تفاهم‌نامه همکاری مشترک نظام مهندسی ساختمان استان و معاونت شهرسازی و معماری اصفهان تفاهم‌نامه همکاری مشترک نظام مهندسی ساختمان استان و معاونت شهرسازی و معماری اصفهان

تفاهم‌نامه همکاری مشترک نظام مهندسی ساختمان استان و معاونت شهرسازی و معماری اصفهان

تفاهم‌نامه همکاری مشترک نظام مهندسی ساختمان استان و معاونت شهرسازی و معماری اصفهان ، امضا شد. عزم مسئولان استان بر آن است که به جای تقابل، بین دستگا‌ها تعامل برقرار گردد

کد خبر: 000913007 تاریخ انتشار: شنبه ۱۳ آذر ۰۰ - ۷:۲۲ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، تفاهم‌نامه همکاری مشترک نظام مهندسی ساختمان استان و معاونت شهرسازی و معماری اصفهان ، امضا شد. عزم مسئولان استان بر آن است که به جای تقابل، بین دستگا‌ها تعامل برقرار گردد

تفاهم‌نامه همکاری مشترک نظام مهندسی ساختمان استان و معاونت شهرسازی و معماری اصفهان

تفاهم‌نامه همکاری مشترک نظام مهندسی ساختمان استان و معاونت شهرسازی و معماری اصفهان
عزم مسئولان استان بر آن است که به جای تقابل، بین دستگا‌ها تعامل برقرار گردد
شرح خبر:
احمد بناکار، _ ۳ ‌شنبه نهم آذرماه ۱۴۰۰_ در آیین امضاء تفاهم‌نامه همکاری مشترک سازمان نظام مهندسی ساختمان استان و معاونت شهرسازی و معماری اصفهان، بیان کرد: برای حذف کاغذبازی‌ ها و ساده‌سازی امور شهروندان و غیر حضوری شدن همه سیستم ‌ها، یک‌پارچه شدن سیستم شهرداری و نظام مهندسی، هم‌چنین ارتقاء ساخت و ساز و ساده‌تر کردن مراحل صدور پروانه امروز تفاهم‌نامه‌ای بین شهرداری اصفهان و سازمان نظام مهندسی امضا شده که فرایندهای آن از فردا اجرایی می ‌گردد.
بناکار ادامه داد: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان در دوره جدید مدیریت خود در نظر دارد با همدلی همه دستگاه ‌های ذی نفع در امر ساخت و ساز کار مردم را سریع تر پیش ببرد. این تفاهم نامه سیستم نرم افزاری ۲ طرف را یک‌پارچه کرده و از کارهای موازی جلوگیری می کند.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان تصریح کرد: فرهنگ سازی و آموزش دست اندرکاران ساخت و ساز از جمله مالکان، مجریان و اعضاء سازمان و ساده‌سازی فرایندها برای جلوگیری از سردرگمی شهروندان اهدافی است که با این تفاهم‌ نامه اجرایی خواهد شد.
وی با عنوان اینکه شهرداری و شورای شهر اصفهان در فرایند تنظیم این تفاهم نامه همکاری خوبی داشتند، ادامه داد: امروز کلیات و سرفصل‌های این تفاهم نامه به امضا می‌رسد و بندهای خاص آن نیز در آینده گرداوری خواهد شد.
بناکار گفت: عزم مسئولان استان بر آن است که به جای تقابل، بین دستگا‌ه ها تعامل برقرار گردد، این تفاهم‌نامه، تفاهم‌نامه جامعی در مورد مسائل اداری و فنی صدور پروانه ساختمان است.
وی هم‌چنین ادامه داد: معضل فرونشست کشوری است و باید بصورت کلان چاره اندیشی شده و تدابیر ویژه ای برای طراحی و اجرای سازه ها در مناطق درگیر پیش بینی گردد.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان گفت: جلساتی برای بررسی موضوع فرونشست دشت اصفهان در شهرداری استانداری و نظام مهندسی برگزار می‌ گردد، آزمایشات ژئوتکنیک برای ساختمان ‌ها الزامی شده است.
بناکار گفت: با توجه به اینکه لایه‌های زمین در عمق‌های متفاوت قرار گرفته سعی می ‌گردد، آزمایشات و طراحی‌ها به نحوی انجام شود که خسارات به کمترین میزان خود برسد
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۳ آذر ۰۰
283 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0