نشست استاندار خراسان جنوبی با رئیس سازمان نظام مهندسی معدن استان نشست استاندار خراسان جنوبی با رئیس سازمان نظام مهندسی معدن استان

نشست استاندار خراسان جنوبی با رئیس سازمان نظام مهندسی معدن استان

نشست استاندار خراسان جنوبی با رئیس سازمان نظام مهندسی معدن استان ، در دفتر استاندار برگزار گردید. دویست و سی پروانه معدنی خراسان جنوبی غیرفعال است

کد خبر: 000721011 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۱ مهر ۰۰ - ۱۰:۱۱ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، نشست استاندار خراسان جنوبی با رئیس سازمان نظام مهندسی معدن استان ، در دفتر استاندار برگزار گردید. دویست و سی پروانه معدنی خراسان جنوبی غیرفعال است

نشست استاندار خراسان جنوبی با رئیس سازمان نظام مهندسی معدن استان

نشست استاندار خراسان جنوبی با رئیس سازمان نظام مهندسی معدن استان
استاندار خراسان جنوبی بیان کرد:
دویست و سی پروانه معدنی خراسان جنوبی غیرفعال است
استاندار خراسان جنوبی با عنوان اینکه هفتصد پروانه معدنی در استان صادر شده است، اظهار داشت: دویست و سی پروانه معدنی استان غیر فعال است.
حمید ملانوری ظهر ۴ شنبه در دیدار با رئیس سازمان نظام مهندسی معدن استان که در دفتر استاندار برگزار گردید، گفت: ظرفیت‌های معدنی خراسان جنوبی برای جذب سرمایه گذاران از طرف سازمان نظام مهندسی معرفی گردد.
ملانوری با اشاره به وجود ظرفیت‌های معدنی بکر و بی نظیر در استان، ادامه داد: بیش از پنجاه نومع ماده معدنی در این استان وجود دارد.
استاندار خراسان جنوبی با عنوان اینکه معادن محور توسعه اقتصادی استان است، ادامه داد: بر مبنای اسناد بالادستی و سند توسعه ای توجه به این بخش در اولویت قرار گرفته است.
ملانوری از صدور هفتصد پروانه بهره برداری معدنی در استان خبر داد و گفت: دویست و سی پروانه معدنی استان متاسفانه غیر فعال است.
وی گفت: اگر معادن راکد به بهره برداری برسد بطور قطع ارزش افزوده ایجاد شده دراشتغال و درآمدزایی استان موثر خواهد بود.
ملانوری، خواستار ورود سازمان نظام مهندسی معادن در حوزه مطالعه، اکتشاف و بهره برداری از معادن استان شد و ادامه داد: با ایجاد واحدهای فراوری می توان جهشی در حوزه اقتصاد استان ایجاد کرد.
اعتبار دویست میلیاردی برای اکتشافات معدنی در چهار شهرستان
استاندار خراسان جنوبی گفت: تاکنون مطالعات و اکتشافات قوی و در خور شأنی در زمینه معادن استان صورت نگرفته است.
ملانوری از انجام اکتشافات جدید معدنی در چهار شهرستان استان طی هفته آینده خبر داد و افزود: یک تیم صد و هشتاد نفره از متخصصان زمین شناسی به شهرستانهای بیرجند، زیرکوه، قاینات و سربیشه سفر خواهند کرد.
ملانوری اعتبار پیش بینی شده برای این اکتشافات را دویست میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این گروه به مدت یک سال در استان مستقر خواهند بود.
استاندار خراسان جنوبی با اشاره به به نقص موجود در برخی قوانین گفت: برخی قوانین نیاز به اصلاح دارد تا شرایط را برای حضور سرمایه گذاران دارای اهلیت و صلاحیت تسهیل کنیم.
ملانوری با تاکید بر اینکه قوانین باید به نفع سرمایه گذاریهای سالم اصلاح گردند، گفت: در این زمینه باید اختیارات لازم نیز به استانها داده شود.
وی با بیان اینکه باید برای معادن استان گامهای جدی برداشته شود، افزود: آمادگی همراهی با برنامه های سازمان نظام مهندسی معدن را داریم.
وجود قوانین مخل سرمایه گذاری در بخش معدن
رئیس سازمان نظام مهندسی معدن کشور نیز اظهار داشت: خراسان جنوبی استانی مستعد در زمینه ذخایر معدنی است که توجه به معدن و صنایع معدنی میتواند اقتصادی پایدار را در این استان ایجاد کند.
تقی نبئی با عنوان این که هشت درصد کل پروانه های معدنی کشور در خراسان جنوبی است، افزود: با توسعه صنایع معدنی در خراسان جنوبی بدون تردید تمامی معادن غیرفعال استان به چرخه فعالیت برخواهد گشت.
نبئی از وجود قوانین مخل و مزاحم سرمایه گذاری در حوزه معدن خبر داد و گفت: سازمان نظام مهندسی رفع آنها را به طور جدی در دستور کار دارد.
منبع: بازار

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۱ مهر ۰۰
478 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0