تفاهم نامه ی نظام مهندسی معدن برای کاهش مشکلات معدن کاران زنجانی با کانون وکلا تفاهم نامه ی نظام مهندسی معدن برای کاهش مشکلات معدن کاران زنجانی با کانون وکلا

تفاهم نامه ی نظام مهندسی معدن برای کاهش مشکلات معدن کاران زنجانی با کانون وکلا

تفاهم نامه ی نظام مهندسی معدن برای کاهش مشکلات معدن کاران زنجانی با کانون وکلا ، امضا شد. انعقاد تفاهم نامه با کانون وکلای دادگستری استان می تواند به تسهیل روند امورات حقوقی کمک کند

کد خبر: 001025003 تاریخ انتشار: شنبه ۲۵ دی ۰۰ - ۹:۰۵ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، تفاهم نامه ی نظام مهندسی معدن برای کاهش مشکلات معدن کاران زنجانی با کانون وکلا ، امضا شد. انعقاد تفاهم نامه با کانون وکلای دادگستری استان می تواند به تسهیل روند امورات حقوقی کمک کند

تفاهم نامه ی نظام مهندسی معدن برای کاهش مشکلات معدن کاران زنجانی با کانون وکلا

تفاهم نامه ی نظام مهندسی معدن برای کاهش مشکلات معدن کاران زنجانی با کانون وکلا
نظام مهندسی معدن برای کاهش مشکلات معدن کاران زنجانی با کانون وکلا تفاهم نامه امضا نمود
تفاهم نامه ای در راستای کاهش مشکلات حقوقی بهره برداران معدنی بین نظام مهندسی معدن استان زنجان و کانون وکلای دادگستری استان امضا گردید.
در واقع این تصمیم در راستای کمک گرفتن از ظرفیت کانون وکلای استان برای تسهیل امورات حقوقی بهره برداران معدنی اخذ شد چرا که معدن کاران و بهره برداران معدنی استان همواره در معرض شکایت قضایی توسط معارضین محلی و همینطور دستگاه های اجرایی همانند محیط زیست و منابع طبیعی هستند. البته این تفاهم نامه نیز میتواند به کاهش ورودی پرونده های قضایی به دادگاه ها کمک کند.
در این جلسه امیراعلم طاهریون رئیس نظام مهندسی معدن استان زنجان با عنوان اینکه این استان یک استان کاملاً معدنی محسوب می گردد، ادامه داد: متاسفانه بهره برداران معدنی استان همواره در معرض شکایات قرار دارند و واقعیت این است در سالهای گذشته همواره بخاطر مسائل حقوقی دچار آسیب شده اند.
طاهریون با اشاره به اینکه انعقاد تفاهم نامه با کانون وکلای دادگستری استان می تواند به تسهیل روند امورات حقوقی کمک کند، افزود: در واقع بهره برداران معدنی استان به مشاوره های حقوقی توسط کانون وکلای دادگستری استان نیاز دارند؛ از سوی دیگر نیازمند آن هستیم که برخی از قضات استان زنجان به قوانین معدنی کاملاً اشراف داشته باشند تا بتوانند از حقوق معدن کاران در محکمه دفاع کنند.
سیستان و بلوچستان دومین استان پایلوت اجرای طرح تحول اکتشاف معدنی می شود، معدن مس-طلا جانجا، نقطه تحول استان سیستان و بلوچستان می شود ۳۵ واحد تولیدی و معدنی راکد استان بوشهر به چرخه فعالیت بازگشتند، تنها راه پیشرفت و توسعه استان خراسان جنوبی فرآوری مواد معدنی و محصولات کشاورزی است
رئیس نظام مهندسی معدن استان زنجان افزود: بسیاری از معدن کاران استان با حقوق قانونی خود آشناییت ندارند و امیدواریم انعقاد این تفاهم نامه با کانون وکلا بتواند سطح آشنایی معدن کاران به امورات حقوقی را افزایش دهد.
وی گفت: ما معتقدیم که همه معدن کاران باید همواره یک مشاور حقوقی در راستای پیش‌گیری از بروز مشکلات و اختلافات احتمالی در آینده داشته باشند؛ به عبارتی دیگر همان‌گونه که بیمه شخص ثالث برای خودرو از واجبات است، مشاور حقوقی هم برای معدن کاران استان جزء اوجب واجبات است.
در ادامه جلسه علی پزشکی رئیس کانون وکلای دادگستری استان زنجان با ابراز خرسندی از انعقاد تفاهم نامه با نظام مهندسی معدن عنوان کرد: این انعقاد تفاهم نامه بیشتر جنبه مشاوره دارد اگر چه می شود بسیاری از اختلافات معارضین با بهره برداران را در همین کانون وکلا داوری کرد و نیازی به حضور در دادگاه نباشد.
رئیس نظام مهندسی معدن استان زنجان گفت: قوه قضاییه هم از این موضوع به شدت استقبال می کند چرا که دستگاه قضایی به دنبال آن است که میزان ورودی پرونده های قضایی را به دادگاه ها و دادسراها کاهش دهد. دقیقاً انعقاد این تفاهم نامه به پیش‌گیری از اختلافات قضایی کمک شایانی می کند.
در ادامه ناصر فغفوری رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان بیان کرد: مقام معظم رهبری بارها به اهمیت وجود معادن پرداخته اند و حتی به جایگزینی معادن نسبت به چاه نفت تاکید کرده اند.
فغفوری گفت: در همین راستا همه مسئولان باید تلاش کنند تا موانع و مشکلات معدن کاران را حل کنند؛ وجود هم‌چنین تفاهم نامه هایی قطعاً به بهره برداران معدنی جهت تسهیل اموراتشان کمک می کند.
وی گفت: باید اکتشافات معدنی در استان با قوت به کار خود ادامه دهد؛ موضوع معادن کاملاً با موضوع انرژی های فسیلی و آب متفاوت است چرا که در اکتشافات معدنی هیچگونه محدودیتی وجود ندارد؛ به عبارتی دیگر امروز به معادن مختلف نیاز داریم و شاید با این پیشرفت علم و تکنولوژی در ده و یا بیست سال آینده به به بسیاری از این موادهای معدنی نیازی نداشته باشیم.
منبع: دنیای معدن

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۵ دی ۰۰
1045 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0