نشست گروه تخصصی شهرسازی با رئیس و عضو هیات مدیره در رشته شهرسازی نشست گروه تخصصی شهرسازی با رئیس و عضو هیات مدیره در رشته شهرسازی

نشست گروه تخصصی شهرسازی با رئیس و عضو هیات مدیره در رشته شهرسازی

نشست گروه تخصصی شهرسازی با رئیس و عضو هیات مدیره در رشته شهرسازی ، برگزار شد. بسیاری از امور در حوزه طرح‌های توسعه، تفکیک و ... بر عهده مهندسین شهرساز است که متاسفانه این موضوعات مغفول مانده است

کد خبر: 001029008 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۹ دی ۰۰ - ۱۰:۵۷ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، نشست گروه تخصصی شهرسازی با رئیس و عضو هیات مدیره در رشته شهرسازی ، برگزار شد. بسیاری از امور در حوزه طرح‌های توسعه، تفکیک و … بر عهده مهندسین شهرساز است که متاسفانه این موضوعات مغفول مانده است

نشست گروه تخصصی شهرسازی با رئیس و عضو هیات مدیره در رشته شهرسازی

نشست گروه تخصصی شهرسازی با رئیس و عضو هیات مدیره در رشته شهرسازی
در این جلسه که در مورد بررسی مسائل و مشکلات رشته شهرسازی برگزار گردید، سیداف، عضو هیات مدیره در رشته شهرسازی با تشریح وظایف مهندسین شهرساز ادامه داد: بسیاری از امور در حوزه طرح‌های توسعه، تفکیک و … بر عهده مهندسین شهرساز است که متاسفانه این موضوعات مغفول مانده است. هم‌چنین بررسی پدافند غیرعامل ساختمان ‌ها از جمله وظایف مهندسین شهرساز است که با پیگیری‌ها و برگزاری دوره‌های آموزشی لازم بدنبال اجرایی شدن آن هستیم.
عضو هیات مدیره گفت: بعنوان نماینده اعضا در هیات مدیره سازمان در رشته شهرسازی، بدنبال رفع مسائل و مشکلات مهندسین شهرساز از جمله اجرایی شدن پدافند غیرعامل، تفکیک اراضی و طرح انطباق کاربری‌ذهای شهری، تعرفه‌های خدمات شهرسازی، برگزاری دوره های آموزشی ارتقا پایه، نحوه ارجاع کار پدافند غیرعامل، ایجاد پایگاه اطلاعات شهرسازی و بهبود وضعیت معیشت اعضای رشته شهرسازی هستیم و امیدوار هستیم با همراهی و همفکری اعضا بتوانیم هر چه سریع‌تر نسبت به رفع موارد فوق اقدام نماییم.
در ادامه اعضای گروه تخصصی شهرسازی به بیان مسائل و مشکلات خود پرداختند و بر حضور و مداخله سازمان نظام مهندسی ساختمان در مواردی همچون کمیسیون ماده ۵ و … بعنوان بدنه استان تاکید کردند و با توجه به اهمیت تصمیماتی که در حوزه شهرسازی در استان اتخاذ می ‌گردد که در درازمدت اثرات آن مشخص می ‌شود، خواستار حضور کارشناسان و متخصصان سازمان در این امور مهم شدند.
اشتغال مهندسین شهرساز، برون سپاری نظارت عالیه در حوزه شهرسازی به مهندسین شهرساز از سوی اداره کل راه و شهرسازی، بروز رسانی طرح ‌های شهری با همفکری و همکاری مهندسین شهرساز و تعرفه مشخص در حوزه شهرسازی از جمله مواردی بود که توسط اعضای گروه تخصصی مطرح گردید.
در پایان، کلهر، رئیس سازمان با بیان اهمیت تمامی رشته‌های ساختمانی افزود: هیچ رشته‌ای نباید مغفول بماند و امیدوار هستیم با برگزاری جلسات با ادارات و دستگاه‌ ها بتوانیم نسبت به بررسی و رفع مشکل مهندسین شهرساز اقدام نماییم.
کلهر گفت: با اداره کل راه و شهرسازی در موضوعات تفکیک و انطباق اراضی و کمیسیون ماده پنج جلساتی را داشتیم تا سازمان نظام مهندسی ساختمان هم در این مسائل با ارائه نظرات کارشناسی و تخصصی تاثیرگذار باشد.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۹ دی ۰۰
275 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0