تفاهم نامه همکاری بین ایران و روسیه در بخش معدن در زمینه‌ های مهندسی و معدنی تفاهم نامه همکاری بین ایران و روسیه در بخش معدن در زمینه‌ های مهندسی و معدنی

تفاهم نامه همکاری بین ایران و روسیه در بخش معدن در زمینه‌ های مهندسی و معدنی

تفاهم نامه همکاری بین ایران و روسیه در بخش معدن در زمینه‌ های مهندسی و معدنی ، در تهران امضا شد. اگزیم بانک روسیه از زیر مجموعه‌ های مرکز صادرات این کشور محسوب می‌گردد

کد خبر: 990606010 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۶ شهریور ۹۹ - ۹:۱۳ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، تفاهم نامه همکاری بین ایران و روسیه در بخش معدن در زمینه‌ های مهندسی و معدنی ، در تهران امضا شد. اگزیم بانک روسیه از زیر مجموعه‌ های مرکز صادرات این کشور محسوب می‌گردد

تفاهم نامه همکاری بین ایران و روسیه در بخش معدن در زمینه‌ های مهندسی و معدنی

تفاهم نامه همکاری بین ایران و روسیه در بخش معدن در زمینه‌ های مهندسی و معدنی

تفاهم‌نامه همکاری ایران و روسیه در بخش معدن امضا گردید
سازمان نظام مهندسی معدن ایران با مرکز صادرات روسیه برای توسعه همکاری در زمینه‌ های مهندسی و معدنی تفاهم نامه همکاری در تهران امضا کردند.
این تفاهم‌نامه بین «تقی نبئی» و «پاول بوخانف»( .Pavel Bukhanov) به ترتیب رییس سازمان نظام مهندسی معدن و مسوول مرکز صادرات روسیه در ایران به امضا رسید.
مرکز توسعه صادرات روسیه در واقع یک هلدینگ متشکل از ۳ شرکت است و برای گسترش صادرات این کشور به ایران تلاش می ‌کند. طبق آمار موجود میزان صادرات روسیه به ایران در سال گذشته نسبت به سال ماقبل، رشد سی و یک درصدی داشته است.
اگزیم بانک روسیه از زیر مجموعه‌ های مرکز صادرات این کشور محسوب می‌گردد. شرکت‌ های زیرمجموعه مرکز صادرات روسیه. زیر نظر وزارت صنعت و تجارت این کشور فعالیت دارند .
نبئی در این جلسه تصریح کرد: طبق این تفاهم نامه زمینه ای برای توسعه همکاری بین ایران و روسیه فراهم می گردد و ۲ کشور در بخش معدن و صنایع معدنی از ظرفیتهای خوبی برخوردارند.
نبئی ادامه داد: سازمان نظام مهندسی معدن ایران اکنون بیش از چهل و یک هزار نفر عضو حقیقی از رده کارشناسی به بالا دارد و با پانزده گرایش تخصصی و ۲ هزار عضو حقوقی که اغلب شرکتهای فعال بخش معدن و صنایع معدنی محسوب می شوند.
به گفته وی، شورای مرکزی و ستاد اصلی سازمان برای سی و یک استان برنامه عملیاتی را مشخص میسازد و سیاست‌گذاری لازم را بعمل می آورد.
نبئی تصریح کرد: اعضای سازمان از توانمندی لازم برای فعالیت اکتشافی، استخراج عمیق با بهره گیری از فناوری روز را دارند و در عین حال در زمینه فرآوری مواد معدنی برای پرهیز از خام فروشی مواد معدنی از توانمندی لازم برخوردارند.
وی، ضمن یادآوری برخورداری روسیه در زمینه ماشین آلات معدنی، اظهار داشت: مرکز توسعه صادرات روسیه در زمینه واردات ماشین آلات بخش معدن و صنایع معدنی به ایران میتواند کمک کند.
رییس سازمان نظام مهندسی معدن ایران عنوان کرد: آمادگی لازم وجود دارد برای اتصال مجموعه های بخش معدن وصنایع معدنی ایران به طرفهای روسی تا زمینه همکاری‌های آینده را فراهم سازد.
«الکسی کیموف»مسوول توسعه همکاری معدن و فولاد روسیه نیز در این نشست بیان کرد: امضای تفاهم نامه ایران و روسیه، زمینه گسترس همکاری ‌ها در بخش معدن و صنایع معدنی را فراهم میسازد و پیش بینی می گردد، در آینده همکاری ۲ کشور نقش موثری داشته باشد.
ایران با روسیه در سال ۲۰۱۸ یک میلیارد و هفتصد و چهل میلیون دلار مبادلات بازرگانی داشتند که یک میلیارد و دویست و هفت میلیون دلار آن را صادرات به ایران و پانصد و سی و سه میلیون دلار را واردات از ایران شامل می گردد.
این در حالی است که در سال ۲۰۱۷ ایران و روسیه یک میلیارد و هفتصد و هفت میلیون دلار مبادلات بازرگانی داشته که صادرات کالاهای روسیه به ایران یک میلیارد و سیصد و چهارده میلیون دلار و واردات از ایران ۳۹۲.۲ میلیون دلار بود.
منبع: ایرنا

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۶ شهریور ۹۹
368 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0