دیدار رئیس نظام مهندسی ساختمان آذربایجان شرقی و اعضای هیات مدیره دوره نهم دیدار رئیس نظام مهندسی ساختمان آذربایجان شرقی و اعضای هیات مدیره دوره نهم

دیدار رئیس نظام مهندسی ساختمان آذربایجان شرقی و اعضای هیات مدیره دوره نهم

دیدار رئیس نظام مهندسی ساختمان آذربایجان شرقی و اعضای هیات مدیره دوره نهم ، و بازرسان سازمان با مدیرکل راه و شهرسازی استان صورت گرفت

کد خبر: 000927002 تاریخ انتشار: شنبه ۲۷ آذر ۰۰ - ۹:۰۲ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، دیدار رئیس نظام مهندسی ساختمان آذربایجان شرقی و اعضای هیات مدیره دوره نهم ، و بازرسان سازمان با مدیرکل راه و شهرسازی استان صورت گرفت

دیدار رئیس نظام مهندسی ساختمان آذربایجان شرقی و اعضای هیات مدیره دوره نهم

دیدار رئیس نظام مهندسی ساختمان آذربایجان شرقی و اعضای هیات مدیره دوره نهم

دیدار رئیس و اعضای هیات مدیره دوره نهم و بازرسان سازمان با مدیرکل راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی
رئیس، اعضای هیات مدیره و بازرسان سازمان با مدیرکل راه و شهرسازی استان دیدار و گفتگو کردند. در این دیدار چند ساعته که معاون مسکن و ساختمان هم‌چنین رئیس اداره نظام مهندسی اداره کل راه و شهر سازی و رئیس حراست این اداره کل خاضر بودند، برخی از مسائل و مشکلات حوزه های مهندسی استان مورد بررسی قرارگرفت.
در ابتدای این دیدار دیزجی، رئیس سازمان ضمن تقدیر و تشکر از مدیرکل راه و شهرسازی موضوعاتی را در باره مسائل و مشکلات مهندسان استان مطرح کرد.
رضا دیزجی رئیس نظام مهندسی ساختمان استان با تاکید بر رویکرد سازمان در ارتقاء کیفی خدمات مهندسی و ارتقاء کنترل و نظارت بر پروژه های درحال اجرا به تشریح و تبیین برنامه های هیات مدیره دوره نهم سازمان پرداخت. از مهم‌ترین موضوعات مطرح شده در این دیدار میتوان به بحث تعارض منافع اشاره کرد، دکتر وی با طرح موضوع خواستار ارائه دستورالعمل مشخص از طرف اداره کل راه و شهرسازی شد و از مشکلاتی که به طبع این موضوع در رابطه با انتخابات گروه‌های تخصصی و ثبت نام نکردن اعضا پیش آمده است سخن گفت و خواستار ارائه مصادیق واقعی تعارض منافع و ایجاد وحدت رویه در کل کشور شد.
رئیس سازمان به مسدود کردن پروانه های اعضای دوره نهم هیات مدیره ، شورای انتظامی و بازرسان سازمان در رابطه با تعارض منافع اشاره کرد و گفت: اعضای دوره نهم هیات مدیره سازمان از زمان آغاز فعالیت خود پروانه های حرفه ای خود را تحویل آن اداره کل داده ا ند.
رئیس نظام مهندسی ساختمان استان، هم‌چنین به واقعی کردن تعرفه خدمات مهندسی و مقایسه آن با سایر استان‌ها اشاره و از پایین بودن تعرفه دراین استان خبر داده و خواستار حمایت همه جانبه اداره کل راه و شهرسازی در هیات ۴ نفره و خواستار واقعی شدن تعرفه خدمات مهندسی در استان شد.
دیزجی ضمن اشاره به اهداف قانون در جهت حفظ سرمایه های ملی و تنسیق امور مهندسان در راستای اصلاح قانون اظهارداشت: مهندسین در کشور جزوپاک دست ترین اقشار جامعه هستند.
دیزجی، در ادامه خواستار حمایت مسئولین اداره کل از مهندسان بالاخص موضوع مجریان شد.
وی با اشاره به انباشت سودهای بانکی سنوات قبل ناظران، درخواست داشت که با ارائه ی راه‌کارهایی از جمله خرید ملک و احداث خدمات رفاهی برای اعضا، سودهای بانکی انباشت شده در بانک‌ها ارزش افزوده بیشتری داشته باشند و در نتیجه همه اعضا بتواننداز آن استفاده کنند. در ادامه جلسه تعدادی از اعضای هیات مدیره نیز نکته نظرات خود را بیان کردند.
اسحقی نژاد دیگر سخنران جلسه نیز ضمن خیر مقدم و آرزوی موفقیت برای اعضای جدید عناوین موضوعات مطروحه بین سازمان و اداره کل راه و شهرسازی استان را مطرح و تقاضای پی‌گیری موضوعات از طریق هیات مدیره شدند.
مدیر کل راه و شهرسازی استان نیز در ادامه به آسیب شناسی خدمات مجریان اشاره و خواستار ارائه آمار و اطلاعات و تهیه گزارش کامل در رابطه با حضور مجری در ساختمان ونقش مجریان در راستای ارتقای کیفیت ساختمان‌ها شده، خواستار برگزاری دوره ای و ماهانه این جلسات شد.
از دیگر توصیه های مدیرکل راه و شهرسازی می توان به مسائل زیر اشاره کرد: ـ به هیچ وجه خودتان را در معرض تعارض منافع قرار ندهید ـ همکاری‌های لازم را در خصوص دسترسی به تمامی سامانه های سازمان به وزارت‌خانه در راستای شفاف سازی انجام بگیرد. ـ برگزاری جلسات هم اندیشی برای اعضا ـ در راستای شفاف سازی و تاکید مراجع قضائی و اعضا مصوبات هیات مدیره در سایت سازمان درج گردد ـ توصه می گردد، مصوبات هیات مدیره در جهت حقوق عامه جامعه مهندسی و ارتقای کیفیت ساخت و ساز باشد ـ و از روند پاسخ‌گویی به مکاتبات از طرف سازمان به آن اداره رضایت کامل اداره راه و شهرسازی تقدیر و تشکر کردند.
در پایان این دیدار، دیزجی رئیس سازمان تقاضای ایجاد لینک ثبت نام برای اعضای سازمان در طرح اقدام ملی مسکن را مطرح و خواستار اختصاص قطعه زمینی برای ساخت مسکن برای اعضای فاقد مسکن سازمان شد که مهندس سلطانی، مدیر کل راه و شهرسازی نیز موافقت خود را با این طرح اعلام کرد.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان آذربایجان شرقی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۷ آذر ۰۰
360 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0