نشستی با حضور دادیار دیوان عالی و نماینده دادستان کل کشور در امور مربوط به حقوق عامه نشستی با حضور دادیار دیوان عالی و نماینده دادستان کل کشور در امور مربوط به حقوق عامه

نشستی با حضور دادیار دیوان عالی و نماینده دادستان کل کشور در امور مربوط به حقوق عامه

نشستی با حضور دادیار دیوان عالی و نماینده دادستان کل کشور در امور مربوط به حقوق عامه ، برگزار شد. دادستان ایلام از ساخت وسازهای غیرمجاز در سطح استان ابراز نگرانی کرد

کد خبر: 010331016 تاریخ انتشار: سه شنبه ۳۱ خرداد ۰۱ - ۶:۴۰ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، نشستی با حضور دادیار دیوان عالی و نماینده دادستان کل کشور در امور مربوط به حقوق عامه ، برگزار شد. دادستان ایلام از ساخت وسازهای غیرمجاز در سطح استان ابراز نگرانی کرد

نشستی با حضور دادیار دیوان عالی و نماینده دادستان کل کشور در امور مربوط به حقوق عامه

نشستی با حضور دادیار دیوان عالی و نماینده دادستان کل کشور در امور مربوط به حقوق عامه
در نشستی با حضور دادیار دیوان عالی و نماینده دادستان کل کشور در امور مربوط به حقوق عامه:
دادستان ایلام از ساخت وسازهای غیرمجاز در سطح استان ابراز نگرانی کرد
جلسه اعضا کمیته نظارت مضاعف سازمان نظام مهندسی ساختمان استان ایلام با دادستانی مرکز ایلام و نمایندگان دادستانی کل کشور برگزار گردید.
جلسه ای در سالن جلسات دادستانی ایلام با حضور عبدالوهاب بخشنده دادستان مرکز استان، نماینده دادستان کل کشور در امور اجرای احکام و دادیار دیوان عالی کشور، نماینده دادستان کل کشور در امور مربوط به حقوق عامه و… جهت ساخت و سازهای غیرمجاز استان ایلام برگزار گردید.
دادستان مرکز ایلام، ضمن خوش آمد گویی به حاضرین جلسه، در رابطه با ساخت و سازهای غیر مجاز ابراز نگرانی کرده و از حمایت کامل دستگاه قضا برای پیش گیری از ادامه این فرآیند غیرقانونی خبر داد.
مرادبیگی، عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی، ضمن قدردانی از دادستان مرکز ایلام برای تشکیل جلسه، به بررسی ابعاد فنی ساختمان اجرای احکام دادگستری پرداخت و گفت: با توجه به مشکلات موجود در تمامی بخشهای معماری، سازه، تاسیسات و برق و پایان عمر ساختمان، جابجایی این مرکز باید در اولویت دادگستری استان قرار گیرد.
عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان در رابطه با ساخت و سازهای غیرقانونی با تراکم صددرصدی و نبود فضای سبز و حیاط در مجتمع های شهر ایلام بیان کرد: طبق تحقیقات روانشناسی پردازش رنگ و نور و نوع معماری و ساخت آپارتمان بر سیستم عصبی تاثیرگذار است و فقدان نور، فقر تحرک بعلت کمبود فضا، قطع ارتباط با طبیعت بخاطر نبود حیاط، جایگزینی بازی های دیجیتالی و رایانه ای در مقابل بازی های فیزیکی کودکان و … موجب عدم تنظیم هیجان، اضطراب و افسردگی در دراز مدت شده می شود که در آینده می‌ تواند عواقب جبران ناپذیری در جامعه داشته باشد.
وی جهت جلوگیری از ارائه نقشه دوم پیشنهاد داد:‌ صدور پروانه ساختمانی در دو مرحله صورت گیرد و پروانه ابتدایی بصورت موقت و بعد از اجرای سقف طبقه اول پروانه کار صادر گردد.
در ادامه اعضا کمیته نظارت مضاعف، در مورد روند افزایشی ساخت و ساز غیرقانونی توسط افراد غیر متخصص هشدار دادند و گفتند: باید همه دستگاههای ذیربط در کنار یک دیگر برای حل این معضل تلاش کنند که در این راستا سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان ایلام آمادگی کامل خود را اعلام می دارد.
در ادامه نماینده دادستان کل کشور در امور اجرای احکام و دادیار دیوان عالی کشور و نماینده دادستان کل کشور در امور مربوط به حقوق عامه تصمیم گیری نهایی و اقدامات مقتضی در رابطه با ساخت و ساز های غیر قانونی شهر ایلام را منوط به بررسی گزارشات فنی ارائه شده بصورت مستمر، فرهنگ سازی از طریق اطلاع رسانی برای پیشگیری، و بررسی تمامی جوانب فنی و اجتماعی دانستند.
در خاتمه مقرر گردید، عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی، گزارشی از وضعیت موجود و هم چنین مشکلات سازمان نظام مهندسی ساختمان در ارتباط با شرایط ساخت و سازها، بهمراه راهکار و پیشنهاد، جهت طرح با ارگانهای ذی‌ربط، تهیه و به دادستانی ارائه دهد.
منبع: خبرگزاری موج

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳۱ خرداد ۰۱
311 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0