ماشین‌آلات معدنی یکی از نیازهای اساسی معدن کاران در این استان خراسان شمالی ماشین‌آلات معدنی یکی از نیازهای اساسی معدن کاران در این استان خراسان شمالی

ماشین‌آلات معدنی یکی از نیازهای اساسی معدن کاران در این استان خراسان شمالی

ماشین‌آلات معدنی یکی از نیازهای اساسی معدن کاران در این استان خراسان شمالی ، است. متاسفانه این روند افزایشی قیمت‌ ها سبب شده تا روز به روز معدن کاران بی‌پول تر شوند و نرخ این ماشین‌آلات نیز افزایش یابد

کد خبر: 001226001 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۲۶ اسفند ۰۰ - ۴:۱۰ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، ماشین‌آلات معدنی یکی از نیازهای اساسی معدن کاران در این استان خراسان شمالی ، است. متاسفانه این روند افزایشی قیمت‌ ها سبب شده تا روز به روز معدن کاران بی‌پول تر شوند و نرخ این ماشین‌آلات نیز افزایش یابد

ماشین‌آلات معدنی یکی از نیازهای اساسی معدن کاران در این استان خراسان شمالی

ماشین‌آلات معدنی یکی از نیازهای اساسی معدن کاران در این استان خراسان شمالی
ماشین آلات، پاشنه آشیل معدنکاری
رئیس سازمان نظام مهندسی معادن خراسان شمالی بیان کرد: ماشین‌آلات معدنی یکی از نیازهای اساسی معدن کاران در این استان است.
مهدی سجادی با اشاره به افزایش قیمت‌ های سرسام آور ماشین‌آلات معدنی گفت: متاسفانه این روند افزایشی قیمت‌ ها سبب شده تا روز به روز معدن کاران بی‌پول تر شوند و نرخ این ماشین‌آلات نیز افزایش یابد.
سجادی با اشاره به اینکه یکی از ماشین‌آلات معدنی از نرخ چهارصد تا پانصد میلیون تومان به چهار تا پنج میلیارد تومان رسیده، ادامه داد: این امر سبب شده تا دست معدن کاران استان از خرید ماشین‌آلات معدنی کوتاه تر شود.
وی افزود: قسمت اعظمی از فعالیت ‌های معدن کاری در معادن به وجود ماشین‌آلات بستگی دارد و معدن بدون ماشین‌آلات معدنی یعنی هیچ.
رئیس سازمان نظام مهندسی معادن خراسان شمالی اظهار داشت: از طرف دیگر معادن موجود در این استان نیازمند بررسی برای کسب اطلاعات دقیق در ارتباط با کیفیت مواد معدنی است، بعنوان نمونه، سنگ‌ های تزئینی در این استان وجود دارد اما باید مطالعات دقیق در مورد کیفیت آنها نیز انجام گردد.
وی، بازاریابی مواد معدنی را یکی دیگر از مشکلات موجود در این استان عنوان کرد و افزود: سنگ‌ های تزئینی در این استان وجود دارد اما نیاز به بازاریابی دارد. سجادی تصریح کرد: البته نبود صنایع فرآوری مواد معدنی یکی دیگر از معضلات حوزه معدن در این استان است. لازم به ذکر است دویست و پنجاه و چهار معدن در استان ثبت شده که صد و بیست فقره معدن از این تعداد فعال و مابقی غیرفعال است. میزان ذخیره قطعی معادن خراسان شمالی یک میلیارد و پنجاه و هشت میلیون تن و میزان ذخیره استخراج اسمی معادن یازده میلیون و پانصد هزار تن است.سالانه پنج میلیون و هشتصد هزار تن ماده معدنی از معادن خراسان شمالی استخراج می‌گردد.
منبع: روزگار معدن

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۶ اسفند ۰۰
1029 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0