دیدار سرپرست جهاددانشگاهی استان کرمان با رییس سازمان نظام مهندسی معدن استان دیدار سرپرست جهاددانشگاهی استان کرمان با رییس سازمان نظام مهندسی معدن استان

دیدار سرپرست جهاددانشگاهی استان کرمان با رییس سازمان نظام مهندسی معدن استان

دیدار سرپرست جهاددانشگاهی استان کرمان با رییس سازمان نظام مهندسی معدن استان ، صورت گرفت. بدون اغراق می‌ توان گفت که مهندس رخ حق بزرگی بر گردن خانواده بزرگ معدنی دارد

کد خبر: 990807002 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۷ آبان ۹۹ - ۸:۳۱ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، دیدار سرپرست جهاددانشگاهی استان کرمان با رییس سازمان نظام مهندسی معدن استان ، صورت گرفت. بدون اغراق می‌ توان گفت که مهندس رخ حق بزرگی بر گردن خانواده بزرگ معدنی دارد


دیدار سرپرست جهاددانشگاهی استان کرمان با رییس سازمان نظام مهندسی معدن استان

دیدار سرپرست جهاددانشگاهی استان کرمان با رییس سازمان نظام مهندسی معدن استان
“مهدی بازمانده” سرپرست جهاد دانشگاهی استان کرمان در این دیدار با یادآوری راه کارها، برنامه‌ ها و خدمات ویژه مهندس رخ در سطح کشور و در سازمان نظام مهندسی معدن استان کرمان بیان کرد: بدون اغراق می‌ توان گفت که مهندس رخ حق بزرگی بر گردن خانواده بزرگ معدنی دارد و خدمات ایشان آنقدر موثر و مفید بوده که همواره نظام مهندسی استان کرمان الگویی برای سایرین در سطح کشور بوده است.
بازمانده، به دستاوردهای متعدد جهاددانشگاهی و نقش مهم این نهاد انقلابی در پیشرفت کشور از جمله، پژوهشگاه رویان جهاددانشگاهی، ساخت رادار در جهاددانشگاهی علم و صنعت، ساخت دکل حفاری در اهواز، تولید لاینرهای سرامیکی در پژوهشکده مواد نوین سرامیکی جهاددانشگاهی یزد و … اشاره کرد.
هم‌چنین سرپرست جهاددانشگاهی استان کرمان، از برنامه ها و اهداف جهاددانشگاهی در حوزه پژوهشی، بیان کرد: ایجاد مرکز تحقیقات معدن و صنایع معدنی و پزشکی در جهت شناسایی فناوریهای نوین موجود در این دو زمینه، توسعه علم و فناوریهای نوین در زمینه فرآوری مواد معدنی، ارائه خدمات مشاوره به معادن و صنایع جهت افزایش بهره وری، مدیریت پسماندهای معدنی و صنعتی، استحصال عناصر نادر خاکی و با ارزش از باطله های کارخانه های فراوری و تولید پودرهای میکرونیزه معدنی از برنامه های ویژه جهاددانشگاهی استان کرمان است.
وی، با توجه به ظرفیتهای بالای استان در بحث صنایع و معادن، تصریح کرد: رویکرد جدید جهاددانشگاهی استان کرمان در حوزه معادن به ویژه فرآوری مواد معدنی خواهد بود.
وی با عنوان این که در بحث کانسنگ های کم عیار در جهاد دانشگاهی دانش مورد نیاز وجود دارد، عنوان داشت: نظام مهندسی معدن استان کرمان میتواند چراغ راهی برای جهاددانشگاهی باشد و در کنار یک‌دیگر بتوانیم کارها و اقدامات ارزشمندی را انجام دهیم.
“منوچهر رخ” رئیس سازمان نظام مهندسی معدن استان کرمان نیز در این دیدار بیان کرد: کرمان پایتخت معادن کشور است و استان کرمان معادن بی‌شماری دارد و تنوع مواد معدنی در کرمان بسیار زیاد است.
رئیس سازمان نظان مهندسی معدن استان کرمان در مورد کاهش خام فروشی مواد معدنی در استان کرمان بیان کرد: بنده از جمله کسانی هستم که با خام فروشی صددرصد مخالفم و معتقدم تا آنجا که امکان دارد باید فرآیند فرآوری و ایجاد ارزش افزوده در استان و کشور انجام شود زیرا کاهش خام فروشی از هر نظر به نفع ما است.
رخ ادامه داد: گاهی اوقات به صرفه است یک ماده معدنی بصورت خام به فروش برسد و یا صادر گردد به این علت که ما هنوز زیربناها را آماده نکرده ایم و زمانی میتوانیم ادعا کنیم که خام فروشی نمیکنیم که همه عوامل زیربنایی و زیر ساختی فراهم شده باشد.
وی با عنوان اهمیت موضوع ایمنی در معادن پرداخت و تصریح کرد: بعضی از حوادث به علت سهل انگاری کارگر و کارفرما رخ می‎دهد و دسته دیگری از حوادث هم به علت عوامل طبیعی اتفاق می افتد.
رئیس سازمان نظام مهندسی گفت: در بخش آموزش در بحث ایمنی در معادن و فرآوری مواد در معادن سازمان نظام مهندسی معدن استان کرمان الگو برای سایر استانها بوده است و با هم افزایی با جهاددانشگاهی می توان اقدامات ارزشمندی انجام داد.
رخ ادامه داد: در بحث فرآوری و استحصال عناصر و ترکیبات باارزش از باطله های کارخانه های فرآوری مواد معدنی به ویژه باطله های کارخانه های فراوری مس سرچشمه و زغالشویی زرند با توکل بر خدا و با کمک جهاد دانشگاهی بتوانیم کارهای مفیدی را انجام دهیم.
منبع: ایسنا

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۷ آبان ۹۹
625 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0