دیدار اعضای هیأت مدیره سازمان با نماینده مردم شریف حوزه انتخابیه در مجلس شورای اسلامی دیدار اعضای هیأت مدیره سازمان با نماینده مردم شریف حوزه انتخابیه در مجلس شورای اسلامی

دیدار اعضای هیأت مدیره سازمان با نماینده مردم شریف حوزه انتخابیه در مجلس شورای اسلامی

دیدار اعضای هیأت مدیره سازمان با نماینده مردم شریف حوزه انتخابیه در مجلس شورای اسلامی ، صورت گرفت. اجرای بخشنامه تعارض منافع مشکلاتی را برای سازمان نظام مهندسی ساختمان ایجاد کرده است

کد خبر: 000907008 تاریخ انتشار: یکشنبه ۷ آذر ۰۰ - ۹:۳۰ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، دیدار اعضای هیأت مدیره سازمان با نماینده مردم شریف حوزه انتخابیه در مجلس شورای اسلامی ، صورت گرفت. اجرای بخشنامه تعارض منافع مشکلاتی را برای سازمان نظام مهندسی ساختمان ایجاد کرده است

دیدار اعضای هیأت مدیره سازمان با نماینده مردم شریف حوزه انتخابیه در مجلس شورای اسلامی

دیدار اعضای هیأت مدیره سازمان با نماینده مردم شریف حوزه انتخابیه در مجلس شورای اسلامی
اجرای بخشنامه تعارض منافع مشکلاتی را برای سازمان نظام مهندسی ساختمان ایجاد کرده است
رئیس سازمان نظام مهندسی خراسان شمالی در دیدار اعضای هیأت مدیره سازمان با نماینده مردم شریف حوزه انتخابیه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: دستور العمل تعارض منافع در سازمان نظام مهندسی ساختمان که در سالهای گذشته ابلاغ شده دارای خلاهایی است که منجر به ایجاد مشکلات عدیده ای در سازمان شده است.
«کیان حصاری» بیان کرد: قانون نظام مهندسی ساختمان در مجلس در حال بازنگری است و جامعه مهندسین خواستار افزودن نظرات اعضای نظام مهندسی ساختمان در کمیسیون عمران مجلس است.
رئیس سازمان نظام مهندسی خراسان شمالی تصریح کرد: فعالان نظام مهندسی ساختمان کاملا به این قانون اشراف دارند و میتوانند کمکهای مؤثری را در این زمینه ارائه کنند.
وی در بخش دیگری از اظهارات خود به پوشش بیمه تأمین اجتماعی اعضا و بروزرسانی تعرفه خدمات مهندسی اشاره و بیان کرد: پایان هرسال تعرفه خدمات مهندسی به روز می گردد در صورتیکه تا کنون تعرفه خدمات مهندسی در استان ما ۴۰ درصد از میانگین کشوری پایین تر است.
حصاری در ادامه به درخواست تخفیفات از سازمان نظام مهندسی اشاره و ضمن انتقاد از این که تخفیفها در حوزه ساخت و ساز تنها مشمول نظام مهندسی ساختمان می شود، ادامه داد: نمی توان توقع داشت تخفیف ها به جز امور عام المنفعه برای سایر امور لحاظ شود، و نباید اعمال فشاری از این جهت وجود داشته باشد.
رئیس سازمان نظام مهندسی خراسان شمالی گفت: ساختار نظام مهندسی به واسطه ابلاغ دستورالعملها و آیین نامه های مختلف تضعیف شده است در حالی که این تشکل حرفه ای به عنوان نهاد بزرگ ترین تشکل مردم نهاد کشور باید ساختاری قوی داشته باشد.
حصاری در خاتمه این این دیدار رفع مشکلات مطرح شده سازمان نظام مهندسی را خواستار شد.
**تامین مسکن از اولویت های کشور است
نماینده مردم شریف بجنورد در مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار با بیان این که ساختمان و اهمیت ساختمان بر کسی پوشیده نیست و از نیازهای ضروری است، گفت: پس از اشتغال، داشتن مسکن و سرپناه ایمن دارای اولویت است.
وی با اشاره به این که حوزه و گستره صنعت ساختمان به لحاظ اشتغال و کارآفرینی بیشتر از همه مشاغل است، تصریح کرد: کشوری که صنعت ساختمان آن متوقف گردد، انتظار فراوانی فضای کسب و کار در آن کشور را نباید داشت و منجر به رکودی در همه حوزه ها می گردد.
سید محمد پاکمهر با اشاره اینکه اجرای طرح تحول سلامت و نگاه ویژه به این حوزه در دولت گذشته سبب سرریز شدن اعتبارات به این حوزه شده است، افزود: در حالی این امر رخ می دهد که بخش اعظم اشتغال در حوزه دیگری است.
وی، تورم موجود در صنعت ساختمان را ناشی از عدم تولید محصول در این حوزه دانست و گفت: هر زمان در جامعه تقاضا بیش از عرضه باشد افزایش قیمت رخ می دهد.
پاکمهر افزود: نگاه من به صنعت ساختمان و متولیان این حوزه ویژه است و امیدوار هستیم بتوانیم متناسب با شأن متولیان صنعت ساختمان کمکهای انجام دهیم.
وی با بیان اینکه حلقه مفقوده ای در این میان وجود دارد، گفت: کشور دارای سی و یک سازمان نظام مهندسی است و اگر هر کدام به تنهایی اعمال نظر کنند ممکن است تعارض هایی ایجاد گردد، بنابراین بهتر است خروجی کارگروه های سازمان در خصوص موارد قانون نظام مهندسی جز به جز مشخص و اعلام گردد.
وی گفت: برای اولین بار در سبقه تشکیل مجلس شورای اسلامی، با پی‌گیری انجام شده، نظام مهندسی ساختمان رابط پارلمانی دارد و این مزیت بزرگی است.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان شمالی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۷ آذر ۰۰
310 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0