دیدار رئیس نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی با معاون عمران، حمل و نقل شهرداری مشهد دیدار رئیس نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی با معاون عمران، حمل و نقل شهرداری مشهد

دیدار رئیس نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی با معاون عمران، حمل و نقل شهرداری مشهد

دیدار رئیس نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی با معاون عمران، حمل و نقل شهرداری مشهد ، صورت گرفت. منبتی یکی از آفت ‌های نظام اجرایی را گرفتار شدن در کارهای تبلیغاتی دانست

کد خبر: 000927008 تاریخ انتشار: شنبه ۲۷ آذر ۰۰ - ۹:۲۲ ق.ظ
به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، دیدار رئیس نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی با معاون عمران، حمل و نقل شهرداری مشهد ، صورت گرفت. منبتی یکی از آفت ‌های نظام اجرایی را گرفتار شدن در کارهای تبلیغاتی دانست

دیدار رئیس نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی با معاون عمران، حمل و نقل شهرداری مشهد

دیدار رئیس نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی با معاون عمران، حمل و نقل شهرداری مشهد
دیدار رئیس، برخی از اعضای هیأت مدیره و بازرسان سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی و هیأت مدیره تعاونی با معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد
حسین بشیر رئیس، برخی از اعضای هیأت مدیره و بازرسان سازمان در دیدار با سیدخلیل منبتی معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد در مورد موضوعات و زمینه‌های همکاری مشترک به بحث و رایزنی پرداختند.
در ابتدای این دیدار مهندس بشیر رئیس سازمان ضمن تبریک انتصاب منبتی به این سمت از وی بعنوان یکی از سرمایه‌های ارزشمند جامعه مهندسی استان نام برد که خدمات ارزنده‌شان طی سالیان گذشته در مجموعه مدیریت شهری و آستان قدس رضوی در سطح شهر مشهد و نظام ساخت و ساز استان مشهود و ماندگار است. بشیر ادامه داد: باید فرصتی را که به واسطه حضور مهندس منبتی در این سمت جهت همکاری نزدیک و انجام کارهای اساسی بوجود آمده قدر دانست و در راستای ارتقاء خدمت‌رسانی به مجاورین و زائرین مشهدالرضا نهایت تلاش خود را به کار بست.
رئیس سازمان با اشاره به سابقه همکاری‌های گذشته با منبتی، از دغدغه‌های جامعه مهندسی و مجموعه هیأت مدیره در مورد حل معضلات نظام ساخت و ساز در سطح استان خبر داد و افزود: رویکرد هیأت مدیره دوره نهم در راستای همفکری و تعامل با تمام ارگان‌ های دخیل در امر ساخت و ساز است که در راس آنها مجموعه شهرداری به دلیل ارتباط نزدیک و زمینه‌های مشترک زیاد در فرایندهای اجرایی قرار دارد.
وی از موضوع نقشه‌های صوری جهت صدور پروانه، فرایند طولانی صدور پروانه، موضوعات مربوط به اجرایی شدن مبحث ۲۱، موضوع ساخت و ساز در حریم گسل‌ ها و فرونشست زمین در مشهد از جمله زمینه‌های همکاری مشترک سازمان و شهرداری مشهد نام برد.
بر پایه این گزارش، منبتی معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد در ابتدای سخنان خود ضمن تبریک به هیأت مدیره دوره نهم جهت کسب رای اعتماد جامعه مهندسی استان بر عزم مجموعه شهرداری جهت حل معضلات گریبان‌گیر شهر مشهد با تکیه بر نظرات فنی و علمی جامعه نخبگانی تاکید کرد.
منبتی یکی از آفت ‌های نظام اجرایی را گرفتار شدن در کارهای تبلیغاتی دانست و گفت: تنها در صورتی می ‌توان تصمیمات و اقدامات ماندگار و اساسی انجام داد که به دور از هیاهو و بر مبنای علم و منطق حرکت کنیم.
معاون شهردار مشهد بر اهمیت توجه جدی به نوسازی بافت فرسوده اشاره کرد و ادامه داد: باید ساخت مسکن را به خود مردم واگذار کرد و در این راه امکانات و منابع را در اختیار خود ایشان گذاشت.
