تفاهم‌نامه میان سازمان نظام مهندسی ساختمان و شرکت مخابرات ایران تفاهم‌نامه میان سازمان نظام مهندسی ساختمان و شرکت مخابرات ایران

تفاهم‌نامه میان سازمان نظام مهندسی ساختمان و شرکت مخابرات ایران

تفاهم‌نامه میان سازمان نظام مهندسی ساختمان و شرکت مخابرات ایران ، پیرامون طراحی، نظارت و اجرای کابل کشی فیبرنوری در ساختمان به امضا رسید

کد خبر: 020712008 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۲ مهر ۰۲ - ۹:۲۲ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، تفاهم‌نامه میان سازمان نظام مهندسی ساختمان و شرکت مخابرات ایران ، پیرامون طراحی، نظارت و اجرای کابل کشی فیبرنوری در ساختمان به امضا رسید

تفاهم‌نامه میان سازمان نظام مهندسی ساختمان و شرکت مخابرات ایران

تفاهم‌نامه میان سازمان نظام مهندسی ساختمان و شرکت مخابرات ایران
عضو شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان بیان کرد:
طراحی و اجرای شبکه فیبرنوری در بناها به مهندسان برق ساختمان رسید
حسینی، عضو شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان اظهار داشت: تفاهم‌نامه ای میان سازمان نظام مهندسی ساختمان و شرکت مخابرات ایران پیرامون طراحی، نظارت و اجرای کابل کشی فیبرنوری در ساختمان به امضا رسید.
سیدمجید حسینی گفت: روز گذشته (۱۰ مهرماه) تفاهم‌نامه‌ای بین حمزه شکیب، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان و مجید سلطانی، مدیرعامل شرکت مخابرات ایران پیرامون طراحی، نظارت و اجرای کابل کشی فیبرنوری در ساختمان ها، به امضا رسید.
وی ادامه داد: طبق این تفاهم‌نامه طراحی، نظارت و اجرای کابل کشی فیبرنوری در ساختمان ها که پیش‌تر توسط شرکت‌های پیمانی با شرکت مخابرات ایران انجام می شد، توسط گروه مهندسان برق سازمان نظام مهندسی ساختمان انجام می گردد.
وی گفت: در راستای انجام چنین اقدامی، مهندسین برق سازمان نظام مهندسی ساختمان در هر استان، دوره هایی را با همکاری شرکت مخابرات ایران در یک مدت زمان کوتاه گذرانده و در نهایت یک گواهینامه دریافت می کنند.
عضو شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان اظهار داشت: پس از گذراندن دوره یاد شده، طراحی، نظارت و اجرای کابل کشی فیبرنوری ساختمان ها را بر عهده می گیرند.
حسینی افزود: به علت سرقت، خرابی ها و سایر مشکلاتی که کابل های مسی داشتند و هم‌چنین در پی پیشرفت فناوری و همچنین توسعه زیرساخت های مخابراتی کشور، فیبرهای نوری جایگزین خطوط مخابراتی شدند.
حسینی افزود: برای اجرای این تفاهمنامه، شیوه نامه ای تدوین شده که مهندسان با تکیه به این شیوه نامه دوره مذکور را گذرانده و اقدامات لازم را انجام می دهند.
منبع: بازار

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۲ مهر ۰۲
154 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0