تفاهم نامه نظام مهندسی ساختمان اردبیل با میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تفاهم نامه نظام مهندسی ساختمان اردبیل با میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری

تفاهم نامه نظام مهندسی ساختمان اردبیل با میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری

تفاهم نامه نظام مهندسی ساختمان اردبیل با میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ، منعقد شد. بر ساخت و ساز محورهای گردشگری در اردبیل نظارت می شود

کد خبر: 001209030 تاریخ انتشار: دوشنبه ۹ اسفند ۰۰ - ۱۱:۱۶ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، تفاهم نامه نظام مهندسی ساختمان اردبیل با میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ، منعقد شد. بر ساخت و ساز محورهای گردشگری در اردبیل نظارت می شود

تفاهم نامه نظام مهندسی ساختمان اردبیل با میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری

تفاهم نامه نظام مهندسی ساختمان اردبیل با میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری
رئیس نظام مهندسی ساختمان اردبیل خبر داد:
نظارت بر ساخت و ساز محورهای گردشگری در اردبیل
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل بیان کرد: با عقد تفاهم نامه با میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قرار است نظام مهندسی بر ساخت و ساز مسیرها و محورهای گردشگری به ویژه اردبیل – سرعین نظارت کند.
میرزارحیمی در مراسم گرامی‌داشت روز مهندس در اردبیل گفت: در این مسیر برخی ساخت و سازها به شکل نامناسب و کم دوام با سازه‌های فاقد استانداردهای لازم احداث شده که تلاش خواهیم کرد سازندگان بنا در محورهای گردشگری را موظف به رعایت مقررات دو هزار و هشتصد کنیم.
میرزارحیمی فعالیت دوره نهم نظام مهندسی را از هفدهم آبان امسال یادآور شد و گفت: در این مدت سعی شده تا با بنیاد مسکن و شهرک‌های صنعتی نیز تفاهم‌نامه همکاری امضا گردد تا از ظرفیت نظام مهندسی در ساخت و سازها و توسعه بناهای استاندارد در مناطق روستایی و شهرک‌های صنعتی استفاده شود.
وی به کاهش بروکراسی اداری با الکترونیکی شدن صدور مجوزها و ارائه خدمات در نظام مهندسی اشاره کرد و گفت: دو رشته معماری و عمران سازمان نظام مهندسی هم اکنون به هفت رشته ارتقا یافته و سعی بر این است تا در ابعاد مختلف موضوع مهندسی ساختمان، بنا و نقشه‌برداری، برق، مکانیک و… مورد توجه قرار گیرد.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل با انتقاد از برخی ساخت و سازهای دو نقشه‌ای در سطح شهرهای استان، گفت: برخی ساخت و سازها خارج از ضوابط طرح تفصیلی و جامع است و هیچ همخوانی با این طرح‌ ها ندارد که قطعا مجموعه‌های نظارتی سعی می ‌کنند جلوی تخلفات این حوزه به ویژه ساخت و سازها را بگیرند.
میرزارحیمی، مأموریت اصلی نظام مهندسی را ترویج ساخت و ساز اصولی منطبق بر معماری بومی و منطقه‌ای اعلام کرد و گفت: با همکاری شهرداری برای سر و سامان دادن به نماهای ساختمانی در شهر اردبیل تفاهم‌نامه همکاری امضا شده تا از این به بعد جلوی نماهای ناهمگن شهری گرفته شود.
وی توجه به اقتصاد مهندسی و به کارگیری نیروهای جوان را در پروژه‌ها و طرح‌های مختلف یادآور شد و افزود: انتظار می‌ رود در ساخت مسکن جهش تولید از ظرفیت مهندسان در حوزه‌های مختلف طراحی و اجرای سازه‌های مختلف استفاده گردد.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل با بیان اینکه نظام مهندسی هم در طراحی و هم بخش معماری، برق، مکانیک، نقشه‌برداری، مشاوره‌ها حتی لوله‌کشی گاز و… آماده ارائه خدمات به نهادهای مختلف است، افزود: با توجه به اینکه استان اردبیل در گسل زلزله قرار دارد، الزام تأییدیه‌ آزمایشگاه ژئوتکنیک برای ساخت و سازهای بالای چهار طبقه مورد تاکید است.
وی با رد شایعاتی مبنی بر استخدام نیرو با مصوبه هیئت مدیره اظهار داشت: تنها ۲ نفر آن هم به عنوان نیروی جایگزین و نگهبان و سرایدار ساختمان جدید نظام مهندسی به کارگیری شدند و هیچ ‌گونه جذب نیروی جدید در کار نبوده است.
منبع: ایسنا

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۹ اسفند ۰۰
338 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0