مهاجرت نیروهای کاردان و با تجربه صنعت ساختمان به کشورهای همسایه مهاجرت نیروهای کاردان و با تجربه صنعت ساختمان به کشورهای همسایه

مهاجرت نیروهای کاردان و با تجربه صنعت ساختمان به کشورهای همسایه

مهاجرت نیروهای کاردان و با تجربه صنعت ساختمان به کشورهای همسایه ،به علت دریافت حقوق های دلاری صورت می گیرد و اکنون با کمبود نیرو روبرو هستیم

کد خبر: 990230003 تاریخ انتشار: سه شنبه ۳۰ اردیبهشت ۹۹ - ۸:۳۵ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، مهاجرت نیروهای کاردان و با تجربه صنعت ساختمان به کشورهای همسایه ،به علت دریافت حقوق های دلاری صورت می گیرد و اکنون با کمبود نیرو روبرو هستیم

مهاجرت نیروهای کاردان و با تجربه صنعت ساختمان به کشورهای همسایه

مهاجرت نیروهای کاردان و با تجربه صنعت ساختمان به کشورهای همسایه

ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان آذربایجان‌غربی بیان داشت:
مهاجرت نیروهای کاردان و با تجربه صنعت ساختمان به کشورهای همسایه

بهرنگ دیلمقانی بیان کرد: این روزها علاوه بر رکود، حقوق ‌های دلاری در کشورهای همسایه سبب مهاجرت نیروهای باتجربه و کاردان حوزه ساختمان کشور به کشورهای همسایه شده و اکنون با کمبود نیرو روبرو باشیم.

وی در جلسه خبری با رسانه‌ها با اشاره به عضویت بیش از هجده هزار مهندس در رشته‌های هفت گانه در نظام مهندسی استان، تصریح کرد: سال گذشته، افزایش تعرفه خدمات مهندسی با هشت ماه تاخیر ابلاغ شد و در انتظار تصمیم افزایش تعرفه سال نود و نه، هستیم.

رییس سازمان نظام مهندسی آذربایجان‌غربی افزود: علی‌رغم افزایش چند برابری قیمت مسکن و حقوق کارگران ساختمانی، رقم خدمات مهندسی افزایش ناچیزی یافته است و برای افزایش بیشتر رایزنی‌ ها و نشست هایی با معاون امور عمرانی استاندار و مدیرکل راه و شهرسازی انجام گرفته است.

وی ادامه داد: عدم هم‌خوانی ساخت‌وسازها با نقشه‌های مصوب و تخلفاتی از این دست، مشکلی است که چهره شهر و کیفیت ساخت‌وسازها را کاهش داده و در این مورد، سازمان سال گذشته، اولین جشنواره عکس را با موضوع رعایت مقررات ملی ساختمان برگزار کرد و به زودی اسامی منتخبین اعلام خواهد شد.

رییس سازمان نظام مهندسی آذربایجان‌غربی اضافه کرد: تلاش خواهیم کرد با ادامه جشنواره عکس و همکاری مردم و رسانه‌ ها، تخلفات گزارش و شاهد کاهش آن ها باشیم.

وی یاد آور شد: شاهد هستیم نیروهای ماهر کشور در حوزه ساخت و ساز بعد از کسب تجربه در کشور و بیمه شدن، برای ارائه خدمات به کشورهای همسایه مهاجرت می ‌کنند و این مشکل نوظهور به خاطر حقوق ‌های دلاری، سبب کمبود نیروهای کاردان در کشور شده است.

منبع: خبر آنلاین

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳۰ اردیبهشت ۹۹
391 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0