به حداقل رسیدن مراجعات فیزیکی به سازمان نظام مهندسی و حذف رانت ‌های احتمالی به حداقل رسیدن مراجعات فیزیکی به سازمان نظام مهندسی و حذف رانت ‌های احتمالی

به حداقل رسیدن مراجعات فیزیکی به سازمان نظام مهندسی و حذف رانت ‌های احتمالی

به حداقل رسیدن مراجعات فیزیکی به سازمان نظام مهندسی و حذف رانت ‌های احتمالی ، از جمله مزایای حذف اسناد کاغذی است. حدود هفت هزار تن از مهندسان استان عضو سازمان هستند که نشان دهنده ظرفیت بسیار بالای سازمان در استان است

کد خبر: 001115002 تاریخ انتشار: جمعه ۱۵ بهمن ۰۰ - ۹:۳۷ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، به حداقل رسیدن مراجعات فیزیکی به سازمان نظام مهندسی و حذف رانت ‌های احتمالی ، از جمله مزایای حذف اسناد کاغذی است. حدود هفت هزار تن از مهندسان استان عضو سازمان هستند که نشان دهنده ظرفیت بسیار بالای سازمان در استان است

به حداقل رسیدن مراجعات فیزیکی به سازمان نظام مهندسی و حذف رانت ‌های احتمالی

به حداقل رسیدن مراجعات فیزیکی به سازمان نظام مهندسی و حذف رانت ‌های احتمالی
حذف نود درصدی اسناد کاغذی در سازمان نظام مهندسی
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد بیان کرد: به حداقل رسیدن مراجعات فیزیکی به سازمان و حذف رانت ‌های احتمالی از جمله مزایای حذف اسناد کاغذی است.
مجتبی فرهمند در نشست مشترک استاندار یزد با اعضای هیئت مدیره این سازمان با ارائه گزارشی از تعداد مهندسین، شرکت‌ های حقوقی، سازندگان و مجریان ذی صلاح حقیقی و دفاتر فنی، گفت: حدود هفت هزار تن از مهندسان استان عضو سازمان هستند که نشان دهنده ظرفیت بسیار بالای سازمان در استان است.
فذهمند، هدف از طراحی سامانه سینا را اصلاح فرایند‌های داخلی سازمان نظام مهندسی عنوان کرد و گفت: این سامانه که با هزینه حداقلی توسط مهندسین عضو و همکار سازمان طراحی شده، تمامی فرآیند‌های سازمان را براساس یک فرآیند الکترونیکی تجمیع کرده که حذف نود درصد اسناد کاغذی، به حداقل رسیدن مراجعات فیزیکی به سازمان و حذف رانت‌ های احتمالی از جمله مزایای آن است.
وی با عنوان اینکه پیاده سازی سامانه امضای الکترونیکی بمنظور کاهش دخالت نیروی انسانی یکی دیگر از اقدامات این سازمان است، گفت: با ثبت و امتیاز بندی تمام مهندسین و قرار گرفتن در ردیف‌ های ارجاع نظارت، ضمن رضایت اعضا، گزارش‌های با کیفیت با شاخص ‌های قابل کنترل نیز ارائه خواهد شد که این موضوع باعث موثرتر شدن نظارت ‌ها می‌ گردد.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد با اشاره به راه اندازی مرکز رشد و بهره‌وری ساختمان با همکاری پارک علم و فناوری استان گفت: طبق این طرح، شرکت‌ های دانش بنیان صنعت ساخت و ساز را شناسایی کرده‌ایم و مفتخر هستیم که تاکنون ضمن صدور پنج مجوز با حمایت‌ های تسهیلاتی از این شرکت‌ ها در جهت توسعه فناوری ساختمان گام برداشته ایم.
فرهمند از اجرای طرح «پنجشنبه‌های با مالکین» با هدف افزایش آگاهی شهروندان از مباحث مقررات ملی طرح در نظام مهندسی خبر داد و افزود: تهیه وب سرویس مشترک بین سازمان نظام مهندسی و شهرداری یزد و ارجاع مدارک بصورت الکترونیکی بمنظور کاهش مراجعات حضوری شهروندان برای اخذ پروانه از دیگر اقدامات سازمان بوده است.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد از کاهش تخلفات ساخت و ساز بعنوان یکی از اصلی ‌ترین ماموریت‌ های سازمان و از دغدغه‌های مسئولان ارشد استان یاد کرد و گفت: پیشنهاد نظام مهندسی تشکیل «شورای عالی استاندارد سازی ساختمان» به ریاست استاندار است تا با هماهنگی دستگاه‌های نظارتی، قضایی و بازرسی بخش زیادی از مشکلاتی که در این حوزه برای استان اتفاق می‌افتد کاهش یابد.
فرهمند با تاکید بر ضرورت رعایت مبحث ببست و دوم مقررات ملی ساختمان با موضوع نگه‌داری و بهره برداری از ساختمان در استان تصریح کرد: بخش زیادی از عمر کوتاه ساختمان ‌ها به علت عدم نگه‌داری و بخشی از آن هم به ایمنی ساختمان برمی‌گردد که لازم است با اجرایی کردن مبحث ببست و دوم خصوصا در حوزه گاز، بعد از تایید توسط مهندس ناظر هم نظارت‌ها ادامه داشته باشد.
وی با اشاره به بخشنامه تعارض منافع و چگونگی اجرای آن در دوازده دستگاه دولتی توضیح داد: در راستای اجرای این بخشنامه برای نخستین بار در چند دوره اخیر پروانه‌ های اعضای هیئت مدیره سازمان توقیف شده و امکان هیچگونه فعالیتی ندارند که این اقدام خود باعث سلامت سیستم خواهد شد و امیدواریم در یازده دستگاه دیگر هم اجرایی گردد.
فرهمند با اشاره به موضوع خدمات مکمل سازمان ادامه داد: از آنجا که در قانون خدماتی که برای نظام مهندسی دیده شده فراتر از کار‌هایی است که در حال حاضر انجام می ‌شود به همین جهت نزدیک به چهل خدمت را مد نظر قرار داده‌ایم که می‌تواند در قالب نظام مهندسی ارائه گردد.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد بر برخورداری همه ساختمان‌ها از شناسنامه فنی و ملکی تأکید کرد و گفت: با صدور شناسنامه فنی و ملکی ساختمان ‌ها بصورت الکترونیکی، از سال آینده ضمن الزام استفاده از مصالح استاندارد استانی و نیروی کار حرفه ای، ساختمان ‌ها طبق درجه بندی شناسنامه، قیمت‌گذاری خواهند شد.
منبع: خبرگزاری صدا و سیم

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۵ بهمن ۰۰
265 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0