نشست کمیسیون تخصصی شهرسازی با حضور ریاست و نماینده شهرسازی در هیئت مدیره نشست کمیسیون تخصصی شهرسازی با حضور ریاست و نماینده شهرسازی در هیئت مدیره

نشست کمیسیون تخصصی شهرسازی با حضور ریاست و نماینده شهرسازی در هیئت مدیره

نشست کمیسیون تخصصی شهرسازی با حضور ریاست و نماینده شهرسازی در هیئت مدیره ، برگزار شد. دوازدهمین نشست کمیسیون تخصصی شهرسازی با حضور حسن مجتبی زاده و ابراهیم زاد توت آغاج برگزار شد

کد خبر: 991012007 تاریخ انتشار: جمعه ۱۲ دی ۹۹ - ۴:۴۰ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، نشست کمیسیون تخصصی شهرسازی با حضور ریاست و نماینده شهرسازی در هیئت مدیره ، برگزار شد. دوازدهمین نشست کمیسیون تخصصی شهرسازی با حضور حسن مجتبی زاده و ابراهیم زاد توت آغاج برگزار شد

نشست کمیسیون تخصصی شهرسازی با حضور ریاست و نماینده شهرسازی در هیئت مدیره

نشست کمیسیون تخصصی شهرسازی با حضور ریاست و نماینده شهرسازی در هیئت مدیره

برگزاری نشست کمیسیون تخصصی شهرسازی با حضور ریاست و نماینده شهرسازی در هیئت مدیره
دوازدهمین نشست کمیسیون تخصصی شهرسازی با حضور حسن مجتبی زاده و ابراهیم زاد توت آغاج برگزار شد.
مجتبی زاده با عنوان اینکه با تلاش اعضاء و همینطور هیئت رئیسه کمیسیون تخصصی، استان زنجان جزء اولین استانهایی است که بحث ارائه خدمات شهرسازی در آنها با جدیت دنبال می گردد، به نداشتن حق رای سازمان نظام مهندسی در کمیسیون ماده پنج اشاره کرد و ابراز امیدواری نمود که در اصلاح قانون این اشکال مرتفع شود.
رئیس سازمان استان زنجان، برگزاری سمینارها و وبینارهای تخصصی را در ارتقاء دانش و بازآموزی داشته های فنی اعضا مفید خوانده و خواهان برنامه ریزی و هماهنگی کمیسیون در راستای برگزاری چنین دوره هایی شدند.
پایان بخش اظهارات وی اعلام مصوبات هیئت چهارنفره استان در زمینه شهرسازی به شرح ذیل بود:
۱) مقرر شد برای کلیه درخواستهای تغییر کاربری بیش از ۵۰۰ متر مربع، طرح انطباق کاربری اراضی بر اساس شرح خدمات و تعرفه های سارمان نظام مهندسی و توسط مهندس شهرساز واجد صلاحیت تهیه گردد.
۲) مقرر شد برای کلیه درخواستهای مازاد تراکم دو طبقه و بیشتر، طرح انطباق شهری ساختمان براساس شرح خدمات و تعرفه های سازمان نظام مهندسی و توسط مهندس شهرساز دارای صلاحیت تهیه گردد.
۳) مقرر شد برای کلیه درخواستهای واصله به کارگروه امور زیربنایی که بنا به تشخیص دبیرخانه یا کارگروه یاد شده نیازمند تهیه طرحهای شهرسازی است، براساس شرح خدمات و تعرفه سازمان نظام مهندسی و توسط مهندس شهرساز دارای صلاحیت طرح تهیه گردد.
۴) مقرر شد پیشنهاد نحوه انجام نظارت مهندسان شهرساز در فرایند ساخت و ساز، توسط سازمان استان به دبیرخانه هیئت ۴ نفره ارائه شود.
در ادامه، توت آغاج نیز با اشاره به جایگاه رفیع کمیسیونهای تخصصی، آنها را مرجع مسائل تخصصی رشته های خود خواند و ابراز امیدواری کرد که در بحث تصمیم سازی، دوشادوش هیئت مدیره حرکت کنند.
وی با اشاره به تصویب تهیه طرح انطباق کاربری اراضی جهت تغییر کاربری پروژه های بالای پانصد متر توسط مهندسین شهرساز، اظهار داشت که از سال نود و هشت، نشست های مستمری با معاونت محترم عمرانی استاندار زنجان برگزار شده که منجر به تهیه پیش نویسی در این مورد، شد.
حلاجی نیز با عنوان اینکه در نظارت پروژه های بزرگ جای خالی مهندس شهرساز شدیدا احساس می شود، از دیده نشدن شهرسازی در پروژه های اقدام ملی مسکن استان زنجان گلایه کرده و خواستار پی گیری این مورد توسط هیئت مدیره سازمان شدند.
در خاتمه، عزیزی نیز تعرفه های رشته شهرسازی را بسیار ناچیز خواند و دلیل آن را عدم تغییر تعرفه های رشته شهرسازی از سال ۸۹ تا ۹۸ دانست‌ و تغییر تعرفه ها از ریالی به متراژی در پروژه های شهرسازی را از اقدامات مفید کمیسیون تخصصی در سال گذشته برشمرد.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان زنجان

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۲ دی ۹۹
2532 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0