جلسه کمیسیون انرژی، استاندارد مصالح و محیط زیست شورای مرکزی جلسه کمیسیون انرژی، استاندارد مصالح و محیط زیست شورای مرکزی

جلسه کمیسیون انرژی، استاندارد مصالح و محیط زیست شورای مرکزی

جلسه کمیسیون انرژی، استاندارد مصالح و محیط زیست شورای مرکزی ، با حضور اعضای کمیسیون و نماینده هیات مدیره سازمان استان ها برگزار شد

کد خبر: 001122004 تاریخ انتشار: جمعه ۲۲ بهمن ۰۰ - ۵:۰۵ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، جلسه کمیسیون انرژی، استاندارد مصالح و محیط زیست شورای مرکزی ، با حضور اعضای کمیسیون و نماینده هیات مدیره سازمان استان ها برگزار شد

جلسه کمیسیون انرژی، استاندارد مصالح و محیط زیست شورای مرکزی

جلسه کمیسیون انرژی، استاندارد مصالح و محیط زیست شورای مرکزی
جلسه کمیسیون انرژی، استاندارد مصالح و محیط زیست سازمان نظام مهندسی ساختمان (شورای مرکزی) برگزار گردید.
جلسه کمیسیون انرژی، استاندارد مصالح و محیط زیست سازمان نظام مهندسی ساختمان (شورای مرکزی) با حضور اعضای کمیسیون و نماینده هیات مدیره سازمان استان ها، هجدهم بهمن جاری بصورت حضورى و مجازى در محل سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور برگزار گردید.
این جلسه با حضور مهندس سعید نظری (مسئول کمیته انرژی سازمان)، بمنظور ایجاد وحدت رویه و بررسی روند اقدامات و ارائه گزارش از فعالیت های استان‌ها در زمینه بهینه سازی مصرف انرژی در ساختمان برگزار گردید.
قابل ذکر است؛ با توجه به مصوبه هیئت وزیران و ابلاغ ضوابط صرفه جویی انرژی در ساختمان ‌ها و براساس ماده ۴ این ابلاغیه، ارائه پایان کار به ساختمان ‌های جدیدالاحداث از ابتدای سال ۱۴۰۲ منوط به رعایت مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان است.
هم‌چنین بمنظور آگاهی مردم از میزان تلفات انرژی در ساختمان‌ ها وزارت کشور از طریق شهرداری‌ ها موظف است از ابتدای سال ۱۴۰۱ نسبت به درج رده انرژی در گواهی پایان کار ساختمانهای جدید احداث و نصب پلاک گواهی انطباق آن در ورودی درب ساختمان ها اقدام کند.
از این رو در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان زنجان نیز ضمن تشکیل کمیته انرژی و برگزاری جلساتی با سازمان‌ های دخیل در توزیع انرژی نظیر اداره توزیع برق و شرکت گاز، اقدام به تشکیل کمیسیون انرژی با مشارکت نهادهای مسئول شهر از جمله دفتر فنی استانداری، اداره کل راه و شهرسازی، شهرداری و شرکتهای دخیل در انرژی نموده است تا بتواند در جهت بهینه‌سازی مصرف انرژی اقدامات راهبردی و مثمر ثمری را به انجام برساند.
شرکت در جلسات کمیسیون انرژی شورای مرکزی در زمینه بهینه سازی انرژی و پی‌گیری دستورالعمل‌ها نیز در همین راستا و از اولویت‌های هیات مدیره دوره نهم است.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان زنجان

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۲ بهمن ۰۰
1625 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0