تفاهم نامه همکاری نظام مهندسی ساختمان خوزستان و اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خوزستان تفاهم نامه همکاری نظام مهندسی ساختمان خوزستان و اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خوزستان

تفاهم نامه همکاری نظام مهندسی ساختمان خوزستان و اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خوزستان

تفاهم نامه همکاری نظام مهندسی ساختمان خوزستان و اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خوزستان ، در راستای توسعه آموزش های فنی و حرفه ای کارگران و اعضای سازمان منعقد گردید

کد خبر: 001209006 تاریخ انتشار: دوشنبه ۹ اسفند ۰۰ - ۹:۴۲ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، تفاهم نامه همکاری نظام مهندسی ساختمان خوزستان و اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خوزستان ، در راستای توسعه آموزش های فنی و حرفه ای کارگران و اعضای سازمان منعقد گردید

تفاهم نامه همکاری نظام مهندسی ساختمان خوزستان و اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خوزستان

تفاهم نامه همکاری نظام مهندسی ساختمان خوزستان و اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خوزستان
تفاهم نامه همکاری سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان و اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خوزستان در راستای توسعه آموزش های فنی و حرفه ای کارگران و اعضای سازمان منعقد گردید.
تفاهم نامه این سازمان با اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خوزستان با حضور رئیس سازمان، نایب رئیس دوم سازمان، اعضای هیات مدیره، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خوزستان و رییس مرکز آموزش فنی و حرفه ای امام علی (ع) در محل اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خوزستان منعقد گردید.
کورش خواجوی در این جلسه بیان داشت: از سال هفتاد و چهار که قانون نظام مهندسی ساختمان در مجلس شورای اسلامی تصویب گردید، آموزش و کمبود مهندسان دارای صلاحیت چالش اصلی بود اما در ده سال اخیر بیشتر از ظرفیت مورد نیاز در همه رشته ها پروانه اشتغال برای مهندسان صادر شده و در طراحی و نظارت مشکلی از نظر نیروی انسانی نداریم و در حال حاضر چالش و نقص در کمبود مهندسان دارای صلاحیت اجرا است.
خواجوی با بیان اینکه در حال حاضر ساختمان‌های بالای هفت سقف و از مهرماه سال آینده کلیه ساختمانهای استان توسط مجری ذی‌صلاح احداث می گردد، گفت: مردم بعنوان سرمایه گذار یک مهندس دارای صلاحیت اجرا را به عنوان سازنده انتخاب میکنند و این سازنده باید اجرای اجزای این ساختمان اعم از اسکلت، تاسیسات، نما، نازک کاری ها و… را به نیروها و کارگران ماهر بسپارد که با یک همکاری بین بخشی میان نظام مهندسی ساختمان و فنی و حرفه ای انجام این مهم تسریع می گردد.
وی با اشاره به کاهش خسارات زلزله در سالهای اخیر، ارتقا کیفیت ساختمان ها را بسیار خوب ارزیابی کرد و افزود: در برخی موارد مانند نازک کاریها، عایق های صوتی و حرارتی و تاسیسات مشکلاتی وجود دارد که به علت کمبود نیروی کار ماهر در این موارد است، با آموزش میتوان این مشکل را مرتفع کرد.
در ادامه این جلسه رییس مرکز آموزش فنی و حرفه ای امام علی (ع) با بیان اینکه این تفاهم نامه در راستای توسعه آموزشهای فنی و حرفه ای و ارتقا مهارتهای کارگران و مهندسان عضو سازمان منعقد می گردد، گفت: این تفاهم نامه گام رو به جلو برای آموزش مهارتهای فنی و حرفه ای و توسعه آن ها است.
شیخ زاده افزود: با ساخت یک مرکز جوار برای نظام مهندسی، این آموزش ها بهتر و نظام مند تر انجام می گردند، این سازمان میتواند بعنوان یکی از بازوهای اصلی فنی و حرفه ای فعالیت کند.
سپس مدیرکل فنی و حرفه ای خوزستان با عنوان اینکه سازمان آموزش فنی و حرفه ای در حوزه توانمندسازی نیروی انسانی و مهارت ها فعالیت دارد، گفت: به ساختمان بعنوان یک سرمایه ملی نگاه میشود و با ارتقا کیفیت ساخت و ساز، از جان و مال مردم حفاظت میشود بنابراین با توسعه نیروی انسانی متخصص در این حوزه باید کاری کنیم که کم‌ترین انحراف را از این هدف داشته باشیم.
وی با بیان اینکه سازمان فنی و حرفه ای آمادگی خود را برای آموزش و ارتقا مهارت ها اعلام میدارد، گفت: مهارتهای نرم و سخت باید در کنار یکدیگر باشند و علاوه بر اصل مهارت، باید به مواردی مانند اخلاق حرفه ای، مهارتهای شغلی، ایمنی و بهداشت کار و سلامت روح و روان پرداخته شود. ناظر بر کیفیت ساختمان نظارت می کند اما بر کیفیت روحی روانی کارگر هیچ نظارتی ندارد که باید این مهم در ناظران نهادینه گردد.
سواعدی ادامه داد: در سازمان نظام مهندسی ساختمان یک کمیته تشکیل گردد و کار طراحی مسیر شغلی را انجام دهد و براساس آن سطوح مهارتی برای هر کارگر مشخص گردد، هر پروژه در شهر می تواند به یک کارگاه آموزشی تبدیل شود و در حین کار پرورش نیروی انسانی ماهر را توسعه دهیم.
در خاتمه، رئیس و اعضای هیات مدیره سازمان از کارگاه های سیستم تهویه و صنعت ساختمان مرکز بازدید به عمل آمد.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۹ اسفند ۰۰
202 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0