پیام محمدحسین شرکا، تبریک رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی پیام محمدحسین شرکا، تبریک رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی

پیام محمدحسین شرکا، تبریک رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی

پیام محمدحسین شرکا، تبریک رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی ، به مناسبت روز جهانی شهرسازی صادر شد. شرح پیام در متن خبر آمده است

کد خبر: 990824005 تاریخ انتشار: شنبه ۲۴ آبان ۹۹ - ۸:۵۴ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، پیام محمدحسین شرکا، تبریک رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی ، به مناسبت روز جهانی شهرسازی صادر شد. شرح پیام در متن خبر آمده است

پیام محمدحسین شرکا، تبریک رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی

پیام محمدحسین شرکا، تبریک رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی
پیام محمدحسین شرکا، تبریک رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی، به مناسبت روز جهانی شهرسازی
هشتم نوامبر برابر با ۱۸ آبان، هرسال یادآور بزرگداشت روزی است که به شهرسازان و همه شهروندان یادآوری می نماید که شایستگی زندگی در شهرهایی را دارند که الزامات مناسب برای تأمین رفاه و آسودگی سلامت و بهره مندی از محیط زندگی زیبا و دلپذیر را دارند.
امروزه در سازمان نظام مهندسی ساختمان رویکرد کیفی مطرح است و شهرسازی یکی از اصلی ترین رشته های هفتگانه سازمان نظام مهندسی ساختمان می باشد که می تواند کیفیت شهرها را ارتقاء دهد.
در قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان مصوب سال ۱۳۷۴ در خصوص مباحث مرتبط با رشته های هفت گانه در سازمان نظام مهندسی، توجه زیادی به اجرای ضوابط و مقررات شهرسازی و مفاد طرح های جامع، تفصیلی و هادی شده و ضمن الزام دستگاه های دولتی، شهرداریها، مهندسین و بهره برداران و اشخاص حقیقی و حقوقی مرتبط با بخش ساختمان به اجرای قانون نظام مهندسی رعایت مقررات ملی ساختمان را به عنوان اصل حاکم بر کلیه روابط بین و فعالیت های سازمان ها و دست اندرکاران بخش ساختمان الزامی دانسته است.
از جمله می توان به ماده ۲ قانون مبنی بر الزام به رعایت مقررات ملی ساختمان، ضوابط و مقررات شهرسازی و مفاد طرح های جامع و تفصیلی و هادی شهرها و ماده ۳۶ قانون که عدم رعایت مقررات ملی ساختمان و ضوابط و مقررات شهرسازی به عنوان تخلف محسوب گردیده است.
لذا تأکید قانون نظام مهندسی بر الزامات مقررات ملی ساختمان و شهرسازی به جهت ایجاد محیط های راحت و سالم برای زندگی و نیز کاستن از اثرات سوء زندگی شهری، از طریق برنامه ریزی و طراحی شهرها توسط مهندسین شهرساز با در نظر گرفتن نیازهای عمومی جمعیت شهری و به حداقل رساندن مشکلات شهری، می باشد.
به همین مناسبت این روز را به کلیه شهرسازان و سایر مهندسین دست اندکار در حوزه آبادانی شهرها تبریک و تهنیت عرض می نمایم.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای خراسان رضوی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۴ آبان ۹۹
529 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0