تفاهم‌نامه همکاری بین سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران، دفتر نظام سلامت تفاهم‌نامه همکاری بین سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران، دفتر نظام سلامت

تفاهم‌نامه همکاری بین سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران، دفتر نظام سلامت

تفاهم‌نامه همکاری بین سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران، دفتر نظام سلامت ، ایمنی و عمران شهر و دبیرخانه دائمی توسعه صادرات خدمات فنی مهندسی و روابط بین‌الملل سازمان نظام مهندسی ساختمان منعقد شد

کد خبر: 010306001 تاریخ انتشار: جمعه ۶ خرداد ۰۱ - ۳:۰۳ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، تفاهم‌نامه همکاری بین سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران، دفتر نظام سلامت ، ایمنی و عمران شهر و دبیرخانه دائمی توسعه صادرات خدمات فنی مهندسی و روابط بین‌الملل سازمان نظام مهندسی ساختمان منعقد شد

تفاهم‌نامه همکاری بین سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران، دفتر نظام سلامت

تفاهم‌نامه همکاری بین سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران، دفتر نظام سلامت
مراسم انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران، دفتر نظام سلامت، ایمنی و عمران شهر و دبیرخانه دائمی توسعه صادرات خدمات فنی مهندسی و روابط بین‌الملل سازمان نظام مهندسی ساختمان
طی مراسمی، تفاهم‌نامه سه جانب ‌های بین سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران، فراجا و دبیرخانه دائمی توسعه صادرات خدمات فنی‌مهندسی امضا گردید.
در این مراسم که رییس سازمان، برخی از اعضای هیئت‌مدیره، کمیسیون صدور خدمات مهندسی و روابط بین‌الملل، شورای انتظامی و برخی از مقام‌ های فرماندهی انتظامی کشور (فراجا) حاضر بودند.
رامین کرمی رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران با اشاره به روز بهره‌وری و بهینه‌ سازی مصرف، بحث صرفه‌جویی انرژی در ساختمان ‌ها را یکی از اهداف اصلی این سازمان برشمرد و ادامه داد: یکی از موارد صریح در قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان، تنسیق امور مهندسی و ارتقای دانش فنی است که می‌توان از طریق ابزارهای بهره‌وری، توسعه پیدا کند.
وی، موضوعات و اهداف مهم را در رابطه با تفاهم‌نامه سه جانبه را فرهنگ‌سازی، آموزش و کنترل ارزیابی کرد و اظهار داشت: متاسفانه عمر ساختمان ‌ها در ایران بین ۲۵ تا ۳۰ سال است. در حالی که متوسط عمر ساختمان‌ها در کشورهای پیشرفته بین هفتاد تا صد سال برآورد می ‌شود.
کرمی تصریح کرد: یکی از وظایف اصلی سازمان، صیانت از منابع و سوخت ‌های فسیلی کشور و جلوگیری از اتلاف آن‌ها است.
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران در ادامه با اشاره به نام‌گذاری سال جدید افزود: تأثیر شرکت ‌ها و مجموعه ‌های دانش‌بنیان در موضوعات مربوط به بهره‌وری را درنهایت منجر به انتفاع مردم خواهد شد.
در ادامه این جلسه فرهام مقدم‌راد رئیس دبیرخانه دائمی صدور خدمات مهندسی و روابط بین‌الملل، با تاکید بر رویکرد جدید هیئت‌مدیره دوره نهم، تربیت مهندسان را در راستای امور بین‌الملل این دبیرخانه تلقی کرد و گفت: در این تفاهم‌نامه به پایبندی بر اصول مدرن در ساخت‌وسازهای داخل و به ‌ویژه خارج از کشور تاکید شده است.
هم‌ چنین حمزه قربانی دبیر شورای‌عالی دفتر سلامت، ایمنی و عمران شهر نیز با اشاره به نقش مهندسان در آزادسازی خرمشهر ازجمله طراحی پل رودخانه اروند، شرایط کنونی ایمنی را نابسامان و علت آن را ضعف در بحث کنترل و بازرسی و آموزش از سوی مجموعه‌های مرتبط برشمرد.
در این جلسه ضمن گرامی‌داشت سالروز آزادسازی خرمشهر، متن تفاهم‌نامه سه جانبه فی‌مابین سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران، دفتر نظام سلامت، ایمنی و عمران شهر و دبیرخانه دائمی توسعه صادرات خدمات فنی مهندسی و روابط بین‌الملل سازمان نظام مهندسی ساختمان از طرف کرمی، مقدم‌راد و قربانی به امضا رسید.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۶ خرداد ۰۱
410 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0