تفاهم نامه سازمان شهرداری ها و دهیاری ها با سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی تفاهم نامه سازمان شهرداری ها و دهیاری ها با سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی

تفاهم نامه سازمان شهرداری ها و دهیاری ها با سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی

تفاهم نامه سازمان شهرداری ها و دهیاری ها با سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی ، در راستای توانمندسازی روستاییان منعقد شد

کد خبر: 020505001 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۵ مرداد ۰۲ - ۱۱:۳۴ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، تفاهم نامه سازمان شهرداری ها و دهیاری ها با سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی ، در راستای توانمندسازی روستاییان منعقد شد

 

تفاهم نامه سازمان شهرداری ها و دهیاری ها با سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی

تفاهم نامه سازمان شهرداری ها و دهیاری ها با سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی

امضای تفاهم نامه سازمان شهرداری ها و دهیاری ها با سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی
در راستای توانمندسازی روستاییان، تفاهم نامه همکاری مشترک معاونت امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور و مؤسسه صندوق مشترک استان های سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور منعقد گردید.
آموزش و توانمندسازی روستاییان و ارائه مشاوره های لازم و خدمات فنی به تولیدکنندگان بخش کشاورزی، کمک به عرضه و فروش محصولات کشاورزی، توسعه بازار محصولات و خدمات دانش بنیان کشاورزی، معرفی و ترویج الگوهای مناسب کشت در نواحی روستایی کشور و فراهم کردن زمینه های لازم برای تأمین مالی و سرمایه روستاییان و تولیدکنندگان بخش کشاورزی از طریق بخش خصوصی و شبکه بانکی کشور از موضوعات این تفاهم نامه است.
از مهم‌ترین اهداف مورد نظر در این تفاهم نامه، بهره گیری از ظرفیت سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور، متخصصین و کارشناسان کشاورزی برای توانمندسازی روستاییان و کشاورزان، افزایش تولید و عملکرد در واحد سطح، توسعه مکانیزاسیون و الگوی کشت مناسب، ارائه مشاوره های لازم و تسهیل در فرآیند اخذ مجوزها و تأمین منابع مالی و تسهیلات بانکی برای روستاییان و کشاورزان است.
مهیارنورعلی، معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور در آیین انعقاداین تفاهم نامه به جایگاه ویژه روستاها تأکید و به اهمیت افزایش تولید و توسعه کشاورزی در روستاهای کشور و بهره گیری از ظرفیت مدیریت دانش به عنوان ابزار مهم و مؤثر جهت توسعه بخش کشاورزی، پایداری و افزایش تولیدات روستا اشاره کرد.
معاون امور دهیاری ها ادامه داد: توسعه مدیریت دانش می تواند از طریق کارشناسان و متخصصین سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور در روستاها اجرایی گردد و به تبع آن، ثمرات و برکات ارزنده ای را برای جامعه روستایی کشور به همراه خواهد داشت.
وی گفت: با هم افزایی توان فنی و اجرایی طرفین تفاهم نامه، بتوانیم گام های موثری در زمینه افزایش تولید، رونق اقتصادی، بهبود معیشت روستاییان و امنیت غذایی کشور برداریم.
هم‌چنین حیدری مقدم، مدیرعامل مؤسسه صندوق مشترک استان های سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور به اهم اقدامات و برنامه های این صندوق در زمینه توسعه بخش کشاورزی اشاره و عنوان کرد: در رویکرد جدید و در قالب محورهای این تفاهم نامه، در نظر است کشاورزی قراردادی و مزدمحور در راستای افزایش تولید اجرایی شود و ظرفیت روستاها در زمینه های تولیدی و تنوع محصولات، شناسایی و از طریق مراکز خدمات کشاورزی و همکاری دهیاران، روستاییان و ذینفعان، افزایش تولید، الگوی کشت مناسب و آموزش و توانمندسازی روستاییان صورت گیرد.
وی تصریح کرد: موسسه صندوق مشترک استان های سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور در چارچوب وظایف و اختیارات قانونی، نسبت به تأمین مالی، سرمایه گذاری و تسهیل در اخذ تسهیلات بانکی برای کشاورزان و روستاییان برای اجرای طرح های مرتبط با کشاورزی اقدام می کند.
تفاهم نامه مذکور از سوی مهیار نورعلی معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور و عبدالودودحیدری مقدم مدیرعامل موسسه صندوق مشترک استانهای سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی امضا و نسخه های تقاهم نامه فی مابین طرفین مبادله گردید.
منبع: خبرگزاری فارس

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۵ مرداد ۰۲
521 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0