عضو هیئت رئیسه کمیسیون عمران مجلس: اصلاح قانون نظام مهندسی، احتمالاً در مجلس آینده عضو هیئت رئیسه کمیسیون عمران مجلس: اصلاح قانون نظام مهندسی، احتمالاً در مجلس آینده

عضو هیئت رئیسه کمیسیون عمران مجلس: اصلاح قانون نظام مهندسی، احتمالاً در مجلس آینده

عضو هیئت رئیسه کمیسیون عمران مجلس: اصلاح قانون نظام مهندسی، احتمالاً در مجلس آینده ، اگر بانک‌ها به تعهد خود عمل نکنند جریمه می‌شوند و مبالغ جریمه نیز به حساب صندوق مسکن واریز می‌شود

کد خبر: 020830005 تاریخ انتشار: سه شنبه ۳۰ آبان ۰۲ - ۱۱:۴۲ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، عضو هیئت رئیسه کمیسیون عمران مجلس: اصلاح قانون نظام مهندسی، احتمالاً در مجلس آینده ، اگر بانک‌ها به تعهد خود عمل نکنند جریمه می‌شوند و مبالغ جریمه نیز به حساب صندوق مسکن واریز می‌شود

عضو هیئت رئیسه کمیسیون عمران مجلس: اصلاح قانون نظام مهندسی، احتمالاً در مجلس آینده

عضو هیئت رئیسه کمیسیون عمران مجلس: اصلاح قانون نظام مهندسی، احتمالاً در مجلس آینده
اصلاح قانون نظام مهندسی، احتمالاً در مجلس آینده
عضو هیئت رئیسه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بیان کرد: کنار قانون تأمین و تولید مسکن به‌دنبال اصلاح و بروزرسانی قانونی نظام مهندسی هستیم که انتظار می‌رود در مجلس یازدهم این قانون نیز نهایی گردد.
صدیف بدری در نشست با مطالبه‌گران اصناف و بازار اردبیل اظهار داشت: اگر بانک‌ها به تعهد خود عمل نکنند جریمه می‌شوند و مبالغ جریمه نیز به حساب صندوق مسکن واریز می‌شود. با تلاش کمیسیون عمران مجلس قانون تأمین و تولید مسکن به تصویب رسید تا به‌دور از هرگونه بهانه‌جویی و یا بی‌تفاوتی دولت‌ها ساخت مسکن مورد توجه قرار گیرد و از طریق صندوق مسکن نیز بخشی از منابع تأمین گردد.
نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی افزود: در دولت سیزدهم نیز طرح نهضت ملی مسکن در همین راستا آغاز شده و در کشور در حال ساخت است که اگر بانک‌ها به تعهد خود عمل کنند و آورده متقاضیان نیز به‌موقع پرداخت شود در سال‌های آینده امکان تحویل و واگذاری این واحدها وجود دارد.
بدری ادامه داد: کنار قانون تأمین و تولید مسکن به‌دنبال اصلاح و بروزرسانی قانونی نظام مهندسی هستیم که انتظار می‌رود در مجلس یازدهم این قانون نیز نهایی شود. در حوزه حمایت از تولید نیز قانون حمایت از تولیدات دانش‌بنیان به تصویب رسید تا تسهیل‌گری را در صدور مجوز کسب‌وکار شاهد باشیم.
عضو هیئت رئیسه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، فعالیت‌های خود را در حوزه منطقه‌ای با نگاه توسعه زیرساخت‌ها در استان یادآور شد و گفت: استان اردبیل به زیرساخت انرژی، ارتباطات، راه، راه‌آهن، فرودگاه و دیگر زیرساخت‌های اساسی نیاز دارد که ما در مجلس دهم و یازدهم سعی کردیم پروژه سخت و صعب‌العبور راه‌آهن اردبیل ـ میانه را به‌جد رصد کنیم و پیشرفت آن را از ۳۶ درصد به ۹۲ درصد برسانیم و به رئیس جمهور نیز تأکید کردیم که سفر دوم خود را از طریق خط ریلی انجام دهد.
بدری تصریح کرد: بر این باورم اردبیل باید به چهارراه ریلی کشور تبدیل گردد تا با اتصال به راه‌آهن بستان‌آباد و آستارا بتوان تقویت تجارت ملی و بین‌المللی را از طریق این خط ریلی شاهد بود. با تقویت زیرساخت فرودگاه اردبیل بر این باوریم این فرودگاه نیز باید به هاب منطقه‌ای تبدیل شود تا این استان بتواند در حوزه توسعه تجارت منطقه‌ای نقش‌آفرینی کند.
وی با اظهار تأسف از تأخیر و تعلل دولت در شروع عملیات اجرایی منطقه آزاد ادامه داد: طبق مصوبه مجمع تشخیص مصلحت نظام باید از چهار نقطه پیشنهادی از یک نقطه منطقه آزاد اردبیل آغاز شود اما هم‌چنان دولت سیزدهم در شروع عملیاتی منطقه آزاد اردبیل منفعل عمل می‌کند.
منبع: خبرگزاری تسنیم

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳۰ آبان ۰۲
133 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0