جلسه کمیسیون انرژی با حضور ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان جلسه کمیسیون انرژی با حضور ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان

جلسه کمیسیون انرژی با حضور ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان

جلسه کمیسیون انرژی با حضور ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان ، و رئیس بخش انرژی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی برگزار شد

کد خبر: 010611004 تاریخ انتشار: جمعه ۱۱ شهریور ۰۱ - ۹:۵۹ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، جلسه کمیسیون انرژی با حضور ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان ، و رئیس بخش انرژی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی برگزار شد

جلسه کمیسیون انرژی با حضور ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان

جلسه کمیسیون انرژی با حضور ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان
‎برگزاری جلسه کمیسیون انرژی با حضور ریاست سازمان و رئیس بخش انرژی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی
جلسه کمیسیون انرژی با حضور کورش خواجوی (رئیس سازمان)، اعضای هیات مدیره سازمان، پیمان رحمتی (رئیس اداره توسعه مهندسی و مقررات ملی ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خوزستان)، بهروز محمدکاری (مسئول کمیته تدوین مبحث ۱۹ و رئیس بخش انرژی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی) سیداحمد موسوی جد (مدرس وبینار کارگاه طراحی واجرای نمای پوسته ای خشک کورتکس) و تیم همراه و اعضای کمیسیون انرژی برگزار گردید.
در این جلسه خواجوی اجرایی شدن مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان را در افزایش کیفیت موثر برشمرد و گفت: ما طبق اولویتهای اضطراری حرکت میکنیم در یک مقطعی فقط ساخت و ساز مدنظر بود و بعد ساخت یک ساختمان مقاوم در برابر زلزله در اولویت قرار گرفت و بحث جدی این روزها ساخت طبق اجرایی شدن مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان و صرفه جویی در مصرف انرژی است.
خواجوی، به ابلاغیه هیات وزیران در مورد اجرایی شدن مبحث ۱۹ اشاره کرد و افزود: براساس این ابلاغیه برای ساختمانهایی که تا خرداد ۱۴۰۲ مبحث ۱۹ را رعایت نکرده باشند پایانکار صادر نخواهد شد، با توجه به زمان بندی برنامه ریزی شده برای این مهم، اگر بتوانیم آن را عملیاتی نماییم برای آینده کشور و نسلهای بعدی از نظر صرفه جویی در مصرف انرژی بسیار تاثیرگذار خواهیم بود.
وی، الزامی شدن رعایت مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان را گامی مهم در جهت اصلاح الگوی مصرف عنوان کرد و افزود: ساختمان جدید سازمان نظام مهندسی با رعایت تمامی مباحث مقررات ملی ساختمان از جمله مبحث ۱۹ ساخته می شود که به یک الگو در سطح استان و کشور تبدیل گردد.
در ادامه این جلسه دکتر کاری گفت: طبق ویرایش جدید مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان چهار روش طراحی وجود دارد که در روش سه و چهار باید با نرم افزار شبیه سازی شود بنابراین لازم است به مهندسانی که طبق طرح سه و چهار طراحی می کنند صلاحیت کار از وزارت راه و شهرسازی داده شود که با وجود پی‌گیری ها هنوز تعیین تکلیف نشده است.
کاری افزود: ساختمان های بالای نه طبقه و دو هزار متر موظف هستند طبق روشهای سه و چهار طراحی را انجام دهند بنابراین باید هرچه سریعتر این موضوع تعیین تکلیف گردد.
وی با بیان اینکه در ساخت ساختمان جدید سازمان از تکنولوژی جدید استفاده گردد، گفت: طراحی نما باید با در نظر گرفتن گرما و متناسب با اقلیم استان باشد.
در خاتمه، غلامی، نایب رئیس سازمان با تاکید بر اینکه با اجرایی کردن مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان باید در سرمایه های ملی صرفه جویی نماییم گفت: ساختمان سازمان نظام مهندسی ساختمان باید در این زمینه به یک الگو در کشور تبدیل گردد.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۱ شهریور ۰۱
274 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0