تفاهم‌نامه همکاری بین 2 کشور ایران و مالی با امضای نبئی، رئیس سازمان نظام مهندسی معدن تفاهم‌نامه همکاری بین 2 کشور ایران و مالی با امضای نبئی، رئیس سازمان نظام مهندسی معدن

تفاهم‌نامه همکاری بین ۲ کشور ایران و مالی با امضای نبئی، رئیس سازمان نظام مهندسی معدن

تفاهم‌نامه همکاری بین 2 کشور ایران و مالی با امضای نبئی، رئیس سازمان نظام مهندسی معدن ، منعقد شد. معادن «مالی» فرصتی بی‌ نظیر برای ایران است

کد خبر: 000915003 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۵ آذر ۰۰ - ۸:۲۹ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، تفاهم‌نامه همکاری بین ۲ کشور ایران و مالی با امضای نبئی، رئیس سازمان نظام مهندسی معدن ، منعقد شد. معادن «مالی» فرصتی بی‌ نظیر برای ایران است

تفاهم‌نامه همکاری بین ۲ کشور ایران و مالی با امضای نبئی، رئیس سازمان نظام مهندسی معدن

تفاهم‌نامه همکاری بین 2 کشور ایران و مالی با امضای نبئی، رئیس سازمان نظام مهندسی معدن
معادن «مالی» فرصتی بی‌ نظیر برای ایران
تفاهم‌نامه همکاری بین ۲ کشور به امضای «تقی نبئی» رئیس سازمان نظام مهندسی معدن ایران و «پونا عبدوالایه» رئیس اتاق معادن کشور مالی رسید.
براساس مفاد این تفاهم نامه، سازمان نظام مهندسی معدن برای همکاری با اتاق معادن کشور مالی در مورد آموزش کارشناسان و مهندسان معدن مالی در این کشور یا ایران از طریق سامانه‌های آموزشی موجود، گسترش معادن و صنایع معدنی این کشور از طریق شرکت ‌های عضو سازمان نظام مهندسی معدن ایران و فعال در زمینه‌ های اکتشاف (ژئوفیزیک، ژئوشیمی، زمین شناسی)، استخراج (طراحی و اجرا)، فراوری (تست آزمایشگاهی، طراحی، اجرا، پیاده‌سازی تجهیزات و تاسیسات) و خدمات فنی مهندسی همکاری خواهد کرد. هم‌چنین سازمان نظام مهندسی معدن ایران به ارائه مشاوره اقتصادی و سرمایه‌گذاری به اتاق معادن مالی از طریق تهیه بسته سرمایه‌گذاری معادن مالی برای سرمایه‌گذاران بالقوه ایرانی خواهد پرداخت.
هر ۲ طرف توافق کردند که دانش و تجربیات اعضای خود را از طریق ترتیب دادن بازدیدهای معدنی، سمینارها، وبینارها و نمایشگاه‌ ها بین دو کشور ایران و مالی تبادل کنند. مالی با نام رسمی جمهوری مالی کشوری محصور در خشکی واقع در غرب افریقا است. مالی از شمال شرقی با الجزایر و از خاور و جنوب شرقی با نیجر و ازجنوب خاوری با بورکینافاسو و از جنوب با ساحل عاج و از جنوب غربی با گینه و از خاور با سنگال و از شمال غربی و غرب با موریتانی مرز مشترک دارد. مالی در جنوب صحرای بزرگ افریقا قرار گرفته و بخش ‌هایی از آن در این صحرا واقع شده‌ است. کشور مالی علاوه بر معادن غنی طلا که عنوان سومین کشور تولیدکننده طلا را در اختیار دارد، سرشار از معادن آهن، بوکسیت، اورانیوم، لیتیم و منیزیم است که کمتر به آنها پرداخته شده است.
گنج پنهان در «مالی»
حسین طالشی‌صالحانی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در مالی بیان کرد: فضای کسب‌وکار و راه‌اندازی هر گونه فعالیت اقتصادی به ‌ویژه در بخش معدن و صنایع معدنی در کشور مالی کم‌نظیر است.
طالشی گفت: زمینه ‌های خیلی خوبی برای همکاری در بخش معدن بین ایران و مالی در عرصه طلا و هم‌چنین سایر معادن این کشور که تقریبا دست‌نخورده مانده است، وجود دارد.
وی گفت: فضای کسب‌وکار و راه‌اندازی هر گونه فعالیت اقتصادی در کشور مالی کم‌نظیر است بطوری که شرکت‌ های خارجی می‌توانند صددرصد مالکیت شرکت خود را در اختیار داشته باشند و علاوه بر آن، سرمایه‌گذاری‌های بالای بیست و پنجاه میلیون دلار در این کشور تا سی سال از هر گونه مالیات معاف است.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در مالی افزود: روابط تجاری دو کشور در سال ‌های گذشته رو به گسترش بوده و امروز با گذشت بیش از هشت ماه از سال ۱۴۰۰ بیش از سی و‌ هشت میلیون دلار در تجارت بین دو کشور به ثبت رسیده است که رشد صددرصدی در هم‌سنجی با پارسال نشان می ‌دهد.
