تعطیلی معدنکاری در خراسان شمالی با بلاتکلیفی پهنه جنوبی استان خراسان شمالی تعطیلی معدنکاری در خراسان شمالی با بلاتکلیفی پهنه جنوبی استان خراسان شمالی

تعطیلی معدنکاری در خراسان شمالی با بلاتکلیفی پهنه جنوبی استان خراسان شمالی

تعطیلی معدنکاری در خراسان شمالی با بلاتکلیفی پهنه جنوبی استان خراسان شمالی ، صورت گرفته است. پهنه جنوبی استان در سال نود و دو، به منظور شناسایی پتانسیلهای معدنی بلوکه شد

کد خبر: 001209033 تاریخ انتشار: دوشنبه ۹ اسفند ۰۰ - ۱۱:۲۵ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، تعطیلی معدنکاری در خراسان شمالی با بلاتکلیفی پهنه جنوبی استان خراسان شمالی ، صورت گرفته است. پهنه جنوبی استان در سال نود و دو، به منظور شناسایی پتانسیلهای معدنی بلوکه شد

تعطیلی معدنکاری در خراسان شمالی با بلاتکلیفی پهنه جنوبی استان خراسان شمالی

تعطیلی معدنکاری در خراسان شمالی با بلاتکلیفی پهنه جنوبی استان خراسان شمالی
رئیس نظام مهندسی معدن خراسان شمالی بیان کرد: در حال حاضر کار معدنکاری در پهنه جنوبی استان به دلیل بلاتکلیفی این پهنه تعطیل شده است.
مهدی سجادی، با اشاره به اینکه پهنه جنوبی استان در سال نود و دو، به منظور شناسایی پتانسیلهای معدنی بلوکه شد، گفت: اما قرار بر این بود تا این روند طی یک سال به پایان برسد اما بعد از گذشت هشت سال کار هنوز در این منطقه به پایان نرسیده و این پهنه هم‌چنان بلوکه است.
سجادی ادامه داد: بلوکه و بلاتکلیف بودن این پهنه سبب شده تا طی این سالها ۹ پروانه اکتشاف، نه گواهی کشف و نه پروانه بهره برداری صادر گردد.
رئیس نظام مهندسی معدن خراسان شمالی گفت: تامین بودجه برای مطالعات ژئوفیزیک هوایی، تحلیل داده ها و… سبب شده تا مدت بلوکه ماندن این پهنه طولانی تر شود.
سجادی ادامه داد: از طرف دیگر این امر موجب شده تا بخش خصوصی نیز نتواند وارد کار شود و این معضل توان کار را نیز از سرمایه گذاران خصوصی گرفته است.
رئیس نظام مهندسی معدن خراسان شمالی گفت: تاکنون در این پهنه شانزده منطقه به عنوان مناطق امیدبخش معرفی شده اما نه این مناطق آزاد شده اند و نه مناطق معدنی موجود دیگر در این پهنه.
به گفته سجادی، مساحت این استان بیست و هشت هزار کیلومتر است که نیمی از آن در پهنه جنوبی استان قرار دارد که بلوکه شده و نمی توان فعالیتهای معدنکاری در آن انجام داد.
وی از دلال بازی بر سر پروانه های اکتشاف با بلوکه ماندن پهنه های معدنی در این استان خبر داد.
رئیس نظام مهندسی معدن خراسان شمالی گفت: حضور دلال ها سبب شده تا پروانه های اکتشاف (که قیمت چندانی ندارند) با قیمت های خیلی بالا و نجومی خرید و فروش شود.
وی تصریح کرد: قسمت جنوبی استان پتانسیل بهتری به لحاظ معادن دارد از این رو خواستار تعیین تکلیف در این زمینه هستیم.
منبع: ایسنا

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۹ اسفند ۰۰
1055 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0