تفاهم نامه نظام مهندسی ساختمان زنجان و اداره‌کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تفاهم نامه نظام مهندسی ساختمان زنجان و اداره‌کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی

تفاهم نامه نظام مهندسی ساختمان زنجان و اداره‌کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی

تفاهم نامه نظام مهندسی ساختمان زنجان و اداره‌کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ، به مدت دو سال تمدید گردید. خانواده سازمان نظام مهندسی و بنیاد مسکن در در بحث ارائه خدمات فنی با یک‌دیگر عجین هستند

کد خبر: 000729002 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۲۹ مهر ۰۰ - ۴:۳۲ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، تفاهم نامه نظام مهندسی ساختمان زنجان و اداره‌کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ، به مدت دو سال تمدید گردید. خانواده سازمان نظام مهندسی و بنیاد مسکن در در بحث ارائه خدمات فنی با یک‌دیگر عجین هستند

تفاهم نامه نظام مهندسی ساختمان زنجان و اداره‌کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی

تفاهم نامه نظام مهندسی ساختمان زنجان و اداره‌کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی
تمدید تفاهم‌نامه همکاری ۲جانبه فنی و مهندسی بین سازمان نظام مهندسی ساختمان استان زنجان و اداره‌کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی
تفاهم‌نامه همکاری دوجانبه فنی و مهندسی بین سازمان نظام مهندسی ساختمان استان زنجان و اداره‌کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به مدت دو سال تمدید گردید.
تفاهم‌نامه همکاری ۲ جانبه فنی و مهندسی بین سازمان نظام مهندسی ساختمان استان زنجان و اداره‌کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان با هدف ارجاع پروژه ‌های طراحی و نظارت نقشه‌های ساختمانی، نقشه‌برداری و شهرسازی و کنترل و تأیید فنی نقشه ‌های مربوطه مطابق ضوابط مقررات ملی ساختمان و ضوابط اختصاصی پروژه‌های مذکور به مدت دو سال تمدید گردید.
طبق این تفاهم‌نامه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی متعهد شده که اقداماتی از جمله ارجاع همه کارهای ساختمانی در شهر‌های استان از طریق سازمان جهت انجام خدمات مهندسی در راستای مفاد ماده چهار قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان و ارجاع پروژه‌ها در حوزه نقشه‌برداری به اعضای سازمان دارای پروانه اشتغال مطابق با لیست اعلامی سازمان و ارجاع پروژه‌ها در حوزه شهرسازی شامل طرح ‌های هادی روستایی، تفکیک و تجمیع اراضی شهری، تغییر کاربری اراضی و تهیه سایت پلان برای اراضی شهری به اعضای دارای پروانه اشتغال مطابق با لیست اعلامی سازمان را انجام دهد.
هم‌چنین اعلام لیست مهندسان و دفاتر طراحی آماده به کار جهت انجام خدمات طراحی و نظارت پروژه‌ های مسکن روستایی و شهرهای زیر بیست و پنج هزار نفر جمعیت و مهندسان آماده به کار در حوزه نقشه‌برداری و شهرسازی، انجام خدمات مهندسی برای مسکن شهرهای زیر بیست و پنج هزار نفر طبق تعرفه سازمان در شهرهای مربوطه، انجام خدمات مهندسی برای مسکن روستایی طبق تعرفه مصوب هیئت چهار نفره استان و ارائه تخفیف لازم برای انجام خدمات مهندسی حسب درخواست بنیاد و تصویب هیئت مدیره سازمان در بخش طراحی حقیقی شصت درصد، تخفیف نظارت حقیقی پنجاه درصد و در بخش طراحی و نظارت حقوقی ارائه تخفیف شصت و پنج درصدی از تعهدات سازمان نظام مهندسی است.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان زنجان در این جلسه بیان داشت: با انعقاد این تفاهم‌نامه و استفاده از ظرفیت مهندسان شاهد رشد و شکوفایی برنامه ‌های بنیاد مسکن در راستای تولید مسکن برای محرومان و اقشار کم‌درآمد هستیم و امیدواریم این شکوفایی ادامه‌دار باشد.
حسن مجتبی‌زاده با اشاره به اینکه اعضای هیئت مدیره سازمان در دوره‌ هشتم و دوره ‌های پیشین تمام تلاش خود را برای تعامل با دستگاه ‌های مختلف معمول داشتند، گفت: پیرو مصوبه هیئت مدیره مقرر گردید که تفاهم‌نامه با بنیاد مسکن تمدید گردد تا با استقرار هیئت مدیره جدید کار خدمت‌رسانی به اقشار محروم دچار وقفه نشود.
مجتبی زاده با آرزوی موفقیت برای هیئت مدیره جدید سازمان نظام مهندسی ساختمان، ادامه داد: افزایش تعامل با دستگاه‌ های مختلف، سازمان را در ارائه خدمات به جامعه و کیفی‌سازی زندگی مردم مبتنی بر مقررات ملی ساختمان یاری می‌کند.
وی افزود: امیدوار هستیم تمدید این تفاهم‌نامه و افزایش تعامل با دستگاه‌ های مختلف به انجام اهداف اصلی سازمان یعنی ارائه خدمان فنی و مهندسی، رعایت حقوق بهره‌برداران و تولید مسکن برای افراد کم‌برخوردار و ضعیف جامعه بینجامد.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان نیز در ادامه این جلسه گفت: خانواده سازمان نظام مهندسی و بنیاد مسکن در در بحث ارائه خدمات فنی با یک‌دیگر عجین هستند و از زمانیکه سطح تعاملات بنیاد مسکن با نظام مهندسی افزایش یافته است، رشد قابل توجهی در بحث کیفیت بوجود آمده و در کشور زبانزد شده است.
رضا خواجه‌ای به احداث پروژه سبصد و شصت و هشت واحدی تحت نظارت اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان اشاره کرد و افزود: با بازدیدی که در سطح کشور از این پروژه انجام گرفته است، از آن بعنوان الگو یاد کردند و این موضوع نشان‌دهنده قدرت نظام مهندسی در بحث کیفیت است و مردم ثمره این کیفی‌سازی را دریافت می‌کنند.
خواجه ای با اشاره به اینکه دو هزار واحد مسکن محرومان در مدت ده ماه به بهره‌برداری رسید، ادامه داد: در طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن نیز احداث هزار واحد در زنجان و شهرهای زیر صد هزار نفر جمعیت به بنیاد مسکن واگذار شده است و دیده‌بانی، نظارت و کنترل کیفیت از سوی اعضای سازمان نظام مهندسی در این فرآیند کار ما راحتتر کرده است.
خواجه ای گفت: از زمانی که هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان در کارهای عمرانی بنیاد مسکن لبیک گفته و مشارکت کردند، رشد کیفیت اتفاق افتاده است و تلاش داریم احداث ساختمان، فعالیت ‌های عمرانی و کارهای مبتنی بر تولید و کنترل کیفیت مصالح ساختمان را روز به روز افزایش دهیم و این اتفاق در سال ‌های آینده نیز محقق گردد.

در این جلسه استفاده از ظرفیت شش هزار و پانصد هزار نفری جامعه مهندسی استان زنجان و بکارگیری شیوه ‌های مدیریتی بنیاد مسکن در راستای بهره‌وری هزینه‌ها از طرف اعضای هیئت مدیره مورد تأکید قرار گرفت.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان زنجان

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۹ مهر ۰۰
339 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0