تفاهم‌نامه همکاری کمیته امداد و سازمان نظام مهندسی کشاورزی اصفهان

تفاهم‌نامه همکاری کمیته امداد و سازمان نظام مهندسی کشاورزی اصفهان

تفاهم‌نامه همکاری کمیته امداد و سازمان نظام مهندسی کشاورزی اصفهان ، منعقد گردید. کشاورزی و دامپروری یکی از بهترین زمینه‌های اشتغال مددجویی به ویژه در مناطق روستایی و شهرهای کوچک است

کد خبر: 990923002 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۳ آذر ۹۹ - ۸:۲۰ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، تفاهم‌نامه همکاری کمیته امداد و سازمان نظام مهندسی کشاورزی اصفهان ، منعقد گردید. کشاورزی و دامپروری یکی از بهترین زمینه‌های اشتغال مددجویی به ویژه در مناطق روستایی و شهرهای کوچک است

تفاهم‌نامه همکاری کمیته امداد و سازمان نظام مهندسی کشاورزی اصفهان

تفاهم‌نامه همکاری کمیته امداد و نظام مهندسی کشاورزی اصفهان منعقد گردید
تفاهم‌نامه همکاری کمیته امداد امام خمینی(رحمه الله) و سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی اصفهان با هدف ایجاد زمینه‌های اشتغال مددجویی به ویژه در مناطق روستایی و شهرهای کوچک استان منعقد گردید.
روابط عمومی و اطلاع‌رسانی کمیته امداد روز شنبه به نقل از مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان گفت: کشاورزی و دامپروری یکی از بهترین زمینه‌های اشتغال مددجویی به ویژه در مناطق روستایی و شهرهای کوچک است.
کریم زارع در آئین انعقاد این تفاهمنامه که در کمیته امداد استان برگزار گردید با تاکید بر لزوم اهمیت توانمندسازی مددجویان تصریح کرد: برنامه‌ریزی و استفاده از ظرفیت طرفین بمنظور ایجاد اشتغال پایدار، افزایش بهره‌وری اقتصادی، تسهیل در صدور مجوزهای فعالیت بخش کشاورزی و مشاغل مرتبط با آن و هم‌چنین گسترش سطح دانش و استفاده از فناوری ‌های جدید برای ایجاد اشتغال مددجویی در رشته‌ های کشاورزی و مشاغل مرتبط از جمله مهم‌ترین اهداف این تفاهم‌نامه است.
زارع ادامه داد: تسهیل در صدور مجوز فعالیت در زمینه‌های کشاورزی، دامپروری و مشاغل مرتبط و هم‌چنین همکاری در ساده‌سازی شرایط اخذ مجوزهای طرح ‌های توسعه‌ اقتصادی و اشتغالزایی روستایی در حوزه کشاورزی برای مددجویان معرفی شده از سوی کمیته امداد از جمله مهم‌ترین خدماتی است که از مسیر امضای این تفاهم‌نامه به جامعه تحت حمایت این نهاد ارائه خواهد شد.
وی با اشاره به اهمیت آموزش و ارتقای مهارت ‌های فنی و تخصصی مددجویان مجری طرح‌های اشتغال بیان کرد: سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان با امضای این تفاهم‌نامه در زمینه آموزش مددجویان نیز با این نهاد همکاری خواهد داشت.
کمیته امداد استان اصفهان صد و پانزده هزار خانوار با جمعیت بیش از دویست و ده هزار نفر را زیر پوشش دارد که از این آمار پنجاه و هفت درصد سرپرست زن و چهل و سه درصد سرپرست مرد هستند.
سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی اصفهان با صدور مجوز فعالیت یک‌صد مرکز خدمات کشاورزی غیردولتی در سراسر استان، موجبات اشتغال دستکم چهارصد و ده نفر از کارشناسان کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست را با رویکرد خوداتکایی و دانش مُزدمحوری فراهم آورده است.
اصفهان با دوازده درصد مراکز خدمات کشاورزی غیردولتی در کل کشور از رتبه برتر صدور و سازمان دهی این مراکز در بین سایر استان ‌ها برخوردار است.
این استان ۱۰.۷ میلیون هکتار زمین دارد که حدود پنج درصد آن یعنی پانصد و چهل و شش هزار هکتار متعلق به بخش کشاورزی است و در زمان حاضر از پانصد و چهل و شش هزار هکتار زمین ‌های کشاورزی استان فقط حدود سی و پنج درصد معادل صد و نود و هفت هزار هکتار زیر کشت می‌رود.
منبع: ایرنا

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۳ آذر ۹۹
441 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0