عضویت حدود پانزده هزار مهندس در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کرمانشاه عضویت حدود پانزده هزار مهندس در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کرمانشاه

عضویت حدود پانزده هزار مهندس در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کرمانشاه

عضویت حدود پانزده هزار مهندس در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کرمانشاه ، در بهترین حالت حدود سی و پنج درصد این افراد مشغول به کارند و متاسفانه مابقی بیکار هستند

کد خبر: 991205023 تاریخ انتشار: سه شنبه ۵ اسفند ۹۹ - ۲:۱۴ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، عضویت حدود پانزده هزار مهندس در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کرمانشاه ، در بهترین حالت حدود سی و پنج درصد این افراد مشغول به کارند و متاسفانه مابقی بیکار هستند

عضویت حدود پانزده هزار مهندس در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کرمانشاه

عضویت حدود پانزده هزار مهندس در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کرمانشاه
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کرمانشاه بیان کرد:
پانزده هزار “مهندس” در کرمانشاه داریم/ حداقل ۶۵ درصد مهندسانِ استان بیکار هستند
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کرمانشاه از عضویت حدود پانزده هزار مهندس در این سازمان خبر داد و گفت: در بهترین حالت حدود سی و پنج درصد این افراد مشغول به کارند و متاسفانه مابقی بیکار هستند.
احسان داریوشی به مناسبت روز مهندس (۵ اسفند)، با اشاره به عضویت حدود پانزده هزار مهندس در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان، تصریح کرد: این تعداد در قالب ۷ رشته مکانیک، برق، معماری، عمران، شهرسازی، ترافیک و سازه در سازمان عضویت دارند.
داریوشی به بیکاری خیل عظیم مهندسان استان اشاره کرد و ادامه داد: تعداد مهندسان در جامعه بالا رفته و کار به تعداد همه نیست، بنابراین بیکاری در میان مهندسان زیاد است و حداقل شصت و پنج درصد مهندسان استان بیکارند.
وی با اشاره به لزوم ایجاد بازارهای جدید کار برای مهندسان عنوان کرد: در حال حاضر بازار کشورهای همسایه فرصت خوبی برای مهندسان استان است و در همین راستا حدود ۶ سال پیش انجمن صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی را راه اندازی کرده و در اتاق ایران ثبت کردیم، اما در حال حاضر شیوه به کارگیری مهندسان ایرانی در کشورهای همسایه تغییر کرده و کارها به صورت مشارکتی باید انجام شود.
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کرمانشاه ادامه داد: از دیگر بازارهایی که برای مهندسان استان ایجاد کردیم بحث اجرایی کردن مباحث جدید مقررات ملی ساختمان و به کارگیری مهندسان در تعمیر و نگهداری ساختمان است.
داریوشی از پایین بودن تعرفه های خدمات مهندسی به عنوان یکی دیگر از مشکلات این قشر یاد کرد و گفت: متاسفانه سهم خدمات مهندسی زیر دو درصد قیمت ساختمان است.
وی یکی دیگر از مشکلات جامعه مهندسی را نبود فرهنگ استفاده از خدمات مهندسی در جامعه دانست و گفت: متاسفانه مردم خیلی توجهی به تخصص نمی کنند و هرکسی سعی می کند کارها را خود پیش ببرد و همین می شود که در زلزله سال نود و شش بسیاری ساختمانها تخریب گردید.
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کرمانشاه گفت: در همان زلزله واحدهایی که حداقل آیین نامه ها را رعایت کرده بودند کم‌ترین آسیب را دیدند و همین امر ضرورت توجه به استفاده از تخصص مهندسین در ساخت ساختمان را مشخص میکند و این فرهنگ سازی باید از سوی رسانه ها در سطح جامعه ایجاد گردد.
منبع: ایسنا

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۵ اسفند ۹۹
408 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0