وی گفت: آنچه که در این مسیر حائز اهمیت است استفاده از مصالح و فناوری ‌های نوین در نوسازی بافت فرسوده است که این امر نیاز به فرهنگ سازی در جامعه دارد و سازمان نظام مهندسی به عنوان یک ارگان تخصصی می‌ تواند در این زمینه اقدامات زیادی انجام دهد. وی توجه به بافت فرهنگی در توسعه حاشیه شهر و نوسازی بافت فرسوده را مهم ارزیابی کرد و با عنوان اینکه نباید توسعه حاشیه شهر باعث ایجاد حاشیه شهر جدید در مناطقی دورتر شود بر توجه به تمامی جوانب اقتصادی، فرهنگی و مهندسی در این زمینه تاکید کرد.
منبتی هم‌چنین به اهمیت مبحث ببست و یکم مقررات ملی و موضوع پدافندغیرعامل اشاره کرد و گفت: با توجه به تنوع تهدیدات و مخاطراتی که امروزه در تمامی زمینه‌ها وجود دارد هر اقدامی باید یک پیوست پدافند غیرعامل نیز داشته باشد.
منبتی، ضمن استقبال از پیشنهادات فنی و راه‌کارهای سازمان برای اجرایی شدن این موضوع در شهر مشهد از آمادگی مجموعه تحت مدیریت خود برای همکاری در این زمینه خبر داد.
معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد در بخش دیگری از اظهارات خود از بحث تامین و نگه‌داری و اجرایی شدن مبحث بیست و دوم مقررات ملی ساختمان بعنوان یک موضوع بسیار مهم یاد کرد که عدم توجه کافی در جامعه و مجموعه مدیریتی به این مهم، باعث اتلاف سرمایه زیادی در کشور شده است.
وی با بیان سابقه‌ای از تشکیل واحد تامین و نگهداری در زمان مسئولیت خود در آستان قدس رضوی که به معاونت در چارت جدید ارتقا یافته است بر عزم جدی خود برای ورود به موضوع تامین و نگهداری ابنیه شهری اشاره کرد و افزود: در این مورد، از توان فنی جامعه مهندسی استان باید نهایت بهره را برد.
وی در ادامه به موضوع ساخت و ساز در حریم گسل‌ ها و فرونشست زمین اشاره کرد و افزود: سازمان نظام مهندسی برای اینکه بتواند نظرات فنی خود را در حوزه تصمیم ‌گیری مدیریت شهری وارد کند باید ضوابط و راه‌کارهای این موضوع را مدون کرده و ارائه دهد تا بتوان به تصمیمی جامع و همه شمول در این زمینه دست یافت.
منبتی در خاتمه، ضمن تاکید بر ضرورت همکاری نزدیک شهرداری و سازمان نظام مهندسی، بر آمادگی مجموعه معاونت عمران، حمل و نقل و ترافیک برای طرح موضوعات مشترک در مدیریت‌های زیرمجموعه و هماهنگی و همفکری برای رسیدن به تصمیمات مشترک تاکید کرد.
در ابتدای این دیدار حاضرین در جلسه به بیان دیدگاه ‌های خود در زمینه‌های مختلف پرداختند. اهم موارد مطرح شده:
 همکاری مشترک در بحث روسازی معابر
نگاه ویژه به تکنولوژی‌ های نوین در موضوع آسفالت
همکاری جامعه دانشگاهی با مجموعه شهرداری در مورد مسائل ترافیکی
استفاده از ظرفیت علمی کمیسیون ترافیک سازمان با بیش از هفتاد عضو دارای مدارک کارشناسی ارشد و دکتری ترافیک
 توجه به ضوابط ساخت و ساز در حریم گسل ‌ها
 بازنگری جدی در تعرفه خدمات مهندسی متناسب با مسئولیت حرفه‌ای ایشان
عملیاتی کردن مبحث بیست و یکم موضوع پدافند غیرعامل با همکاری مشترک
عملیاتی شدن مبحث بیست و دوم موضوع تامین و نگهداری ساختمان و استفاده از ظرفیت جامعه مهندسی در این زمینه
طراحی و ساخت المان‌ های شاخص و ماندگار در مشهد با توجه به کمبود شدید آن در سطح شهر
لزوم جابجایی فرودگاه مشهد با توجه به آلودگی صوتی و محیط زیستی شدید برای شهر و شهروندان
تداوم توسعه پیاده‌روها و مسیرهای دوچرخه در سطح شهر
توجه ویژه به نورپردازی ساختمان‌های شاخص شهر
ورود شهرداری به موضوع ناشاغولی ساختمان‌های شهر و کمک به مالکین برای اصلاح این عارضه با توجه به وجود ظرفیت فنی و علمی در جامعه مهندسی
توجه شهرداری به حل معضل پروژه همت شرکت تعاونی سازمان و تصمیم برای تعیین تکلیف این پروژه با توجه به مشارکت شهرداری در آن
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی
منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۷ آذر ۰۰
302 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0