نشست چگونگی رویارویی معماران با بافت تاریخی مهندسان سازمان نظام مهندسی خوزستان نشست چگونگی رویارویی معماران با بافت تاریخی مهندسان سازمان نظام مهندسی خوزستان

نشست چگونگی رویارویی معماران با بافت تاریخی مهندسان سازمان نظام مهندسی خوزستان

نشست چگونگی رویارویی معماران با بافت تاریخی مهندسان سازمان نظام مهندسی خوزستان ، برگزار شد. مدیر گروه معماری دانشگاه چمران در توضیحات خود به ضرورت توجه معماران به مفاهیم موجود در بافت تاریخی اشاره کرد

کد خبر: 010223011 تاریخ انتشار: جمعه ۲۳ اردیبهشت ۰۱ - ۱۱:۱۶ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، نشست چگونگی رویارویی معماران با بافت تاریخی مهندسان سازمان نظام مهندسی خوزستان ، برگزار شد. مدیر گروه معماری دانشگاه چمران در توضیحات خود به ضرورت توجه معماران به مفاهیم موجود در بافت تاریخی اشاره کرد

نشست چگونگی رویارویی معماران با بافت تاریخی مهندسان سازمان نظام مهندسی خوزستان

نشست چگونگی رویارویی معماران با بافت تاریخی مهندسان سازمان نظام مهندسی خوزستان
برگزاری نشست چگونگی رویارویی معماران با بافت تاریخی
در ادامه مجموعه نشستهای مهندسان معمار، با دعوت دانشگاه شهید چمران اهواز و همکاری خانه معمار، نشستی مشترک با موضوع «چگونگی مواجهه معماران با بافت تاریخی» برگزار گردید.
این جلسه به میزبانی سازمان نظام مهندسی برگزار گردید، پیشکسوتان، معماران مجرب و اساتید دانشگاه پیرامون راه کارهای طراحی و ساختمان سازی در بافت تاریخی به گفتگو پرداختند.
این هم اندیشی با معرفی محدوده و المان‌های اختصاصی محله های بافت تاریخی آغاز و با تحلیل روح الله مجتهد زاده ادامه پیدا کرد.
مدیر گروه معماری دانشگاه چمران در توضیحات خود به ضرورت توجه معماران به مفاهیم موجود در بافت تاریخی اشاره کرد.
مجتهدزاده، هم‌چنین نکاتی پیرامون تدوین دستورالعملها و ضوابط ویژه برای پروژه های طراحی در بافت تاریخی بیان داشت.
در ادامه، معماران از تجربیات خود در پروژه های مختلف، موضوعاتی را مطرح نمودند که با توجه به رسالت خانه معمار مبنی بر تقویت دانش فنی و نظری اعضا، بنا شد تدبیری جهت برگزاری ورکشاپ ها و دوره های آموزشی اندیشیده شود.
در خاتمه، هر یک از حضار جمع بندی خود را از جلسه ایراد کردند و مقرر گردید به منظور استمرار این نشست ها، تقویم سالانه تدوین و اعلام شود.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۳ اردیبهشت ۰۱
364 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0