دیدار اعضای هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین با عبدی قهرودی دیدار اعضای هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین با عبدی قهرودی

دیدار اعضای هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین با عبدی قهرودی

دیدار اعضای هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین با عبدی قهرودی ،سرپرست جدید  دفتر توسعه مهندسی ساختمان صورت گرفت

کد خبر: 990403009 تاریخ انتشار: سه شنبه ۳ تیر ۹۹ - ۸:۱۳ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، دیدار اعضای هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین با عبدی قهرودی ،سرپرست جدید  دفتر توسعه مهندسی ساختمان صورت گرفت

دیدار اعضای هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین با عبدی قهرودی

دیدار اعضای هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین با عبدی قهرودی
اعضای هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین با سرپرست جدید دفتر توسعه مهندسی ساختمان دیدار و گفت و گو کردند.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین در این دیدار که مورخ بیستم خرداد ماه در دفتر توسعه مهندسی ساختمان صورت گرفت، ضمن تبریک و آرزوی توفیق جهت انتصاب علی محمد عبدی قهرودی بعنوان سرپرست دفتر توسعه مهندسی ساختمان بیان داشت: امیدوار هستیم شاهد رشد چشمگیر خدمات فنی و مهندسی سازمان نظام مهندسی ساختمان بیش از پیش در صنعت ساختمان باشیم.
مجابی به اقدامات سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین در پروژه‌های ملی بخصوص مسکن پرداخت و افزود: این سازمان با اجرای موفق خود در پروژه‌های ملی توانسته است نقش فنی، مهندسی و اجتماعی خود را به خوبی ایفا کند که نمونه بارز آن را در اجرای مسکن مهر شاهد بودیم که حضور و نقش مهندسین در آن پررنگ و در اجرای مقررات ملی ساختمان موثر بود.
مجابی، اجرای مسکن مهر توسط سازمان نظام مهندسی ساختمان را گامی رو به جلو جهت ارائه خدمات فنی مهندسی عنوان کرد و گفت: در ارزیابی که سال‌ های گذشته در حوزه اجرای مقررات ملی ساختمان توسط وزارت راه و شهرسازی صورت می ‌گرفت، عمدتا نظام مهندسی ساختمان قزوین بهمراه شهرداری و اداره کل راه و شهرسازی جزو استان ‌های برتر در این ارزیابیها بود که این موضوع علاوه بر اجرای مقررات ملی ساختمان نشان‌دهنده تعاملات بالای بین دستگاهی است که حاصل آن اقدامات موثر در حوزه صنعت ساختمان است.
وی تصریح کرد: متاسفانه با وجود ارائه کیفیت بالای خدمات مختلف فنی تخصصی، شاهد هستیم تعرفه موجود این خدمات تناسبی با آن ندارد. خوشبختانه اخیرا وزارت‌خانه اقدام خوبی در مورد ابلاغ تعرفه‌های قیمت تمام شده ساختمان که متناسب با مبحث دوم مقررات ملی ساختمان تعرفه خدمات مهندسی باید مشخص می ‌شد، انجام داده است.
رئیس سازمان استان، با اشاره به شروع اجرای ارجاع کار نظارت در استان قزوین گفت: در اجرای ارجاع کار نظارت تلاش کردیم با استفاده از تجارب دیگر استان‌ ها، حداقل چالش ‌ها را داشته باشیم. هم‌چنین شفاف سازی در اجرا و رفع نواقصی که در سایر استان ‌ها بود، مد نظر قرار گرفت که رضایت‌مندی خوبی هم برای مالکین و مهندسین و هم دستگاه ‌های نظارتی از جمله اداره کل راه و شهرسازی را فراهم کرد.
وی ادامه داد: با توجه به این که شاکله طرح اقدام ملی مسکن بخش خصوصی است و هیچ‌گونه ارتباط دولتی و حکومتی ندارد، انتظار می ‌رود سازمان نظام مهندسی ساختمان بعنوان نخستین کارگزار آن را هدایت کند و وزارت‌خانه در اجرای چنین پروژه‌هایی حامی مهندسین باشد.
مجابی با بیان نقش مجریان ذی صلاح در کیفیت خدمات مهندسی گفت: بزرگ‌ترین رسالت مهندسان حفظ حقوق بهره‌برداران واقعی است و حضور مجریان ذی صلاح می‌ تواند نقش موثری در ارتقا کیفیت ارائه خدمات مهندسی داشته باشد و لازم است موضوع حضور مجریان در ساختمان بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
در ادامه وثیق نیا، نائب ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین خواستار واقعی شدن تعرفه‌های خدمات مهندسی شد و گفت: براساس قانون، هفت رشته مهندسی مرتبط با ساختمان داریم که تنها چهار رشته بعنوان رشته اصلی مورد توجه بوده و بواسطه عدم حمایت ‌ها و توجه سه رشته نقشه‌برداری، شهرسازی و ترافیک به آنها بها داده نمی ‌شود و بعنوان رشته‌های فرعی معرفی می ‌شوند.
وی ادامه داد: با توجه به گسترش بلندمرتبه‌سازی و نوع بافت شهرنشینی و شهرسازی لازم است این سه رشته بیشتر مورد توجه قرار گیرد که در همین راستا از ابتدای سال گذشته شرح خدماتی برای آن تهیه شد که لازم است تعرفه‌ ها طبق شرح خدمات متناسب گردد.
علی محمد عبدی قهرودی، سرپرست دفتر توسعه مهندسی ساختمان نیز در این جلسه بر افزایش همکاری و تعاملات دستگاه‌ ها و نهادهای اجرایی و نظارتی با مجموعه وزارت‌خانه تاکید و بیان کرد: وزارت‌خانه باید از مشکلاتی که در فرآیند اجرای امور وجود دارد مطلع باشد و این مهم میسر نمی ‌شود مگر با افزایش تعاملات.
وی ادامه داد: هدف حاکمیت، تمام تشکل‎ها و سازمان‌های حرفه‌ای و صنفی یکی است و آن ارتقا و بهبود کیفیت ساخت‌وساز می‌باشد و لازم است با افزایش همکاری و تعاملات، با شناخت نتایجی که در اجرای امور حاصل می ‌شود بتوانیم سیاست‌گذاری درستی را اتخاذ کنیم و این دفتر دست همکاری خود را سوی نظامات مهندسی، انجمن ‌های صنفی و دیگر عوامل دخیل در موضوع دراز می ‌کند.
سرپرست دفتر توسعه مهندسی ساختمان، انتقال راه‌کارها و پیشنهادات دستگاه‌ های نظارتی و اجرایی را عامل مهمی در رفع مشکلات برشمرد و افزود: برای نیل به هدف مطلوب که خواسته تمامی ما است نیاز به هم فکری است که در این راستا انتقال و انعکاس تمام موارد، مشکلات، راهکار و پیشنهادات بسیار اثرگذار است.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳ تیر ۹۹
408 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0