دیدار مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان با ریاست سازمان نظام مهندسی مدیرعامل شرکت گاز استان، بیان کرد

دیدار مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان با ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان

بمنظور افزایش همکاریهای مشترک انجام پذیرفت: مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان با ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان دیدار کردند

کد خبر: 970923003 تاریخ انتشار: جمعه ۲۳ آذر ۹۷ - ۱۲:۲۹ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور ،بمنظور افزایش همکاریهای مشترک انجام پذیرفت: مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان با ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان دیدار کردند

دیدار مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان با ریاست سازمان نظام مهندسی

دیدار مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان با ریاست سازمان نظام مهندسی

دیدار مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان با  ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان

در این دیدار مدیرعامل شرکت گاز استان، بیان کرد: مسئولیتهای اجتماعی دو سازمان ایجاب میکند همکاریهای مشترک در راستای کاهش حوادث ناشی از مصرف گاز طبیعی افزایش یابد.

سید مصطفی علوی، خواستار تسریع در تشکیل کارگروه تخصصی انرژی شد تا راهکارهایی را برای فرهنگ‏سازی استفاده ایمن و بهینه از گاز و انرژی برق جستجو کند.

علوی، با اشاره به محوریت گاز در روند توسعه اقتصادی استان ادامه داد: سهم گاز در سبد انرژی استان حدود هفتاد درصد است و در حال حاضر ۹۹٫۶ درصد جمعیت استان از این نعمت بهره مند هستند.

مدیرعامل شرکت گاز استان افزود: سالیانه بیش از بیست و یک میلیارد متر مکعب گاز در استان اصفهان مصرف میشود، در صورتیکه اقدامات ساده ای مانند عایق کردن ساختمانها صورت گیرد میزان قابل ملاحظه ای در مصرف گاز صرفه جویی می گردد.

وی، هدف اصلی از گازرسانی را ایجاد رفاه عمومی و گردش چرخهای صنعت و اشتغال دانست و گفت: در حال حاضر بویژه در زمستان هفتاد درصد مصرف گاز در بخش خانگی و ایجاد گرما در خانه‏ ها به مصرف میرسد.

علوی، همچنین با اشاره به این که بیش تر خطرات گازگرفتگی مربوط به ۵ ماه پایانی سال است که ناشی از انتشار گاز مونوکسید کربن و نقص دودکش‏ها است .

وی، همچنین با اشاره اجرای طرح هوشمند سازی موتورخانه ها با هدف صرفه جویی در گاز طبیعی در حدود پنج هزار موتورخانه استان اصفهان، تصریح کرد: مفهوم بهینه‏ سازی عمدتاً در تغییرعادات و شیوه‏ های مصرف است که واحدهای روابط عمومی و فرهنگی دو مجموعه اقدامات موثری باید در این راستا اجرایی کنند.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان با اظهار خرسندی از بحث اجباری شدن استاندارد موتورخانه ها و برچسب گذاری انرژی جهت کاهش میزان آلودگی، خاطر نشان کرد: یکی از راهکارهای برای دستیابی به کاهش انتشار گازهای گلخانه ای بهینه سازی مصرف انرژی است.

علوی اظهار داشت: بیش ترین تلفات انرژی در ساختمان‏ ها از طریق سقف‏ ها، دیوارهای جانبی ساختمان، کف، پنجره‏ ها، لوله ‏های آب گرم و تأسیسات موتورخانه صورت می‏ گیرد و در اکثر موارد یاد شده عایق‏کاری بعنوان سریع ترین و ساده ترین راه کاهش هدر رفت انرژی است.

دیدار مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان با ریاست سازمان نظام مهندسی

عسگری، ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان با اشاره به واگذاری نظارت بر گاز دو پوندی، عنوان کرد: اقدامات مؤثری در ساماندهی کار نظارت و نیز آموزش مجریان صورت گرفته و فرآیند گاز به سوی لوله‏ کشی تو کار در حال تغییر است.

عسگری، تهیه و تصویب پیش‏نقشه ‏ها، تأکید بر استفاده از مصالح استاندارد و نیزدقت نظر در تست لوله‏ کشی‏ و اتصالات و علاوه بر آن بررسی کیفیت مسیر دودکش ‏ها و نکات ایمنی مرتبط با آن‏ ها از مهم ترین نکاتی است که مورد توجه مهندسان مکانیک ناظر گاز است.

وی، همچنین آمادگی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان را برای تصدی نظارت بر گاز دو پوندی و شبکه‏ های گاز ۱٫۴ پوندی در شهرک‏ های صنعتی و گلخانه ها ابراز داشت و افزود: از نظر نیروی انسانی متخصص این پتانسیل در سازمان وجود دارد.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان، نیز با مهم خواندن رابطه کاری و تعامل طرفین در جهت کاهش خسارات و تلفات ناشی از حوادث گاز، یاد آور شد: شرکت گاز میتواند با ارائه آموزشهای عمومی بویژه در روستاها و مناطقی که به تازگی به شبکه گاز متصل شده یا میشوند، در آگاه سازی مردم اقدام کند و سازمان نظام مهندسی نیز در این راستا مایل است از مهندسان پیشکسوت و با تجربه عضو سازمان استفاده کند.

در خاتمه مقرر گردید به منظور تحقق موارد مطرح شده، نشست های ماهیانه بمنظور بررسی و پیگیری مصوبات تشکیل شود.

منبع: ارمغان شهر

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

تحلیل آزمون نظام مهندسی نظارت تاسیسات برقی اردیبشهت ۹۷

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۳ آذر ۹۷
858 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0