عضو و دبیر سازمان نظام مهندسی استان تهران: اهمیت شبکه‌سازی در صنعت ساختمان عضو و دبیر سازمان نظام مهندسی استان تهران: اهمیت شبکه‌سازی در صنعت ساختمان

عضو و دبیر سازمان نظام مهندسی استان تهران: اهمیت شبکه‌سازی در صنعت ساختمان

عضو و دبیر سازمان نظام مهندسی استان تهران: اهمیت شبکه‌سازی در صنعت ساختمان ، آموزش موثر بزرگ‌ترین کمک به نیروهای فنی و مهندسی است تا طراحی و اجرای اصولی داشته باشند

کد خبر: 020718003 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۸ مهر ۰۲ - ۷:۱۸ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، عضو و دبیر سازمان نظام مهندسی استان تهران: اهمیت شبکه‌سازی در صنعت ساختمان ، آموزش موثر بزرگ‌ترین کمک به نیروهای فنی و مهندسی است تا طراحی و اجرای اصولی داشته باشند

عضو و دبیر سازمان نظام مهندسی استان تهران: اهمیت شبکه‌سازی در صنعت ساختمان

عضو و دبیر سازمان نظام مهندسی استان تهران: اهمیت شبکه‌سازی در صنعت ساختمان
اهمیت شبکه‌سازی در صنعت ساختمان
عضو و دبیر سازمان نظام مهندسی استان تهران در پنل “بنای برتر، بازاریابی و توسعه بازار از دریچه آموزش” با اشاره به اهمیت تاسیسات در خدمات مهندسی بیان کرد: از یک سو طراحی معماری و سازه ای پروژه، بسیار حیاتی است، و از سوی دیگر از لحاظ عملکردی تاسیسات قلب ساختمان محسوب می‌شود که آسایش ساکنین را به همراه دارد.
امیدرضا ریاحی، عضو و دبیر سازمان نظام مهندسی استان تهران بیان کرد: بهره بردار کمتر با مباحث سازه ای روبرو می گردد، اما تاسیسات استفاده مداوم و روزمره دارد و باید در حوزه خدمات مهندسی، نگاه یک‌پارچه داشته باشیم.
ریاحی افزود: آموزش موثر بزرگ‌ترین کمک به نیروهای فنی و مهندسی است تا طراحی و اجرای اصولی داشته باشند و آسایش ساکنین و بهره برداران از ساختمان را رقم بزنند.
وی سپس با اشاره به اهمیت شبکه‌سازی افزود: اگر می خواهیم اعتلا و رشد در صنعت ساختمان داشته باشیم باید نگاه جزئی نگرانه و جزیره ای کنار برود و همه رشته ها در کنار هم قرار بگیرند و تعامل افزایش یابد.
وی ادامه داد: ساختمان دارای یک چرخه عمر است و تولیدکنندگان در این حوزه وقتی محصولی ارائه می دهند در طراحی محصول علاوه بر نیازسنجی باید ارتباط موثر با سایر بخش ها و مجموعه ها برقرار کنند و نباید فرصت های تأثیرگذاری را در فازهای اولیه دست کم بگیرند.
دبیر سازمان نظام مهندسی استان تهران در ادامه افزود: تولیدکننده باید به تمام عناصر دخیل و ذینفعان در چرخه عمر ساختمان توجه و نگاه یک‌پارچه داشته باشد، هم‌چنین نیازها سنجیده شود و آموزش متناسب با زنجیره و چرخه را به طراحان، نصابان، ناظران و حتی بهره برداران ارائه نماید؛ چراکه آموزش اعتماد و تصویر ذهنی درست ایجاد می‌کند و موجب تقویت برند می شود.
وی در خصوص همگام سازی آموزش با تکنولوزی روز، ادامه داد: استانداردها و آیین نامه های بالادستی از جمله مقررات ملی ساختمان وجود دارند، منتها آنچه می تواند موجب ارتقاء استانداردها و آموزش شود، جوشش و برونداد از دل صنعت است و در این زمینه انجمن ها، تشکل ها، تولید کنندگان ، صنعتگران و صاحبان مشاغل ساختمانی بایستی در تهیه دستورالعمل ها و راهنماها و تولید محتواهای آموزشی همراه شوند و این موضوع را صرفاً نمی توان از نهادهای بالادستی انتظار داشت.
وی گفت: نگاه‌ها در چرخه عمر ساختمان از ایده تا طراحی، اجرا و بهره برداری و هم‌چنین چرخه عمر محصولات و فناوری های ساختمانی باید ترکیب گردد و همه عناصر دخیل در این شبکه همراه شوند و یکپارچگی به وجود آید.
ایجاد شبکه بین عناصر دخیل در صنعت ساختمان و برقراری تعاملات و انتقال آموزش های موثر کمک شایانی به ارتقا و توسعه این صنعت می کند.
منبع: اکونگار

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۸ مهر ۰۲
127 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0