عضویت پنج هزار و پانصد مهندس در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم عضویت پنج هزار و پانصد مهندس در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم

عضویت پنج هزار و پانصد مهندس در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم

عضویت پنج هزار و پانصد مهندس در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم ، طی سال ‌های اخیر آمار صدور پروانه در بحث ساختمان کاهش یافته است

کد خبر: 001021001 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۱ دی ۰۰ - ۸:۴۰ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، عضویت پنج هزار و پانصد مهندس در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم ، طی سال ‌های اخیر آمار صدور پروانه در بحث ساختمان کاهش یافته است

عضویت پنج هزار و پانصد مهندس در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم

عضویت پنج هزار و پانصد مهندس در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم
۵۵۰۰ نفر عضو سازمان نظام مهندسی قم هستند
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان قم بیان کرد: حدود پنج هزار و پانصد مهندس هم اکنون عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان قم هستند و حدود شش هزار مهندس نیز هنوز به عضویت این سازمان درنیامده اند.
امین مقومی امروز با حضور در بیست‌وسومین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم در سالن جلسات ساختمان شهید باکری، اظهار داشت: طی سال ‌های اخیر آمار صدور پروانه در بحث ساختمان کاهش یافته اما انتظار می‌رود با آغاز نهضت ملی مسکن این وضعیت به سمت مطلوبیت و بهبودی بیشتر حرکت کند.
مقومی ادامه داد: ورود به برخی اقدامات عام المنفعه در مورد تخفیف یا صدور رایگان پروانه در مسکن محرومین، مساجد و حسینیه، موقوفات، مباحث فرهنگی و اموری از این دست، از ابتکارات مهم سازمان نظام مهندسی قم است.
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان قم گفت: براساس آخرین ابلاغیه های دیوان عدالت درج نام مجری ذیصلاح در احداث ساختمان ضروری است و سازمان نظام مهندسی قم نیز هم اکنون درج مجری ذیصلاح را در بخش اسکلت از سال‌ های گذشته آغاز کرده و هم اکنون در حال درج مجری ذیصلاح برای تمام پروژه‌های عمرانی است.
وی با عنوان اینکه درج مجری ذیصلاح در تمام پروژه‌ های عمرانی مانع از پیش‌فروش غیرقانونی و تخلفات ساخت‌وساز می شود، افزود: هم اکنون ساختمان و مجتمع‌ های بسیار زیادی در قم وجود دارد که هیچ گونه پایان کاری از نظام مهندسی و شهرداری دریافت نکرده‌اند که عمده آنها در پردیسان هستند.
مقومی با اشاره به مسئله تخلفات ساختمانی، گفت: در حوزه تخلفات ساختمانی و اظهار نظر و نحوه تصمیم گیری کمیسیون ماده صد هم‌چنان حرف و حدیثهای زیادی وجود دارد و بخش زیادی از مشکلات به قوت خود باقی است.
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان قم با اشاره به اهمیت استفاده از مشاوران بومی در مبحث ساختمان سازی، افزود: اگر مشاوران بومی در اولویت قرار بگیرند با توجه به شناخت این افراد از شرایط و ویژگیهای شهر مقدس قم، پیوستهای فرهنگی رعایت خواهد شد و آسیب های کنونی شهرک پردیسان تکرار نخواهد شد.
مقومی افزود: این مشاوران غیربومی هم‌چنین به خاطر استفاده از مصالح ساختمانی و نیروهای کار غیربومی به نحوی به صنعت ساختمان‌سازی قم خیانت می کنند.
وی با تاکید بر اینکه وضعیت ایمنی در احداث ساختمان در قم مورد تایید نیست، تصریح کرد: با توجه به تاکید دولت بر احداث گسترده مسکن، لازم است تا تعامل و همکاری شهرداری و نظام مهندسی در صدور پایان کار، پروانه، نظارت و غیره بیش از همیشه باشد.
مقومی با اشاره به لزوم تشکیل کمیته مشترک بین نظام مهندسی ساختمان و شورای اسلامی شهر قم، گفت: با تشکیل این کمیته امکان بحث و بررسی هفتگی معضلات و مشکلات ساخت و ساز و ساختمان فراهم می گردد.
وی ادامه داد: صنعت ساختمان نیز مانند سایر حوزه‌ها دچار آسیب واسطه‌گری است و دلال‌ های فاقد تخصص با نگاه اقتصادی وارد این حوزه شده اند.
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان قم هم‌چنین در خاتمه افزود: با توجه به سهم بزرگ جامعه مهندسین قم در ساخت‌وساز و عمران شهری از شورای شهر قم درخواست می گردد، یکی از معابر یا میادین شهری را به نام” مهندس” نام‌گذاری کند.
منبع: فارس

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۱ دی ۰۰
332 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0