عزم وزارت راه و شهرسازی برای اصلاح امور در نظام مهندسی ساختمان مدیرکل دفتر توسعه مهندسی ساختمان وزارت راه و شهرسازی بیان کرد:

عزم وزارت راه و شهرسازی برای اصلاح امور در نظام مهندسی ساختمان

منصور نویریان بیان کرد: به ‌زودی بساط اشخاص حقوقی صوری، کاغذی و دلالانی که حاصل دست رنج مهندسان را به تارج می‌ برند، برچیده خواهد شد.

کد خبر: 190910002 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۹ شهریور ۹۸ - ۱۱:۱۴ ق.ظ

​به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،منصور نویریان بیان کرد: به ‌زودی بساط اشخاص حقوقی صوری، کاغذی و دلالانی که حاصل دست رنج مهندسان را به تارج می‌ برند، برچیده خواهد شد.

عزم وزارت راه و شهرسازی برای اصلاح امور در نظام مهندسی ساختمان

عزم وزارت راه و شهرسازی برای اصلاح امور در نظام مهندسی ساختمان

عزم وزارت راه و شهرسازی  برای اصلاح امور در نظام مهندسی ساختمان جدی است

مدیرکل دفتر توسعه مهندسی ساختمان وزارت راه و شهرسازی در پیامی گفت: خدا را گواه می ‌گیرم در این چند ماهی که بنده مسئولیت مدیر کل دفتر توسعه مهندسی ساختمان را به عهده گرفته‌ام، با همکارانم بیش ترین وقت خود را به “شنیدن” گذرانده‌ایم. شنیدن نقاط قوت و ضعف و آسیب‌ های وضع موجود، شنیدن دعواها و منازعات سیاسی و غیرسیاسی، شنیدن دردها و مشکلات مهندسان، کاردان ‌ها و مردم.

نویریان با عنوان “​مافیاهای حاکم بر نظامات مهندسی هم چون غده ای سرطانی بر پیکر جامعه مهندسی رسوخ کرده‌اند و دنبال منافع خود هستند و این پیکر نحیف روز به روز لاغرتر و شکننده ‌تر می‌گردد” تاکید کرد:‌ دلال ‌ها چه از جنس برخی اعضاء هیئت‌مدیره‌ها و بازرسان، چه از جنس برخی اعضای شورای انتظامی، چه از جنس برخی اشخاص حقوقی و چه از جنس پدرخوانده‌های پشت پرده، خون مردم، مهندسان، کاردان ‌ها و همه ارکان نظامات مهندسی را برای مطامع و مقاصد نامشروع و سیری ناپذیر خود در شیشه کرده‌اند.

وی اظهار داشت: ما راهی جز جراحی برای درمان این زخم ‌های کهنه و دُمل ‌های چرکین به ذهن‌مان نرسیده و عزم وزارت راه و شهرسازی برای اصلاح امور جدی است.

وی با عنوان این ‌که مهم ‌ترین خواسته ما در این راه و در این مقطع حساس بعنوان اولین پیش نیاز این اصلاحات، همراهی و مشارکت مهندسان است، افزود:‌ برگه فروشی و پروانه فروشی جز فَربه شدن این مافیاهای زَر، زور و ضربه زدن به اعتبار مهندسان نزد مردم حاصلی ندارد.

مدیرکل دفتر توسعه مهندسی ساختمان وزارت راه و شهرسازی تصریح کرد: اگر میبینید هر از گاهی انجمنی یا جماعتی با تکیه بر پولهای باد آورده و قدرت رسانه ای خود بر ما میتازد شک نکنید که دغدغه آن ها منافع اکثریت مهندسان و اعتلای جایگاه مهندسی نیست، بلکه منافع و سودهای بی حد و حساب خود را در خطر میبینند. شک نکنید که بر نقاط ضعف و آسیب آن ها دست گذاشته‌ایم.

عزم وزارت راه و شهرسازی برای اصلاح امور در نظام مهندسی ساختمان

نویریان، خطاب به مهندسان گفت: به شما قول می ‌دهم اگر عمری بود بزودی بساط اشخاص حقوقی صوری و کاغذی و دلالانی را که حاصل دست رنج مهندسان را به تارج میبرند برچیده خواهد شد.

وی ادامه داد: در پایان از همه مهندسان گرامی میخواهم بازیچه صاحبان قدرت قرار نگیرند و با هوشیاری و آگاهی از انگیزه های آنها، اجازه دست اندازی بیشتر به آبرو و حیثیت مهندسان را به این سودجویان ظاهر فریب ندهند.

منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

پاسخ تشریحی آزمون نظام مهندسی نظارت تاسیسات برقی اردیبشهت ۹۷

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۹ شهریور ۹۸
588 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0