جلسه رئیس نظام مهندسی ساختمان یزد با شهردار منطقه تاریخی شهر میراث جهانی یزد جلسه رئیس نظام مهندسی ساختمان یزد با شهردار منطقه تاریخی شهر میراث جهانی یزد

جلسه رئیس نظام مهندسی ساختمان یزد با شهردار منطقه تاریخی شهر میراث جهانی یزد

جلسه رئیس نظام مهندسی ساختمان یزد با شهردار منطقه تاریخی شهر میراث جهانی یزد ، برگزار شد. مسئولان در برابر ساخت و سازهای ناهمگون بافت تاریخی سکوت نکنند

کد خبر: 000917009 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۷ آذر ۰۰ - ۵:۴۷ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی ، جلسه رئیس نظام مهندسی ساختمان یزد با شهردار منطقه تاریخی شهر میراث جهانی یزد ، برگزار شد. مسئولان در برابر ساخت و سازهای ناهمگون بافت تاریخی سکوت نکنند

جلسه رئیس نظام مهندسی ساختمان یزد با شهردار منطقه تاریخی شهر میراث جهانی یزد

جلسه رئیس نظام مهندسی ساختمان یزد با شهردار منطقه تاریخی شهر میراث جهانی یزد

مسئولان در برابر ساخت و سازهای ناهمگون بافت تاریخی سکوت نکنند/آیین نامه بناهای خشتی در یزد گرداوری می‌ گردد

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد از گرداوری آیین نامه خشت و بناهای خشتی در استان یزد خبر داد و گفت: این آیین نامه توسط کارگروه ساخت و ساز های خشتی سازمان و با مشارکت همه دستگاه های ذیربط تدوین می گردد.

مجتبی فرهمند، صبح امروز در جلسه با شهردار منطقه تاریخی شهر میراث جهانی یزد، با اشاره به این‌ که ارزش بافت‌ های تاریخی به زنده بودن حیات و زندگی مردم درآن بخش است، بیان داشت: آنچه باعث شد تا بافت تاریخی شهر یزد به ثبت جهانی برسد، تداوم زندگی در آن منطقه است.

فرهمند با بیان این‌ که بافت تاریخی یزد عینیت یافته آداب، رسوم و فرهنگ مردم شهر یزد است، افزود: حضور و تداوم زندگی در این بافت با ارزش از جمله اهداف عالی برای حراست از بافت تاریخی و ثبت جهانی یزد است.

وی به ساخت و سازهای جدید در بافت تاریخی اشاره کرد و افزود: در کنار نگه داری از بافت تاریخی یزد توجه به ساخت و سازهای همگون و مطابق با آیین نامه‌های موجود می تواند زندگی در بافت تاریخی را تجدید و نفسی تازه به این بخش از شهر تزریق کند.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد، گرداوری آیین نامه خشت و بناهای خشتی را یکی از اقدامات آینده سازمان نظام مهندسی استان یزد دانست و گفت: به زودی کارگروه ساخت و سازهای خشتی در این سازمان فعال می‌ شود تا آیین نامه‌ای را در این خصوص و با مشارکت سایر مراجع مربوطه تنظیم کند.

علیرضا نقوی، شهردار منطقه تاریخی شهرداری یزد نیز در این جلسه ضمن تبریک انتخاب فرهمند بعنوان رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد به بیان دیدگاه ها ونظرات خود پرداخت و بر همکاری و ارتباط موثر با این سازمان تاکید کرد.

نقوی، سکوت در قبال این موضوع را رفتاری غیرمسئولانه دانست و بر مشارکت فعالانه سازمان نظام مهندسی ساختمان استان در این حوزه و در کنار شهرداری تاکید کرد.

منبع: فارس

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۷ آذر ۰۰
334 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0