جلسه رئیس نظام مهندسی ساختمان قزوین با رئیس و کارشناسان مسئول مرکز بهداشت شهید بلندیان جلسه رئیس نظام مهندسی ساختمان قزوین با رئیس و کارشناسان مسئول مرکز بهداشت شهید بلندیان

جلسه رئیس نظام مهندسی ساختمان قزوین با رئیس و کارشناسان مسئول مرکز بهداشت شهید بلندیان

جلسه رئیس نظام مهندسی ساختمان قزوین با رئیس و کارشناسان مسئول مرکز بهداشت شهید بلندیان ، که بمنظور تعامل و همکاری بیشتر در حوزه سلامت اعضای سازمان برگزار گردید

کد خبر: 001023007 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۲۳ دی ۰۰ - ۹:۴۷ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، جلسه رئیس نظام مهندسی ساختمان قزوین با رئیس و کارشناسان مسئول مرکز بهداشت شهید بلندیان ، که بمنظور تعامل و همکاری بیشتر در حوزه سلامت اعضای سازمان برگزار گردید

جلسه رئیس نظام مهندسی ساختمان قزوین با رئیس و کارشناسان مسئول مرکز بهداشت شهید بلندیان

جلسه رئیس نظام مهندسی ساختمان قزوین با رئیس و کارشناسان مسئول مرکز بهداشت شهید بلندیان
ارتقا سلامت اعضا از اولویتهای سازمان است
در جلسه رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین با رئیس و کارشناسان مسئول مرکز بهداشت شهید بلندیان قزوین که بمنظور تعامل و همکاری بیشتر در حوزه سلامت اعضای سازمان برگزار گردید. رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان، با اشاره به جمعیت بالای این سازمان بیان داشت: سازمان نظام مهندسی ساختمان قزوین با داشتن یازده هزار عضو کارشناس و متخصص دارای پتانسیل خوبی است و این اعضا به عنوان بازوی توانمند همواره مورد توجه نهادهای حاکمیتی بوده است و همین نگاه مسئولیت هیات مدیره را سنگین‌تر می‌کند تا توجه ویژه ای نسبت به سلامت اعضا و خانواده ایشان داشته باشد.
کلهر تصریح کرد: لذا امید است با تعامل مشترک مرکز بهداشت امکان یکسری اقدامات پیش گیرانه مثل تست‌های غربالگری، برگزاری دوره های آموزشی و … برای اعضا و خانواده ایشان و کارکنان در راستای حفظ و ارتقای سلامت آنان داشته باشیم.
وی، کارگران ساختمانی را از بدنه سازمان دانست و گفت: لازم است در کارگاه های ساختمانی به حوزه سلامت و ایمنی کارگران نیز توجه ویژه داشته باشیم.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان همراهی شهرداری با سازمان را بسیار مهم برشمرد و افزود: شهرداری، رکن اصلی در اجرای مناسب سازی شهری برای معلولین، جانبازان و سالمندان بوده و بدون شک سازمان نیز بعنوان همراه و مشاور شهرداری در این امور، رسالت خطیری بر عهده دارد.
رئیس مرکز بهداشت شهید بلندیان قزوین در ادامه با اشاره به گستره بالای خدمات شبکه بهداشت گفت: تنوع خدمات در شبکه بهداشت از بدو تولد تا سالمندی خیلی زیاد است، اما متاسفانه اطلاع رسانی لازم در این مورد، صورت نگرفته است و مردم آشنایی کافی با این خدمات ندارند.
مهرعلیان ادامه داد: تجربه کرونا اهمیت سازماندهی و حضور سفیران و داوطلبان سلامت در همه مجموعه ها را بیش از پیش روشن ساخت و نشان داد بسیاری از مردم نسبت به ضرورت تشکیل پرونده سلامت بی اطلاع بوده اند و باید نسبت به این امور با برگزاری دوره های آموزشی و اطلاع رسانی های مناسب، فرهنگ سازی صورت گرفته تا سطح سواد سلامت جامعه ارتقا یابد.
وی با اشاره به آمار مصدومین ناشی از عدم رعایت مسایل ایمنی در ساختمان‌ها تصریح کرد: عدم رعایت مسایل ایمنی و ایجاد حفاظ در بالکن ها و پنجره ها از موارد مهمی است که سلامت جامعه و بالاخص کودکان را تهدید میکند. لذا مهندسین باید نسبت به ایمن سازی ساختمان ها توجه ویژه داشته باشند.
سلیمانی، کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت بلندیان نیز در این جلسه گفت: در طراحی واحدهای تجاری مستقر در طبقه تحتانی واحدهای مسکونی باید تهویه مناسب در نظر گرفته شود. هم‌چنین کاربری واحدهای تجاری از ابتدا مشخص باشد و براساس کاربری ها، طراحی انجام شود.
وی گفت: در مناطقی که فاضلاب شهری اکو وجود ندارد، باید تکلیف فاضلاب مشخص گردد و فاضلاب جذبی در نظر گرفته شود.
هم‌چنین در مبلمان شهری باید همه افراد را در نظر داشته باشیم مبلمان شهری ما مناسب همه گروه‌های سنی و افراد خاص نیست.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۳ دی ۰۰
345 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0