عضو کمیسیون عمران مجلس: بی ‌توجهی برخی دستگاه‌ ها به عدم پایداری سازه متروپل عضو کمیسیون عمران مجلس: بی ‌توجهی برخی دستگاه‌ ها به عدم پایداری سازه متروپل

عضو کمیسیون عمران مجلس: بی ‌توجهی برخی دستگاه‌ ها به عدم پایداری سازه متروپل

عضو کمیسیون عمران مجلس: بی ‌توجهی برخی دستگاه‌ ها به عدم پایداری سازه متروپل ، گزارش نظارتی در مورد حادثه متروپل گرداوری و در صحن علنی قرائت و در نهایت نیز برای دستگاه قضایی ارسال می‌ گردد

کد خبر: 010310004 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۰ خرداد ۰۱ - ۱۱:۲۱ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، عضو کمیسیون عمران مجلس: بی ‌توجهی برخی دستگاه‌ ها به عدم پایداری سازه متروپل ، گزارش نظارتی در مورد حادثه متروپل گرداوری و در صحن علنی قرائت و در نهایت نیز برای دستگاه قضایی ارسال می‌ گردد

عضو کمیسیون عمران مجلس: بی ‌توجهی برخی دستگاه‌ ها به عدم پایداری سازه متروپل

عضو کمیسیون عمران مجلس: بی ‌توجهی برخی دستگاه‌ ها به عدم پایداری سازه متروپل
بی ‌توجهی برخی دستگاه‌ ها به عدم پایداری سازه متروپل
عضو کمیسیون عمران مجلس بیان کرد: در حادثه متروپل، بی‌توجهی بُعد نظارت، صدور پروانه، عدم توجه به اخطارهای اداره راه و شهرسازی و سازمان نظام مهندسی مشهود است.
مجتبی یوسفی با اشاره به وقوع حادثه ریزش ساختمان متروپل آبادان، اظهار داشت: به دستور رئیس مجلس و با همراهی رئیس و برخی از اعضای کمیسیون عمران به دعوت نمایندگان آبادان در مجلس از ساختمان متورپل بازدید به عمل آمد.
یوسفی با بیان این‌ که گزارش نظارتی در مورد حادثه متروپل گرداوری و در صحن علنی قرائت و در نهایت نیز برای دستگاه قضایی ارسال می‌ گردد، گفت: مسئولانی مانند وزیر کشور و مسئولان لشکری، کشوری، نیروهای انتظامی، سپاه پاسداران و… در حال خدمات‌رسانی هستند تا اگر هم وطنی هم‌چنان زیر آوار مانده، نجات یابد و در مرحله بعدی نیز بستر ایمن‌سازی سازه فراهم شود چراکه خطر ریزش آن وجود دارد.
یوسفی با بیان این ‌که در این حادثه کوتاهی ‌هایی در بُعد نظارت، صدور پروانه، عدم توجه به اخطارهای سازمان مسکن و شهرسازی و سازمان نظام مهندسی مشهود است، ادامه داد: برخی در تلاش‌اند این حادثه را از حالت فاجعه خارج کنند که ما نباید اجازه تحقق این موضوع را دهیم.
وی ادامه داد: از دست رفتن جان یک نفر نیز قابل جبران نیست و جان یک فرد هزاران میلیارد تومان ارزش دارد.
عضو کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: در جریان این نظارت میدانی بحث ‌های تخصصی و فنی میان اعضا و رئیس کمیسیون عمران، نمایندگان نظام مهندسی، معاون مسکن وزیر راه و شهرسازی و اداره راه و شهرسازی استان درباره دلایل بروز این حادثه انجام شد.
وی با اشاره به اینکه باید از بروز مجدد این حوادث جلوگیری کرد، گفت: برخی دستگاه‌ها تخلف کردند و به تذکرات درباره عدم پایداری این سازه توجه نکردند.
منبع: خبرگزاری تسنیم

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۰ خرداد ۰۱
495 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0