق آن پروانه ساخت صادر می ‌گردد، با آنچه احداث می گردد، متفاوت است که این خود آغاز حادثه است و متاسفانه مالک و سازنده به این فکر نمی ‌کنند که ممکن است جان انسان به خطر بیفتد.
آلوستانی ادامه داد: باید شهرداری و نهادهای مرتبط، کاری کنند تا نقشه ‌هایی که با تایید و مهر واحد کنترل نقشه از نظام مهندسی خارج می‌شود، اجرایی گردد.
وی افزود: متاسفانه ساختمان‌ هایی در گلستان هستند که از مسیر نظام مهندسی عبور نکرده‌اند و از این ساختمان ‌ها در گرگان نیز کم نیست و این موضوع جای نگرانی دارد.
منبع: ایلنا

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۰ خرداد ۰۱
374 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0