عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی: قانون نظام مهندسی ساختمان در حال اصلاح و به روز شدن است عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی: قانون نظام مهندسی ساختمان در حال اصلاح و به روز شدن است

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی: قانون نظام مهندسی ساختمان در حال اصلاح و به روز شدن است

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی: قانون نظام مهندسی ساختمان در حال اصلاح و به روز شدن است ، تا بحث حفظ جان و کیفیت ساختمان‌ ها به صورت جدی‌تری مورد توجه قرار بگیرد

کد خبر: 010727009 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۷ مهر ۰۱ - ۸:۲۶ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی: قانون نظام مهندسی ساختمان در حال اصلاح و به روز شدن است ، تا بحث حفظ جان و کیفیت ساختمان‌ ها به صورت جدی‌تری مورد توجه قرار بگیرد

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی: قانون نظام مهندسی ساختمان در حال اصلاح و به روز شدن است

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی: قانون نظام مهندسی ساختمان در حال اصلاح و به روز شدن است
قانون نظام مهندسی ساختمان در حال اصلاح و به روز شدن است
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بیان کرد: قانون نظام مهندسی در حال اصلاح و به روز شدن است تا بحث حفظ جان و کیفیت ساختمان‌ ها به صورت جدی‌تری مورد توجه قرار بگیرد و دیگر شاهد وقوع متروپل‌ها در کشور نباشیم.
مجتبی یوسفی با اشاره به اثرگذاری رای‌ های صادر شده در مورد متخلفان ریزش ساختمان متروپل آبادان بیان کرد: بحران‌ هایی مانند متروپل که در کشور رخ می‌ دهد همیشه در کوتاه مدت مورد توجه قرار می‌ گیرند و بعد از مدتی از اذهان پاک می‌ شوند در صورتی که باید به این موارد به صورت ریشه‌ای نگاه شود.
یوسفی با بیان اینکه در بحران‌ هایی مانند متروپل باید ۲ موضوع بصوت جدی مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: باید از تکرار چنین اتفاقاتی که باعث مرگ افراد می‌ شود جلوگیری کرد. هم‌چنین باید همیشه طرح‌ های پیش‌گیرانه برای جلوگیری از وقوع چنین رخدادهایی را اجرایی کرد و با متخلفان سخت‌گیرانه برخورد گردد.
وی ادامه داد: باید با کسانی که در صدور مجوزها برای ساخت و ساز مسکن در کشور و هم‌چنین مباحث نظارتی کوتاهی می‌کنند به شدت برخورد شود تا شاهد وقوع متروپل‌ ها نباشیم.
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اتفاقاتی مثل متروپل باید تجربه‌ای شود تا بتوانیم رویه‌ های اشتباهی را که داریم در بخش‌ های مختلف اصلاح کنیم. هم‌چنین باید از همان شرایط بحرانی درس‌ هایی برای مدیریت بحران کسب و در دیگر اتفاقات استفاده کنیم.
یوسفی گفت: در کمیسیون عمران مجلس، قانون نظام مهندسی در حال اصلاح و به روز شدن است تا بحث حفظ جان مردم و کیفیت ساختمان‌ ها بصورت جدی‌تری مورد توجه قرار بگیرد و دیگر شاهد وقوع متروپل‌ها در کشور نباشیم.
وی در خاتمه افزود: باید برخی از قوانین ساخت، فنی و نظارتی در حوزه ساختمان اصلاح گردند و جرم‌انگاری‌ هایی در این زمینه لحاظ گردد تا در صورت عدم توجه به قوانین، بتوان با افرادی که به قانون توجهی ندارند به صورت جدی برخورد کرد.
منبع: ساختمان آنلاین

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۷ مهر ۰۱
242 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0