تفاهم‌نامه همکاری‌ های مشترک میان سازمان نظام مهندسی ساختمان و اتاق بازرگانی خراسان رضوی تفاهم‌نامه همکاری‌ های مشترک میان سازمان نظام مهندسی ساختمان و اتاق بازرگانی خراسان رضوی

تفاهم‌نامه همکاری‌ های مشترک میان سازمان نظام مهندسی ساختمان و اتاق بازرگانی خراسان رضوی

تفاهم‌نامه همکاری‌ های مشترک میان سازمان نظام مهندسی ساختمان و اتاق بازرگانی خراسان رضوی ، با حضور افخمی نایب رئیس اول، صباغیان نایب رئیس دوم، مهاجر دبیر و دباغ و سریری اعضای هیأت مدیره امضا شد

کد خبر: 011106007 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۶ بهمن ۰۱ - ۱:۴۸ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، تفاهم‌نامه همکاری‌ های مشترک میان سازمان نظام مهندسی ساختمان و اتاق بازرگانی خراسان رضوی ، با حضور افخمی نایب رئیس اول، صباغیان نایب رئیس دوم، مهاجر دبیر و دباغ و سریری اعضای هیأت مدیره امضا شد

تفاهم‌نامه همکاری‌ های مشترک میان سازمان نظام مهندسی ساختمان و اتاق بازرگانی خراسان رضوی

تفاهم‌نامه همکاری‌ های مشترک میان سازمان نظام مهندسی ساختمان و اتاق بازرگانی خراسان رضوی

تفاهم‌نامه همکاری‌ های مشترک میان سازمان نظام مهندسی ساختمان و اتاق بازرگانی خراسان رضوی امضا شد
روز ۴ شنبه پنجم بهمن در جلسه کمیسیون خدمات فنی مهندسی و عمران اتاق بازرگانی خراسان رضوی و با حضور افخمی نایب رئیس اول، صباغیان نایب رئیس دوم، مهاجر دبیر و دباغ و سریری اعضای هیأت مدیره سازمان تفاهم‌نامه همکاری‌ های مشترک میان سازمان نظام مهندسی ساختمان و اتاق بازرگانی خراسان رضوی امضا شد.
در این تفاهم‌نامه همکاری‌های مشترک، تبادل اطلاعات، تجربیات، توانمندی‌ های علمی، فنی و کارشناسی با هدف ارائه خدمات آموزشی و مشاوره‌ای و اجرای پروژه‌ های مشترک فی مابین سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی و اتاق بازرگانی مورد تاکید قرار گرفته است.
مهندس مسعود افخمی، نایب رئیس اول سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی در این نشست در ابتدا ضمن تشکر از کسانی که در تشکیل، پی‌گیری و به ثمر رسیدن این تفاهم‌نامه نقش داشتند، گفت: همه مستحضر هستند که تفاهم‌نامه های زیادی در میان سازمان‌ ها و ادارات مختلف منعقد می‌ گردد که در مرحله اجرا متوقف می شود به همین علت، اعضای هیأت مدیره نظام مهندسی بر این باور هستند که موضوعاتی که بر عهده این سازمان می باشد به نحو احسن انجام گردد.
افخمی با بیان اینکه هیات مدیره دوره نهم نظام مهندسی استان جلسات مستمری در رابطه با چالش‌های صنعت ساختمان با ذی نفعان برگزار کرده است، تصریح کرد: به دنبال آن بودیم فرایندها را تسهیل کنیم تا کلیه فرایندهای سازمان در موضوعات صدور پروانه و پایان کار به روز گردد. به همین جهت مصوبات بسیار خوبی در هیات مدیره به نتیجه رسیده تا فرایندها کاهش یابند و تا حد امکان موانع از پیش پای فعالین صنعت ساختمان برداشته شود.
وی ادامه داد: در هیات مدیره بعد از چندین سال به قراردادهای ارائه خدمات مهندسی از جمله ارائه خدمات نظارت، طراحی و اجرای ساختمان ورود کرده‌ایم و در فرمت جدید قراردادها، هدف ما ارائه خدمات واقعی و دریافت حق الزحمه خدمات مهندسی در خور شأن جامعه مهندسی استان بوده است.
وی افزود: هم‌چنین کمیته‌ها و کمیسیون‌ های ویژه‌ای تشکیل شده تا عملکرد مهندسین را در حوزه نظارت و اجرا کنترل کند. موضوعاتی مبنی بر کنترل عملکرد مهندسین که در نهایت منجر به ایجاد پروژه درست و منظم و ارتقای کیفیت صنعت ساخت و ساز شود.
نایب رئیس اول سازمان نظام مهندسی خراسان رضوی با بیان اینکه در حال تهیه سامانه یک پارچه‌ای هستیم تا مشکلات قبلی فرآیندها برطرف شود، گفت: با این سامانه جدید، فرایند صدور یک پروانه در حداکثر زمان یک ماه به نتیجه می‌رسد و این سامانه ظرف ۶ یا ۷ ماه آینده در نظام مهندسی استان پیاده می‌ گردد.
مسعود دباغ، دیگر عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی و رئیس کمیسیون اشتغال و صدور خدمات مهندسی این سازمان هم در این جلسه گفت: در ابتدای فعالیت هیأت مدیره نهم با معرفی نماینده سازمان در کمیسیون خدمات فنی، مهندسی و عمران اتاق بازرگانی زمینه همکاری‌های مشترک به‌خوبی ایجاد شد و تفاهم نامه تنظیم شده ماحصل نگاه جدی سازمان به ضرورت صدور خدمات مهندسی است که البته این همکاری ها تا امروز هم به صورت نانوشته انجام می شده و این تفاهم نامه به آن رسمیت خواهد داد.
دباغ ادامه داد: حضور هیأت رئیسه سازمان نظام مهندسی در این جلسه نیز نشان از اهمیت این موضوع در ارکان تصمیم گیر سازمان دارد.
محسن خندان‌دل، رئیس کمیسیون خدمات فنی مهندسی اتاق بازرگانی خراسان رضوی نیز که میزبان این جلسه بود، گفت: در سی و پنجمین جلسه کمیسیون خدمات فنی مهندسی اتاق بازرگانی دوره نهم هستیم و امضای این تفاهمنامه اولین دستورکار این جلسه است.
خندان دل با بیان اینکه در تلاشیم تا فعالیت کمیسیون‌ها هم مانند جلسات اعضای هیات نمایندگان تا روی کارآمدن نمایندگان بعدی اتاق ادامه داشته باشد، اظهار داشت: با این حال این موضوع محدودیتی ایجاد نمی‌کند و نظام مهندسی مروارید ارزشمندی هست که ما قطعا پی‎گیری می‌کنیم تا از امکانات آن استفاده کنیم و امکانات خود را هم در اختیار آنها قرار دهیم.
خندان دل گفت: قصد داریم تا همراه با فعالان اقتصادی، تسهیل کننده امور باشیم. تمام هدف ما از انعقاد تفاهم‌نامه اظهار این موضوع است که ما و سایر تشکل‌ های بخش خصوصی در کنار هم قرار گرفته‌ایم. این برای اثبات کنار هم بودن بخش خصوصی است. مطمئن هستم اعضای هیات مدیره نظام مهندسی استان دارای افکار بلندی هستند و این حضور منسجم، نشان دهنده همراهی و عزم جدی آنان است.
این جلسه با امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک مشتمل بر هشت ماده توسط مهندس مسعود افخمی، مسعود دباغ و محسن خندان دل به پایان رسید.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۶ بهمن ۰۱
266 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0