فعالیت ژئوتوریسم معدن در کرمان، جلودار اجرای این طرح در سطح کشور فعالیت ژئوتوریسم معدن در کرمان، جلودار اجرای این طرح در سطح کشور

فعالیت ژئوتوریسم معدن در کرمان، جلودار اجرای این طرح در سطح کشور

فعالیت ژئوتوریسم معدن در کرمان، جلودار اجرای این طرح در سطح کشور ، شده است. استان کرمان در ژئوتوریسم بهترین و حرف بسیاری برای گفتن دارد

کد خبر: 990505003 تاریخ انتشار: یکشنبه ۵ مرداد ۹۹ - ۶:۴۵ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، فعالیت ژئوتوریسم معدن در کرمان، جلودار اجرای این طرح در سطح کشور ، شده است.  استان کرمان در ژئوتوریسم بهترین و حرف بسیاری برای گفتن دارد

فعالیت ژئوتوریسم معدن در کرمان، جلودار اجرای این طرح در سطح کشور

فعالیت ژئوتوریسم معدن در کرمان، جلودار اجرای این طرح در سطح کشور

ژئوتوریسم معدن در کرمان فعال می گردد
رییس سازمان نظام مهندسی معدن استان کرمان بیان کرد: این سازمان در حوزه ژئوتوریسم معدن فعال می گردد و جلودار اجرای این طرح در سطح کشور شده است.
در همایش روسای سازمان های نظام مهندسی معدن منطقه ۵ و شش کشور در محل سازمان صنعت، معدن و تجارت کرمان، گفت: منطقه وسیع در بم، تپه های روان ماسه بادی جهت اسکی خشک و منطقه میمند با تاریخ چند هزار ساله مانند خانه های حجاری شده تبریز و غار تورنگ است و در کویر ترکیبات مختلف زمین شناسی با رنگهای متنوع انسان را به تعجب وادار میکند لذا استان کرمان در ژئوتوریسم بهترین و حرف بسیاری برای گفتن دارد.
رخ ادامه داد: یکی از جاذبه های ژئوتوریسم و مناطق منحصر به فرد دنیا کلوتهای شهداد با وسعت بسیار گسترده در دنیا مقام نخست و منطقه گندم بریان بعنوان گرم ترین نقطه دنیا محسوب می گردد که در نزدیکی این منطقه قرار دارد و ژئوتوریسم دره راگه رفسنجان به طول چندین کیلومتر و عمق صد متر بعنوان جاذبه طبیعی شگفت انگیز در وسط کویر است.
وی تصریح کرد: استان کرمان بعنوان پهناورترین استان کشور و بهشت معادن ایران محسوب می گردد که طبق اعلام شورای عالی معادن سال هفتاد و دو تعدادی از معادن بزرگ کشور را نام بردند و بجز یک معدن سرب و روی در استان زنجان، همه معادن بزرگ در کرمان جای گرفته اند.
رییس سازمان نظام مهندسی معدن استان کرمان گفت: یکی از این معادن بزرگ کشور، معدن مس سرچشمه است که با توجه به کشف ذخیره دو میلیارد و ششصد میلیون تن که اخیرا به این معدن اضافه شد که ذخایر این معدن به حدود ۴ میلیارد تن رسیده و هم‌چنین معادن میدوک، خاتون آباد ، ایجو جزو معادن بزرگ مس ایران بشمار میروند.
وی گفت: هم‌چنین ۷ معدن بزرگ در منطقه گل گهر داریم که هر کدام چندین معدن بزرگ هستند که فقط معدن شماره ۳ بالغ بر هفتصد میلیون تن ذخیره دارد.
رخ عنوان کرد: معادن تیتانیوم کهنوج، معدن سنگ مادر آبرخ، معادن کرومیت فاریاب و اسفندقه در کشور بزرگ‌ترین هستند و علاوه بر معادن مس، آهن و کرومیت در مورد معادن خاکهای صنعتی، منگنز، سرب و روی بعنوان بهترین معادن کشور و حرف در دنیا برای گفتن داریم.
وی ادامه داد: معادن این استان بعنوان قطب فراوری صنعتی، در آینده نزدیک حرف برای گفتن دارند و سنگهای معدنی و چینی استان کرمان به خصوص در منطقه جنوب حرفهای زیادی وجود دارد که نشان میدهد استان کرمان بهشت معادن ایران با ظرفیت بالای معدنی است.
رییس سازمان نظام مهندسی معدن استان کرمان گفت: سازمان نظام مهندسی کرمان بالغ بر ۴ هزار نفر عضو دارد که نهصد و ده نفر از آنان به ترتیب در حوزه های زمین شناسی، معدن، متالوژی و نقشه برداری فعال هستند.
وی افزود: سیزده هزار و نهصد و بیست و چهار نفر ساعت در سی و سه دوره تخصصی در سطح کارشناسی و کارگری آموزش ارائه کردیم که این آموزشها در دورترین معادن استان کرمان نیز ارائه شده که برآیند آن حوادث معادن را کاهش داده است.
رخ خاطر نشان ساخت: هم‌چنین تعداد سیصد و شصت و هفت گواهی تایید صلاحیت فنی و مالی در سال گذشته صادر شده است.
منبع: اخبار فولاد

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۵ مرداد ۹۹
578 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0