عضویت ۳ هزار و ۵۰۰ نفر در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان ایلام ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان ایلام

عضویت ۳ هزار و ۵۰۰ نفر در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان ایلام

ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان ایلام بیان کرد: 3 هزار و پانصد نفر عضو این سازمان هستند که 1 هزار و پانصد نفر از آن ها موفق به دریافت پروانه اشتغال شده اند.

کد خبر: 190805014 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۴ مرداد ۹۸ - ۴:۴۵ ب.ظ

​به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان ایلام بیان کرد: ۳ هزار و پانصد نفر عضو این سازمان هستند که ۱ هزار و پانصد نفر از آن ها موفق به دریافت پروانه اشتغال شده اند.

عضویت ۳ هزار و ۵۰۰ نفر در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان ایلام

عضویت ۳ هزار و ۵۰۰ نفر در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان ایلام

۳ هزار و پانصد نفر عضو سازمان  نظام مهندسی ایلام هستند

آیت اله رستمی، روز ۲شنبه در آستانه روز خبرنگار در جمع رئیس و کارکنان خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت: این افراد در رشته های مختلف عمران، ترافیک، معماری، نقشه برداری، تاسیسات مکانیکی و تاسیسات برق به عضویت این سازمان درآمدند.

رستمی با تاکید بر این که شفافیت و عدالت در اولویت کاری نظام مهندسی ساختمان ایلام است، ادامه داد: اصلی ترین سرمایه این سازمان، سرمایه اجتماعی است بنابراین عملکرد مهندسان عضو سازمان باید بگونه ای باشد که مردم نهایت اعتماد را به این سازمان داشته باشند.

وی اظهار داشت: شفافیت در بستر دولت الکترونیک قابل تحقق است ولی در سالهای گذشته در این مسیر به خوبی حرکت نشده است.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان ایلام گفت: شفافیت برنامه اصلی ماست و در این راستا اتاق شیشه ای برای تمامی رئوس سازمان شامل رئیس، اعضای هیات مدیره، خزانه دار و …ایجاد خواهد شد و در یک بستر دولت الکترونیک کلیه منابع درآمدی و هزینه های سازمان به اطلاع مردم میرسد.

**زیان انباشته بیست و یک میلیارد ریالی نظام مهندسی ایلام در سال نود و هفت

رستمی با اشاره به روند غیرقانونی و نامناسب شیوه نامه ابلاغی وزیر پیشین راه و شهرسازی، بیان کرد: با اجرای این شیوه نامه مجموع زیان انباشته این سازمان در سال نود و هفت به بیست و یک میلیارد و پانصد میلیون ریال رسید در حالی که مجموع سود انباشته سازمان از ابتدا تنها بیست و یک میلیارد ریال بود.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان ایلام گفت: روند شیوه نامه ابلاغی وزیر پیشین راه و شهرسازی به علت مغایرت با قانون توسط دستگاه قضا متوقف گردید و از دی ماه سال گذشته قوانین قبلی در سازمان اجرا می گردد.

رستمی مطرح کرد: امسال ارجاع کار به مهندسان واقعی شد تا مشکل لابی گریها برای همیشه در این سازمان رفع شود ضمن این که پرداخت حق الزحمه بصورت مرحله ای به ناظران نیز اجرایی گردید.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان ایلام با اشاره به این که بدنبال شفاف سازی، اصلاح و تغییر رویکردها بوده و آماده هزینه در این مسیر هستیم، تصریح کرد: نود و پنج درصد درآمدهای حوزه نظارت به مهندسین و ۵ درصد آن به حساب سازمان نظام مهندسی واریز می گردد.

**رکود ساخت و ساز سبب بیکاری مهندسان سازه و معماری شده است

رستمی یاد آور شد: در حال حاضر هشتصد مهندس سازه و عمران عضو این سازمان هستند در حالی که تعداد پروژه های ساختمانی به چهارصد تا پانصد مورد در سال نمیرسد و این یعنی مهندسانی هستند که در سال حتی یک پروژه نیز ندارند.

عضویت ۳ هزار و ۵۰۰ نفر در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان ایلام

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان ایلام گفت: اگر برای خروج از رکود ساخت و ساز در این استان فکری نشود در سالهای آینده با حجم بالایی از مهندسان بیکار دارای پروانه کار روبرو خواهیم شد.

رستمی با عنوان این که کمبودی در زمینه ارائه خدمات مهندسی در استان وجود ندارد، ادامه داد: در ۴ ماهه اول سال جاری در مجموع دویست و نه پرونده ساختمانی در استان تکمیل شده و به نتیجه نهایی رسیده است که بیش تر آن ها خویش فرما هستند.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان ایلام گفت: سرمایه گذاری در بخش انبوه سازی مسکن بشدت دچار رکود شده است بنابراین با وجود این که پروانه های ساخت و ساز از نظر تعداد برابر با ۴ ماهه سال گذشته است ولی از نظر متراژ کاهش یافته است.

منبع: ایرنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

پاسخ تشریحی آزمون نظام مهندسی نظارت تاسیسات برقی اردیبشهت ۹۷

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۴ مرداد ۹۸
942 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0