تفاهم‌نامه همکاری مشترک طرح توسعه نوآوری و فناوری‌های حوزه معدن و صنایع معدنی تفاهم‌نامه همکاری مشترک طرح توسعه نوآوری و فناوری‌های حوزه معدن و صنایع معدنی

تفاهم‌نامه همکاری مشترک طرح توسعه نوآوری و فناوری‌های حوزه معدن و صنایع معدنی

تفاهم‌نامه همکاری مشترک طرح توسعه نوآوری و فناوری‌های حوزه معدن و صنایع معدنی ، امضا شد. گسترش فناوری ‌های این حوزه‌ها، نقش بسزایی در توسعه زیست‌بوم نوآوری حوزه معدن، خواهد داشت

کد خبر: 990521002 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۱ مرداد ۹۹ - ۴:۳۳ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، تفاهم‌نامه همکاری مشترک طرح توسعه نوآوری و فناوری‌های حوزه معدن و صنایع معدنی ، امضا شد. گسترش فناوری ‌های این حوزه‌ها، نقش بسزایی در توسعه زیست‌بوم نوآوری حوزه معدن، خواهد داشت

تفاهم‌نامه همکاری مشترک طرح توسعه نوآوری و فناوری‌های حوزه معدن و صنایع معدنی

تفاهم‌نامه همکاری مشترک طرح توسعه نوآوری و فناوری‌های حوزه معدن و صنایع معدنی

امروز صورت گرفت؛
امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک طرح توسعه نوآوری و فناوری‌های حوزه معدن و صنایع معدنی
تفاهم نامه همکاری مشترک طرح توسعه نوآوری و فناوری ‌های حوزه معدن و صنایع معدنی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با سازمان نظام مهندسی معدن امضا گردید.
در آغاز مراسم کامبیز مهدی‌زاده مشاور عالی معاون علمی و فناوری رییس جمهور و مدیر طرح توسعه نوآوری‌ ها و فناوری‌ های حوزه معدن و صنایع معدنی با عنوان این که عملیاتی شدن این تفاهم‌نامه به نفع هر دو بخش است، گفت: برای اجرای این تفاهم‌نامه نیاز به ایجاد فازهای مختلف نیست اگر بتوان دو فاز آ‌ن را به نتیجه رساند می‌توان بخش مهمی از مشکلات این حوزه را حل کرد.
مهدی زاده ادامه داد: موارد خوبی برای این تفاهم ‌نامه در نظر گرفته شده است امیدوارم معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با سازمان نظام مهندسی معدن گام خوبی در جهت ارتقای این حوزه بردارند.
مهدی زاده با عنوان این که هر قدر از اقتصاد نفتی فاصله بگیریم موفق‌تر هستیم، گفت: این تفاهم‌نامه گام مهمی در جهت فاصله گرفتن از اقتصاد نفتی است.
وی، موضوع گردشگری معدن، زمین‌شناسی پزشکی و ارتقای ایمنی معدن را از جمله مباحث جدید و مهم حوزه معدن برشمرد و گفت: گسترش فناوری ‌های این حوزه‌ها، نقش بسزایی در توسعه زیست‌بوم نوآوری حوزه معدن، خواهد داشت‌. این موارد از جمله محورهایی است که می ‌تواند به زمینه‌ های همکاری میان دو طرف تبدیل گردد.
در ادامه این آئین، تقی نبئی رییس سازمان نظام مهندسی معدن ایران این تفاهم‌نامه را یکی از پربارترین تفاهم‌نامه‌ها دانست و افزود:‌ این تفاهم‌نامه باید هر چه سریع ‌تر به مرحله اجرا برسد در حال حاضر طی نشست های کارشناسی اولویت ‌های آن مشخص شده است و ما آماده‌ایم در اسرع وقت برنامه‌های آن را اجرا کنیم.
نبئی با عنوان این که ناگفته‌های بسیاری در بخش معدن وجود دارد، تصریح کرد: بخش معدن و صنایع معدنی می‌تواند بخش خالی اقتصاد نفتی را پوشش دهد در ۲ سال گذشته که مشکل  فروش نفت داشته‌ایم، اقبال خوبی از سرمایه‌گذاری معدن ایجاد شده است.
وی، ایجاد اشتغال بصورت مستقیم و غیرمستقیم و رونق اقتصادی را از ماحصل این تفاهم‌نامه برشمرد و ادامه داد: حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری سبب ایجاد انگیزه و سرعت بخشیدن به اجرای این تفاهم‌نامه می ‌شود.
در ادامه آئین، مهدی‌زاده در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر مدت زمان اجرای این تفاهم‌نامه، بیان کرد: این تفاهم‌نامه در مدت زمان کوتاهی اجرا خواهد شد.
مهدی زاده با عنوان این که باید از فضای کسب و کار حمایت گردد در مورد میزان سرمایه‌گذاری در این تفاهم‌نامه، ادامه داد: میزان سرمایه‌گذاری بستگی به طرح ارائه گردیده، دارد ولی در مجموع معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری همواره آماده است تا از طرح ‌های خلاقانه حمایت کند و می ‌توان از طریق صندوق نوآوری و شکوفایی و تسهیلات کم بهره از طرح‌ های مطرح شده حمایت کرد.
مهدی زاده با عنوان این که طرح توسعه معدن معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری به زودی اولویت ‌های حمایتی خود از طرح‌ های زمین‌شناسی، معدن و صنایع معدنی را اعلام خواهد کرد، افزود: تمامی صاحبان طرح ‌های نوآورانه و فناورانه، شرکت ‌های دانش بنیان و تمامی  علاقه مندان می‌ توانند با مراجعه به سایت‌ طرح توسعه معدن، طرح‌ ها و ایده‌ های خود را ارسال کنند که این طرح ‌ها پس از بررسی توسط کارشناسان این حوزه به کارخانه‌های نوآوری یا به مرکز نوآوری معدن و صنایع معدنی که در حال راه‌اندازی است معرفی می ‌گردد.
رییس سازمان نظام مهندسی معدن نیز در مورد تامین منابع مالی این تفاهم‌نامه، عنوان کرد: خوشبختانه سازمان نظام مهندسی معدن از حامیان قوی‌ای برخوردار است. بنابراین بخشی که مربوط به این سازمان باشد توسط منابع مالی این سازمان تامین می‌ شود.
در خاتمه نیز سازمان نظام مهندسی معدن از برگزاری نمایشگاه IMEX خبر داد و افزود: پس از چندین سال سازمان نظام مهندسی معدن قصد دارد نمایشگاه بزرگی به نام  IMEX برپا کند.
طاهری ادامه داد: خوشبختانه این نمایشگاه مورد استقبال کشورهای بزرگ معدنی و شرکت ‌های بزرگ داخلی قرار گرفته است.
طاهری، هم‌چنین زمان برگزاری این نمایشگاه را به دلیل شروع بیماری کرونا نامعلوم دانست و افزود: به احتمال قوی این نمایشگاه در اردی‌بهشت‌ماه سال آینده برگزار می‌ گردد. طبق این گزارش این تفاهم‌نامه در زمینه توسعه سرمایه‌گذاری، بهره‌گیری از ماشین آلات نوین، دستیابی به دانش فنی و تجاری سازی صنایع معدنی، همکاری و مشارکت در فناوری و نوآوری زمین شناسی و … است.
منبع: ایلنا

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۱ مرداد ۹۹
448 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0