پیام رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی در جریان حادثه متروپل آبادان پیام رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی در جریان حادثه متروپل آبادان

پیام رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی در جریان حادثه متروپل آبادان

پیام رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی در جریان حادثه متروپل آبادان ، صادر شد. وی، جان باختن و مصدومیت تعدادی از هموطنان عزیزمان را در این حادثه تسلیت گفت

کد خبر: 010306003 تاریخ انتشار: جمعه ۶ خرداد ۰۱ - ۳:۱۱ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، پیام رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی در جریان حادثه متروپل آبادان ، صادر شد. وی، جان باختن و مصدومیت تعدادی از هموطنان عزیزمان را در این حادثه تسلیت گفت

پیام رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی در جریان حادثه متروپل آبادان

پیام رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی در جریان حادثه متروپل آبادان
پیام رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی در جریان
حادثه فروریختن ساختمان “متروپل آبادان”
ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان شمالی، در پیامی جان باختن و مصدومیت تعدادی از هموطنان عزیزمان را در حادثه غمبار فروریختن ساختمان “متروپل آبادان” تسلیت گفته و برای بازماندگان صبر و شکیبایی از خداوند متعال خواستار شد.
در این پیام آمده است:
وقوع فاجعه اندوه بار ریزش ساختمان “متروپل آبادان” که باعث جان باختن و مصدومیت تعدادی از هموطنان عزیزمان در آبادان شد سبب تاسف، تاثر و تالم جامعه مهندسی استان شد.
سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان شمالی، ضمن اعتراض به عدم توجه مقامهای مربوط و ذیربط به گزارشات مکرر و هشداردهنده ناظران سازمان، این ضایعه را به ملت شریف ایران به ویژه مردم خونگرم استان خوزستان تسلیت عرض کرده و برای قربانیان این حادثه رحمت و مغفرت الهی و برای خانواده‌های مصیبت دیده صبر و شکیبایی و برای مجروحان شفای عاجل ، از خداوند متعال مسئلت دارد.
وقایعی از این دست تلنگری است بر ضرورت اجرای دقیق ماده ۳۳ و ماده ۴۱ قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان در ساختمانهایی که از مجرای سازمان نظام مهندسی ساختمان عبور نمیکنند و یا گزارش ارسالی ناظرین پروژه به مراجع صدور پروانه به درستی مورد دقت و توجه قرار نمی گیرد.
در همین راستا و از جمله موارد خیلی مهم و مغفول در حوزه ساخت و ساز می توان به عدم وجود اهرم و مجرای قانونی برای ناظرین در زمان وقوع تخلفات سازمانی اشاره کرد، که قطعا حل این موضوع به افزایش ایمنی و کیفیت در ساختمانها منجر خواهد شد.
قابل ذکر است سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان شمالی در راستای اجرای ماده پانزده قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان که همکاری با مراجع در هنگام بروز سوانح و بلایای طبیعی است، آماده ارائه هرگونه خدمات در حوزه های فنی و مهندسی است.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان شمالی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۶ خرداد ۰۱
207 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0