دیدار اعضای هیات مدیره سازمان نظام مهندسی قزوین با مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای قزوین دیدار اعضای هیات مدیره سازمان نظام مهندسی قزوین با مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای قزوین

دیدار اعضای هیات مدیره سازمان نظام مهندسی قزوین با مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای قزوین

دیدار اعضای هیات مدیره سازمان نظام مهندسی قزوین با مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای قزوین ، صورت گرفت. نیروهای انسانی متخصص و توانمند مهم‌ترین دارایی و سرمایه یک سازمان هستند

کد خبر: 001107010 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۷ بهمن ۰۰ - ۲:۰۱ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، دیدار اعضای هیات مدیره سازمان نظام مهندسی قزوین با مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای قزوین ، صورت گرفت. نیروهای انسانی متخصص و توانمند مهم‌ترین دارایی و سرمایه یک سازمان هستند

دیدار اعضای هیات مدیره سازمان نظام مهندسی قزوین با مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای قزوین

دیدار اعضای هیات مدیره سازمان نظام مهندسی قزوین با مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای قزوین
تاسیس آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای سازمان نظام مهندسی ساختمان، بستری مناسب جهت اشتغالزایی و آموزش نیروی کار ماهر
در دیدار اعضای هیات مدیره سازمان با حجت الاسلام سید محمود عرب مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قزوین، تاسیس آموزشگاه فنی و حرفه‌ای آزاد توسط سازمان نظام مهندسی ساختمان، آموزش استادکاران و کارگران ساختمانی و رتبه بندی آنها در جهت بالا بردن دانش فنی و مهارت عملی مورد بررسی قرار گرفت.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین در این دیدار گفت: نیروهای انسانی متخصص و توانمند مهم‌ترین دارایی و سرمایه یک سازمان هستند. سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین نیز به پشتوانه این سرمایه انسانی متخصص، به سازمانی تاثیرگذار در استان تبدیل شده است.
امیر کلهر آموزش را یکی از ارکان مهم سازمان نظام مهندسی ساختمان دانست و افزود: با توجه به اهمیت آموزش‌های عملی و مهارت محور، تعامل سازمان فنی و حرفه‌ای با نظام مهندسی ساختمان می‌تواند در ارتقا سطح دانش کارگران ساختمانی و کیفیت ساخت و سازها خیلی اثرگذار باشد.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین با عنوان اینکه کارگران ساختمانی به علت نداشتن آموزش و آگاهی کافی از الزامات ایمنی کارگاه ها، هر ساله دچار حادثه می شوند، گفت: معتقد هستیم کارگران و استادکاران ساختمانی همگی جزئی از بدنه سازمان نظام مهندسی ساختمان هستند و با آموزش کارگران ساختمانی و ارائه کارت مهارت به ایشان می ‌توان در بالابردن ایمنی کارگاه‌های ساختمانی و ارتقا کیفیت ساخت و سازها گام برداشت.
وی با اشاره به احیای شناسنامه فنی و ملکی ساختمان گفت: اسامی استادکاران و کارگران ساختمانی در شناسنامه فنی و ملکی قید خواهد شد که به موجب آن کارگران ساختمانی نسبت به انجام وظایف خود در ساختمان تعهد بیشتری خواهند داشت که همین امر سبب ارتقا کیفیت ساخت و سازها خواهد شد.
جلوخانی، عضو هیات مدیره ادوار سازمان در این دیدار با بیان نقش سازمان فنی و حرفه‌ای در اشتغال‌زایی بیان کرد: با توجه به اینکه آموزش‌ در دانشگاه‌ ها به صورت تئوری است و با افزایش فارغ التحصیلان دانشگاهی، امروزه شاهد هستیم تعداد استادکاران کاهش یافته است، لذا با تاسیس آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در سازمان نظام مهندسی ساختمان قزوین و آموزش استادکاران و کارگران ساختمانی می‌ توان این ظرفیت را تکمیل کرد و موجب اشتغال‌زایی شد.
حجت الاسلام سید محمود عرب، مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قزوین نیز در این دیدار با اظهار امیدواری از تعامل حداکثری سازمان فنی و حرفه ای با سازمان نظام مهندسی ساختمان بیان کرد: در آموزش مهارت کارگران اقدامات خوبی انجام شده اما ارتقای مهارت اتفاق نیافتاده است که لازم است با برنامه ریزی و با در نظر گرفتن محدودیت‌هایی که برای آنها وجود دارد، سطح مهارتی این قشر را ارتقا داد. هم‌چنین آمادگی خود را جهت تاسیس و راه اندازی هر چه سریع‌تر آموزشگاه فنی و حرفه ای آزاد سازمان نظام مهندسی ساختمان اعلام می ‌نماییم.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۷ بهمن ۰۰
275 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0