وی افزود: رسیدن به تجارت دست‌کم پنجاه میلیون دلاری تا پایان امسال، بین ۲ کشور برنامه‌ریزی شده است.
وی گفت: یکی از مشخصه ‌های مهم مالی این است که تحولات سیاسی هیچ‌ اثری بر فعالیت ‌های اقتصادی در این کشور نداشته، زیرا اقتصاد مالی همواره به فعالیت ‌های اقتصادی دیگر کشورها وابسته است. وی افزود: فعالیت در بخش معدن این کشور انحصاری نیست که ویژگی بسیار مثبت تلقی می‌ شود و شرکت ‌های خارجی به‌راحتی می ‌توانند در بخش معدن این کشور به فعالیت بپردازند.
وی افزود: ایران و مالی دارای روابط سیاسی و همکاری ‌های چندجانبه بسیار عالی هستند و در مجامع بین‌المللی کشورهایی هم‌سو محسوب می‌‌ گردند.
وی گفت: مالی از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون هیچ‌گاه علیه کشورمان رای نداده و همواره از ایران حمایت کرده است.
طالشی افزود: نگاه مردم مالی و افکار عمومی این کشور نسبت به ایران هم بسیار مثبت است و این نگاه نزد مقام‌ ها و مردم یک سرمایه اجتماعی محسوب می ‌گردد.
تبادل بسته‌های سرمایه گذاری
تقی نبئی، رئیس سازمان نظام مهندسی معدن ایران در این مراسم گفت: این سازمان متشکل از سی و ‌یک سازمان استانی با بیش از پنجاه هزار متخصص و افزون بر دو هزار شرکت فعال در زمینه معدن و صنایع معدنی آمادگی دارد در زمینه‌ های فنی و مهندسی، آموزشی و پژوهشی در عرصه‌های پی‌جویی، اکتشاف، استخراج و فرآوری مواد معدنی به همکاری دوجانبه پرداخته و به تبادل استاد و دانش‌پذیر و تبادل بسته‌های سرمایه‌گذاری با مالی بپردازد.
عزم مسئولان برای توسعه تعاملات
پونا عبدوالایه، رئیس اتاق معادن کشور مالی نیز در این مراسم افزود: این کشور آمادگی کامل برای توسعه همکاری ‌ها در همه زمینه ‌های ممکن در بخش معدن و صنایع معدنی با ایران دارد.
وی گفت: ایران و مالی دو کشور دارای قدمت طولانی و تاریخ‌ساز و ارزش ‌های مشترک از جمله اشتراکات مذهبی هستند.
وی تصریح کرد: مالی با معادن سرشار خود شناخته می‌ شود و در سرتاسر این کشور معادن مختلفی وجود دارد، با این حال حضور ما در ایران نشان‌دهنده عزم مسئولان ما برای توسعه تعاملات، انتقال فناوری ارزشمند ایرانی در بخش معدن و هم‌چنین شناساندن ظرفیت ‌های خوب کشورمان در بخش معدن و صنایع معدنی است.
رئیس اتاق معادن مالی گفت: مالی به ‌طور سنتی یک کشور طلاخیز شناخته می‌ شود، به ‌طوری که سالانه بین پنجاه تا شصت و دو تن طلا به صورت صنعتی از چهارده معدن استخراج می‌شود که شصت و شش درصد صادرات، ده درصد تولید ناخالص ملی و بیست و پنج درصد بودجه این کشور را تشکیل می ‌دهد.
عبدوالایه گفت: از سایر معادن طلا نیز به‌طور سنتی بیست و پنج تا سی تن طلا در سال استخراج می‌ شود و علاوه بر آن مالی سرشار از معادن آهن، بوکسیت، اورانیوم، لیتیم و منیزیم است که کم‌تر به آنها پرداخته شده است.
رئیس اتاق معادن مالی گفت: استخراج صنعتی این معادن، تبادل استاد و دانشجو با ایران و آموزش مهندسان و دانشجویان مالی، از نکات مهم مد نظر مسئولان مالی در همکاری با ایران است. این تفاهم‌نامه به امضای رئیس سازمان نظام مهندسی معدن ایران و رئیس اتاق معادن کشور مالی رسید.
منبع: روزگار معدن

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۵ آذر ۰۰
673 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0