عضویت بالغ بر ده هزار نفر در سازمان نظام مهندسی ساختمان لرستان عضویت بالغ بر ده هزار نفر در سازمان نظام مهندسی ساختمان لرستان

عضویت بالغ بر ده هزار نفر در سازمان نظام مهندسی ساختمان لرستان

عضویت بالغ بر ده هزار نفر در سازمان نظام مهندسی ساختمان لرستان ، مجریان ذیصلاح ساختمان در استان راه اندازی شد. زنده یاد مهندس عزت اله فیلی بنیانگذار مهندسی ساختمان در استان لزستان بوده‌اند

کد خبر: 991206009 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۶ اسفند ۹۹ - ۱:۴۶ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، عضویت بالغ بر ده هزار نفر در سازمان نظام مهندسی ساختمان لرستان ، مجریان ذیصلاح ساختمان در استان راه اندازی شد. زنده یاد مهندس عزت اله فیلی بنیانگذار مهندسی ساختمان در استان لزستان بوده‌اند

عضویت بالغ بر ده هزار نفر در سازمان نظام مهندسی ساختمان لرستان

عضویت بالغ بر ده هزار نفر در سازمان نظام مهندسی ساختمان لرستان
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان لرستان در جلسه خبری بیان کرد:
راه اندازی مجریان ذیصلاح ساختمان در استان / عضویت بالغ بر ده هزار نفر در سازمان نظام مهندسی ساختمان لرستان
سعید بارانی بیان کرد: بالغ بر ده هزار نفر در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان لرستان عضو هستند که از این تعداد حدود چهار هزار نفر پروانه دارد و فعال هستند.
وی در جلسه خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت روز مهندس در سالن جلسات سازمان با رعایت پروتکلهای بهداشتی برگزار شده بود، گفت: پس از زلزله رودبار و منجیل، در سال هفتاد و‌ چهار قانون سازمان نظام مهندسی تصویب و در سال هفتاد و پنج آیین نامه آن ابلاغ و اولین هیئت مدیره تشکیل گردید.
وی ادامه داد: زنده یاد مهندس عزت اله فیلی بنیانگذار مهندسی ساختمان در استان بوده‌اند و با سعی و تلاش ایشان سازمان نظام مهندسی شکل گرفت، که نام و اعتبار ایشان در کل کشور هنوز هم ورد زبان و باعث شکوفایی در سازمان نظام مهندسی استان شده است.
بارانی با بیان اینکه بزرگ‌ترین تشکل حرفه‌ای استان لرستان سازمان نظام مهندسی ساختمان است، گفت: بالغ بر ده هزار نفر در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان لرستان عضو هستند که از این تعداد حدود چهار هزار نفر پروانه دارد و فعال هستند.
وی با اشاره به وظایف اصلی این سازمان، گفت: تامین حقوق شهروندی مسئله که در استان لرستان به آن کم‌تر توجه می ‌شود، ارتقاء کیفی ساختمان ‌ها، پاس‌داشت حقوق حرفه‌ای و شان اجتماعی مهندسان و هم‌چنین ترویج اخلاق حرفه‌ای و مهندسی از مهم‌ترین وظایف سازمان نظام مهندسی است.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان لرستان گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا بسیاری از خدمات نظام مهندسی بصورت الکترونیکی انجام می ‌شوند و سامانه ارائه خدمات یکی از شفاف ترین سامانه های ارجاع کار است.
بارانی با عنوان اینکه شهرداری‌ ها جهت کسب درآمد گزارش تخلفات ساخت و ساز که توسط مهندسان ساختمان ارائه می ‌گردد را نمی‌پذیرند ، گفت: متاسفانه شهرداری ‌های استان با توجه به درآمد ناپایدار، مشکلات زیر ساختی و نیروهای مازاد و عرف غلطی که کمیسیون ماده صد را منبع درآمد خود می‌دانند نسبت به گزارش تخلفات مشهود که توسط مهندسان ساختمان ارائه می‌ گردد، توجه نمی ‌کنند.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان لرستان افزود: یکی از مشکلات اصلی سازمان مهندسی ساختمان بحث دو نقشه‌ای است که طبق قوانین معماری و شهرسازی و فنی مهندسی نقشه‌ای مهندسان طراحی و به شهرداری ارائه می‌دهند ولی متاسفانه این نقشه بایگانی می ‌شود و نقشه دوم غیر رسمی به دلایل مسائل فرهنگی و عشیره‌ای ایجاد می ‌گردد.
وی با اشاره به راه اندازی مجریان ذیصلاح ساختمان در استان، افزود: مجریان ذیصلاح را در ساختمان ‌های ۵ سقف و ششصد متر به بالا راه‌اندازی کرده‌ایم و در قانون و آیین نامه آمده که کل ساختمانها باید مجری ذیصلاح داشته باشند اما با توجه به مشکلات فرهنگی، سیستمی، تشکیلاتی، مدیریتی و سیاسی که وجود دارد، که تا حالا این موضوع خوبی اجرا نشده است ولی در استان لرستان چند سالی است که بحث مجری ذیصلاح در برخی از ساختمانها عملیاتی شده که ان‌شاءالله روزی به این نتیجه برسیم که ساختن کار مهندسی است و نظارت درساختمان طراحی، تعمیر و نگه داری هم کار مهندسی است.
منبع: خبرگزاری برنا

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۶ اسفند ۹۹
425 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0