دیدار رئیس سازمان نظام مهندسی خراسان شمالی با مدیرکل و معاونین بنیاد مسکن استان دیدار رئیس سازمان نظام مهندسی خراسان شمالی با مدیرکل و معاونین بنیاد مسکن استان

دیدار رئیس سازمان نظام مهندسی خراسان شمالی با مدیرکل و معاونین بنیاد مسکن استان

دیدار رئیس سازمان نظام مهندسی خراسان شمالی با مدیرکل و معاونین بنیاد مسکن استان ، صورت گرفت. صنعت ساختمان، پیشرو ترین و فعال ترین صنعت در کشور است

کد خبر: 000913013 تاریخ انتشار: شنبه ۱۳ آذر ۰۰ - ۷:۴۲ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، دیدار رئیس سازمان نظام مهندسی خراسان شمالی با مدیرکل و معاونین بنیاد مسکن استان ، صورت گرفت. صنعت ساختمان، پیشرو ترین و فعال ترین صنعت در کشور است

دیدار رئیس سازمان نظام مهندسی خراسان شمالی با مدیرکل و معاونین بنیاد مسکن استان

دیدار رئیس سازمان نظام مهندسی خراسان شمالی با مدیرکل و معاونین بنیاد مسکن استان
صنعت ساختمان، فعال و پیشرو است
رئیس سازمان نظام مهندسی خراسان شمالی در دیدار مدیرکل و معاونین بنیاد مسکن استان با این مجموعه، بیان داشت: صنعت ساختمان، پیشرو ترین و فعال ترین صنعت در کشور است.
کیان حصاری افزود: صنعت ساختمان میزان اشتغال زایی بالایی دارد و باید به آن توجه گردد.
حصاری با اشاره به نقش مهم نظام مهندسی، تصریح کرد: کاهش تلفات و خسارت های ناشی از زلزله از گذشته تا امروز نشان از اهمیت کار نظام مهندسی ساختمان و ساخت بناهایی مستحکم و ایمن است.
وی با عنوان این که هیچ صنعتی مانند صنعت ساختمان در سال های گذشته به روز نبوده و اقدامات موثر انجام نداده است، اظهار داشت: در بسیاری از صنایع بزرگ همچنان از تکنولوژیهای قدیمی استفاده می شود اما در صنعت ساختمان، مصالح ساختمانی و آیین نامه ها تغییرات به روزی داشته و این صنعت شاهد هوشمند سازی نیز بوده است.
مدیرکل بنیاد مسکن خراسان شمالی نیز در این دیدار بیان کرد: فعالیت در حوزه ساخت و ساز با توجه به اهمیت آن در اقتصاد و معیشت افراد فعالیت مهم و تکلیف سنگینی است .
وی ادامه داد: مسکن مناسب و ایمن موضوع مهمی در این حوزه است؛ زیرا بسیاری از بناها در شهر و روستا در خصوص ایمنی لازم باید تقویت گردند.
وی با عنوان اینکه در ایمن سازی ساختمان ها مدیون مهندسان و دانش مهندسی در کشور هستیم؛ گفت: وجود آیین نامه و مقررات برای هر فصلی در ساخت و ساز نشان دهنده توجه زیاد به ساخت مسکن ایمن است.
محمدی ادامه داد: بار ساخت مسکن امن بر دوش مهندسان ساختمان است و باید از تلاشهای آنها تقدیر و تشکر کرد.
محمدی با اشاره به وضعیت ساخت مسکن روستایی گفت: سالیانه پنج هزار تسهیلات ساخت مسکن روستایی توسط بنیاد مسکن پرداخت و بنای مطمئن و مطابق با اصول مهندسی در روستاها احداث می گردد.
محمدی گفت: در روستاها حدود صد هزار و دویست و بیست و یک مسکن روستایی وجود دارد و بنیاد مسکن حدود هفتاد و یک هزار مسکن روستایی احداث کرده است.
وی گفت : برنامه دولت احداث هفتاد و پنج درصد مسکن روستایی مقاوم تا سال ۱۴۰۵ است که در استان خراسان شمالی اگر با همین روند پیش رود شاهد چشم انداز خوبی خواهیم بود.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان شمالی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۳ آذر ۰۰
343 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0